2022-09-21, 23:59
Medlem
raskenss avatar
I kväll i St:Petersburg. Ingen jättedemonstration men ändå...

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1572642253759201281?t=qTzSIR5-RcLOl1LtHqp1kA&s=19
Citera
2022-09-22, 00:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han beter sig som andrarangens kvartersgangster. Vad jag vet så inte höll Brezjnev på och ylade om "kärnvapen, kärnvapen och mer kärnvapen"..när jänkarna skickade hjälp till Afghanistan.

Detta som sker nu, visar bara att han inte är en statsledare. Han ylar ju mer än "Kim den fete" i NK !

Jo, men fanskapet var ju streetfigher i Leningrad innan han började intressera sig för judo. Han drömde om KGB men avancerade bara till en låg post som agenthanterare i Östtyskland.

Han har tagit efter Stalins ordspråk:

Den svage blir slagen!

Just det: Både han och RySSland är svaga, därför kommer de att bli slagna!

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-22, 00:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Det blir ju problematiskt att prata om krig när det inte är krig det är ju en humanitär intervention mer eller mindre. Ukrainas territoriella integritet hotas absolut inte. Ryssland är där för att hjälpa inte för att stjälpa.

Du är en stor komiker. En riktig stand-upp-komiker. Inte ens Zelensky har en chans här.

- "Det är inget krig"
- "Det är en humanitär intervention"
- "Ukrainas territoriella integritet hotas inte"
- "Ryssland är i Ukraina för att hjälpa, inte för att stjälpa"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det finns några "roliga" sk. "akademiker" i Sverige bl.a en sk. "fredsforskare" i Lund som fått "folkets fredspris" någonstans ifrån, törs man gissa på GRU? Denna professor är dessutom nära knuten till den sk. "fredsrörelsen på Orust", som alltid kritiserar USA, men aldrig RySSland, undrar just varför? Men många trollen här är nog bara vanliga ryska knegare som jobbar i någon trollfabrik. Sedan letar ju SVR och GRU alltid efter adeptrar som har någon svag punkt, men då talar vi om uppgiftslämnare och spioner.
Så det är ingen idé att du engagerar dig i rySStrollen här, de vill bara att du slösar bort din värdefulla tid!

Slava Ukraini!
Jag känner till dessa ja. Men jag vill inte diskutera varken dem eller Mearsheimer här. Jag anser att det varken behövs och än mindre fyller funktion för alla dem som bara är litet oroliga för vad som egentligen händer just här och just nu. Studier utför man antingen innan eller EFTER utfört uppdrag, och dessa skall bli offentliga när de är tillräckligt genomgångna för förståelse utav ALLA. Att den ena efter andra sitter här och spelar proffessor skiter jag ett stort stycke i egentligen. Den humorn hade varit helt suverän om det inte var så att vi har en massa folk som lider för inget just nu I Ukraina. Den biten kan ingen Mensa eller proffessur förklara ogiltig, så därför skall dessa också helt enkelt hålla käften till det är deras tid att tala. Sorry, but that's the way it is nomatter russian or swede

EDIT - Mitt engagemang är endast för dem som läser här för att finna lite svar på sin oro om vad som egentligen händer. Dessa rysstroll är sekundära för min tillvaro här, och som jag förklarade för en annan, endast protein för sakens skull
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-09-22 kl. 00:08.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man kan säga att Ukraina är på god väg att vinna det första slaget om Ukraina. Ryssland tappar mark hela tiden:

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

och saknar kraft att stå emot Ukraina. Med nuvarande resurser så kan inte Ryssland greja detta. Det har till och med Putin insett.

Jag gissar att nästa år kommer det andra slaget om Ukraina. Då har Ryssland ökat antal soldater kraftigt. Samtidigt som Ukraina också fått fram fler tränade soldater och har fått fler tunga vapen från väst.

Jo, är nog enig med dig sak. Tror även att Ukraina kommer att göra en vinteroffensiv någonstans. Man kommer att ha bättre vinterutrustning och speciellt mörkerseende. Men.., jag har en bekymrande tanke..som jag inte kan släppa.

