Citat:
Ursprungligen postat av
mrsharpangel2
Kag tror inte heller Ukraina kommer ge upp men när Ukraina börjar förhandla så blir det mycket svårt och ta upp striderna för dom igen. Förhandla är en mycket farlig väg för Ukraina nu. Ryssland vill förhandla garanterat men då måste man tvinga Ukraina att göra det. Det kan man göra med kärnvapen. Men Ryssland skulle förlora enormt mycket på det med ingen skulle stå på deras sida efter det. Jag tror inte man får stopp på Ukraina utan kärnvapen det är därför jag tror att dom kommer sättas in. Ryssland har liksom inga val kvar
Jag ser den, Putin har bara dåliga val kvar och detta
kan vara hans sista chans att återfå initiativet som han har tappat. Men som jag ser/tolkar.., så handlar han mer och mer i affekt. I all hast skall man fixa "folkomröstningar", mobilisering verkar ha lyfts upp i.o.m att man närmast panikartat börjar ändra jussen..
Han förfaller vara under en märkbar stress i.o.m dessa hastiga beslut, och börjar inse att han inte längre styr ensidigt händelseförloppet.
Kommer det en taktiskt på Ukraina, kommer de att utrustas med liknande taktiska kärnvapen utav USA., och Ukraina kommer att kämpa på.
Så spår jag i min kaffesump..