2022-09-21, 17:05
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Kan du styrka ditt påstående om att det är fejk? Annars håller du din käft, fattar du?

Det var fejk jag läste kommentarerna på twitterinlägget det var inte ens filmat idag . Och bara moderna bilar . Så du kan gå och lägga dig din fjant.
Citera
2022-09-21, 17:08
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Här hotar USA att även bomba civila som finns på Krim... Så de är lika bra kålsupare, USA gillar ju att kriga i andra länder långt från USA...
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11234251/America-hit-Russias-military-devastating-strike-Putin-nukes-Ukraine-says-general.html
Retired US Army General Ben Hodges
he warns if it does, America could blast Russian military facilities in Crimea with a deadly missile strike
In the firing line could include the Sevastopol naval base and Putin's prized Black Sea fleet of warships

Sen är usa och vill kriga i Thaivan, och snart även i Armenien där hon pelovski besökte...
Tänk och usa kunde satsa pengar på förnödenheter till världen och verka för fred istället...
Det är ju det de gör...
Citera
2022-09-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det går att söka asyl.
Ja, men inte på de grunderna. Går ja, men det faller platt när det gäller varför asylen söks
Citera
2022-09-21, 17:09
Medlem
Det är livsfarligt om man börja plocka in en massa ryssar, det är direkt likställd med enorma problem. Stora ryska minoriteter är den främsta anledningen till väldigt mycket krig och elände som vi har sett och ser än idag.

Plötsligt behöver federation Z gå in för att hjälpa sina ryssar. Ni vet vad jag pratar om.

EU ska inte bevilja asyl åt ryssar. Det vore självmord.
Citera
2022-09-21, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Varför börjar ditt konto först nu i april? Varför inte 2014 när "övergreppen" i Donbass startade? Var du inte upprörd innan Putin invaderade Ukraina?

Men jaja, alla som inte sjunger i kör om hur "Putler" är satan inkarnerad är anställda av Kreml. Kom med något nytt.

För min del så kan somsagt Putin gärna gå och hänga sig. Jag kunde inte bry mig mindre. Är knappast pro-ryssland bara för att jag inte hoppar på idiot-tåget denna gången heller. Få se vad nästa trend blir för er dårar att hata på eller blint följa efter ryssjakten.
Citera
2022-09-21, 17:10
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Snart i ett ghetto nära dig.

Gör mig absolut ingenting om civiliserade Ryssar som tydligt tagit avstånd från Kreml kommer hit ? Det är möjligtvis om de är muslimer jag skulle protestera för då ska de stanna hemma och störta Putin
Citera
2022-09-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja, men inte på de grunderna. Går ja, men det faller platt när det gäller varför asylen söks

Här är grunderna enligt FN som Finland har skrivit på

Det betyder bland annat att Finland ska pröva varje persons ansökan om asyl individuellt.

I den individuella prövningen ingår att ta hänsyn till den sökandes könsidentitet och sexuella läggning; om den sökande exempelvis är homo- eller bisexuell eller är en transperson.

Finland ska ge uppehållstillstånd till den som är flykting enligt FN-konventionen men också till alternativt skyddsbehövande i enlighet med EU:s gemensamma regler.
Flyk*ting

Enligt flyktingkonventionen, svensk lag och EU-regler är du flykting om du har välgrundade skäl att vara rädd för förföljelse på grund av

ras
nationalitet
religiös eller politisk uppfattning - är emot kriget!
kön
sexuell läggning eller
tillhörighet till viss samhällsgrupp.
Citera
2022-09-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
En spontan gissning är att det är många mellan 20-25 år som har gjort den ryska lumpen nyligen. Det är sådana som kallas in först och främst ?

Ja helt klart att de som känner att de ligger närmast till att skickas till Putins meningslösa köttkvarn flyr först.
Citera
2022-09-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det är livsfarligt om man börja plocka in en massa ryssar, det är direkt likställd med enorma problem. Stora ryska minoriteter är den främsta anledningen till väldigt mycket krig och elände som vi har sett och ser än idag.

Plötsligt behöver federation Z gå in för att hjälpa sina ryssar. Ni vet vad jag pratar om.

EU ska inte bevilja asyl åt ryssar. Det vore självmord.
Det kommer inte ske. Dessa "asylsökare" är verktyget på hemmaplan, så självklart utfärdas inga sådana. Däremot skall vi stärka våra gränskontroller så att inga av dessa avarter skall kunna fly från det de SJÄLVA så stolt har valt i 20+ år. Som man bäddar får man ligga och det är på tiden att ryssen får känna på lite egentillverkad verklighet nu. De har ridit alltför länge på västs givmildhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Finland måste släppa in dem och utreda m det stämmer. Finland har samma regler som resten av EU.

Och de flesta i till ex SD vill ju att grannländerna ska ta emot flyktingarna. Sist jag kollade så gränsar Finland till Ryssland. Dessutom är gränsen till Finland inte jättebevakad. Större risk att man åker fast på den ryska sidan.
Fast då är det bra att Finland redan i Mars skulle se över lagen att man behandlar asylsökningar redan vid gränsen.
Sen klart att det slinker in en och annan rysk idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om Ukraina hade valt att uppfylla Minsk-avtalet hade Ukraina kunnat varit utan ansvar. Men det har man inte gjort.
Vad är det Ukraina inte uppfyllt?
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Gör mig absolut ingenting om civiliserade Ryssar som tydligt tagit avstånd från Kreml kommer hit ? Det är möjligtvis om de är muslimer jag skulle protestera för då ska de stanna hemma och störta Putin
Problemet blir väl när de säger att de vill tillhöra Ryssland och inte Sverige. Det vore bättre att de protesterade hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in