Nämligen att man i västeuropa kommer att "släpa fötterna" efter sig med mer tyngre hårdvara. För det kommer att behövas mer. Det man ju har skickat har säkert slitits flitigt vid fronten. Jänkarna ställer säkert upp, Britter även och östeuropa så långt det går.

Men resten.., för det kommer att behövas.
Citera
2022-09-22, 00:07
Medlem
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/xkeuev/birdie_from_azovstell_is_free_in_ukraine/

Verkar som en hel del av "dödsknarkarNazisterna" från Azovstal har släppts. Var det inte dessa nazister som gjorde så Putin behövde invadera Ukraina?

Kvinnan är hon som sjöng i många klipp under belägringen av Azovstal.
Senast redigerad av Kukilon 2022-09-22 kl. 00:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1572642253759201281?t=qTzSIR5-RcLOl1LtHqp1kA&s=19

Det kommer bara att bli värre. Vänta tills unga, vanliga ryssar börjar dö vid fronten. Än är de inte i Ukraina.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Jag tror inte att demonstrationerna kommer att hjälpa, de kommer att slås ned brutalt, medan vanlige Ivan kurar i sin lägenhet med saltgurkan och vodkan, han hoppas slippa kallas in.
Citera
2022-09-22, 00:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
NATO är inte ens med i kriget och Ryssland åker på storstryk. Det är klart Putin darrar.
Hela det ryska maskineriet har visat sig vara totalt oduglig.
Nu tar man in 300 000 reservister till kanonföda.
Är det uppe i 150 000 ryska döda och skadade nu eftersom Putin har sån panik? Ser fullständigt skräckslagen ut i talet.

Han såg inte ut att må bra. Noterade även de gamla gulnade knapptelefonerna från 1990-talet i bakgrunden. Har han ingen nyare teknik där nere i bunkern? Men de är väl från samma tid som hans finaste stridsvagnar…
Citera
2022-09-22, 00:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Jag har inga referenser med den speciella militära operationer har ju som mål haft att skydda civilbefolkningen där så varför man mobilisera 300 000 personer till är för att skydda om det kommer vara många sjuksköterskor bland annat så kommer skicka dit.

Hade du kolla lite på ryska nyheter så hade du även sett att det ryska armén delar ut mot Micke förnödenheter och hjälp.

Det blir ju problematiskt att prata om krig när det inte är krig det är ju en humanitär intervention mer eller mindre. Ukrainas territoriella integritet hotas absolut inte. Ryssland är där för att hjälpa inte för att stjälpa.

Lite därför mina ukrainska vänner vill ha fred så att ryssarna kan få hjälpa dem ifred utan att fler ska dö. Ryssland har bara goda intentioner tsaren en full för 100 år sedan.
Ryssland har absolut inga stormaktsambitioner vem som tror annat lever i någon annan dimension och äter nog förmodligen svampar de där tror sådana befängda saker

Hade du levt på 1940-talet så hade du säkert hävdat att "tyskarna bara vill hjälpa judarna genom att föra dom samman i getton, så att de lättare sedan kan föras österut för hälsosamt arbete." Samt, naturligtvis, så hade du också hävdat att "Hitler inte alls vill utvidga tredje riket, bara skydda stackars tyskar som förföljs i andra länder."

IDIOT! (Uttalas "idioåt" på ryska och betyder samma sak.)
Citera
2022-09-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag tror inte att demonstrationerna kommer att hjälpa, de kommer att slås ned brutalt, medan vanlige Ivan kurar i sin lägenhet med saltgurkan och vodkan, han hoppas slippa kallas in.
I detta glömde du alla de HON som finns . Jo, det kommer sluta med allt annat än en saltgurka i en av NCC's nybyggda ettor i Petersburg
Citera
2022-09-22, 00:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Misstänker nog det också..

Men, det skall bli intressant att se hur demonstranterna kommer att reagera på att bli nerslagna. Finns ju hos alla demonstrationståg en hårdare, mindre kärna.., som inte kanske tar det så gott att bli nerslagna. Som inte accepterar det..

Kanske för tidigt än, men det kommer att ske. Att demonstranter kommer vara villiga skruva upp det ett smula..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in