2022-09-20, 21:41
Medlem
Taufatts avatar
Detta var klart det sämsta avsnittet så långt. Dialogerna i början och bröllopet i slutet var riktigt dåliga. Var är det för mening med gold cloaks och stadsvakter om de inte ens kan avsluta ett slagsmål lite snabbt. Ett slagsmål som potentiellt kunde skada prinsessan dessutom. Ser Criston borde slagits i bojor meddetsamma. Hoppas verkligen serien gör en uppryckning med nya skådespelare och tidshopp för detta duger inte.
Citera
2022-09-20, 22:33
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Vad fick Ser Cole för ryck och massakerade ansiktet på blivande bög king-consortens skinkryttarpolare?

Varför blev Queen Hightower så arg på Rhenyra för att hon knullat Cole?

Manuset i den här serien verkar ju gå på ajtopilot. De är aldrig något oväntat eller twister på saker.

Men bögeri och promöskusitet levererar de.
Självklart skulle Daemons fru vara en strong independent woman också.

Och lannistern skulle leverera ett kvinnoförnedrande skämt. Som den mansgris han är, därför Rhaenyra inte valde han.
Hon svor ju på att inget knullande hänt så drottningens far blev ju avsatt som kungens hand. Det framstod ju som om handen ljög och spred falska rykten. Drottningen fick ju reda på att Rhenyra fick dricka abort dekokt så hon visste att Rhenyra ljög. Criston erkände ju utan omständigheter.
Citera
2022-09-20, 23:13
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Viserys är fortfarande den enda intressanta, och väl spelade, karaktären. Gissar att serien för med honom. En vek mans försök att ställa så mycket som möjligt till rätta. Kan säkert många relatera till i dagens samhälle. Tror inte syskonbråket kommer uppbringa ett manus värt att se
Citera
2022-09-21, 00:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Detta var klart det sämsta avsnittet så långt. Dialogerna i början och bröllopet i slutet var riktigt dåliga. Var är det för mening med gold cloaks och stadsvakter om de inte ens kan avsluta ett slagsmål lite snabbt. Ett slagsmål som potentiellt kunde skada prinsessan dessutom. Ser Criston borde slagits i bojor meddetsamma. Hoppas verkligen serien gör en uppryckning med nya skådespelare och tidshopp för detta duger inte.
Ja dialogerna var helt utan flow. . Jag ser om game of thrones. Dialogerna där är lite annorlunda, men på ett uppfriskande sätt. De är inte högtravande trams. Senaste avsnittet framstod som en teaterpjäs på många sätt. Kanske främst dialogerna.
Citera
2022-09-21, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Hon svor ju på att inget knullande hänt så drottningens far blev ju avsatt som kungens hand. Det framstod ju som om handen ljög och spred falska rykten. Drottningen fick ju reda på att Rhenyra fick dricka abort dekokt så hon visste att Rhenyra ljög. Criston erkände ju utan omständigheter.

Hon svor på att inget knullande skett med Daemon, men inget annat.

Dock var kasst av henne att svära på sin döda mor att Daemon "inte ens rörde henne", för nog gjorde han det.
Citera
2022-09-21, 04:48
Medlem
MrSokratess avatar
I öppningsscenen gör en ny karaktär entré, kul, verkar intressant.
Två minuter senare var det roliga över.
Citera
2022-09-21, 05:36
Medlem
L-Y-Fs avatar
Ser serien och blir underhållen. Det är kvalitetsmässigt i nivå med de mindre bra säsongerna av GoT. Vad jag inte riktigt greppar är varför man skyndar fram så mycket? Hela Crab feeder, Daemons fru och bröllopet hade kunnat bakats in under en hel säsong. Det hade varit rimligt och så hade tidshoppet kunnat ske till säsong två.

Vad jag läst mig till ska det bli tre säsonger och min fråga/ undran är, som jag tänker att bokläsarna kan besvara eventuellt, om man skyndar på för att det finns krig/ skeenden längre fram man tänker att de andra två säsongerna ska fylla? Att med det tempo jag beskrev ovan skulle det bli 4-5 säsonger? Nåväl, en tanke bara.

Edit: Var inte Cole en oadlad bonnläpp som fått världens jävla chans att arbeta för prinsessan? Typ ett livsomvälvande uppdrag. Känns ju anakronistiskt och inte troget GoT-världen då att på såpa-manér börja klaga och ställa krav på att hon ska rymma med honom.
Senast redigerad av L-Y-F 2022-09-21 kl. 05:39.
Citera
2022-09-21, 07:23
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
I öppningsscenen gör en ny karaktär entré, kul, verkar intressant.
Två minuter senare var det roliga över.
Jag bara väntade på att draken skulle anlända men fick en stegrande häst
Citera
2022-09-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Vad jag läst mig till ska det bli tre säsonger och min fråga/ undran är, som jag tänker att bokläsarna kan besvara eventuellt, om man skyndar på för att det finns krig/ skeenden längre fram man tänker att de andra två säsongerna ska fylla? Att med det tempo jag beskrev ovan skulle det bli 4-5 säsonger? Nåväl, en tanke bara.

Ska de hoppa 10 år framåt i nästa avsnitt som en del säger fattar jag inte hur de ska lyckas med serien, då torde hon inte ha så länge kvar att leva.

Edit: Var inte Cole en oadlad bonnläpp som fått världens jävla chans att arbeta för prinsessan? Typ ett livsomvälvande uppdrag. Känns ju anakronistiskt och inte troget GoT-världen då att på såpa-manér börja klaga och ställa krav på att hon ska rymma med honom.[/quote]

Det var rätt gay faktiskt. Vad förväntade han sig, att en som är uppväxt i överflöd och ånjutit makt skulle lämna allt och bli en vanlig lort? Hon har väl varit nere på gatorna och sett misären folk levt i. Säkert lockande, lite citroner väger upp de.

När alla andra brukar vara så kåt på hur andra ser på ställningen på deras hus och att en lågadelsmann får ett sådant uppdrag borde ge prestige till huset
Citera
2022-09-21, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Stort tidshopp då igen antagligen. Yngre som bytes ut mot äldre upplagor. GOT behövde inte det då hela den serien ungefär utspelade sig under den tid det tog att göra serien. 8 säsonger 8 år. Så de unga skådisarna växte upp i takt med serien så att säga. House of Dragon 4 avsnitt och 4 år så går undan här.

Får se om det är ett smart val. De kanske lugnar ner sig efter inledningen och det blir mer tid att lära känna karaktärerna.

Japp, nu på måndag är det ett tidshopp om tio år igen. Personligen gillar jag det inte. Det går alldeles för snabbt och det är svårt att lära känna karaktärerna och heja på dem. Än så länge har ju ingen "stor" karaktär dött, men som i sista avsnittet så blir jag inte ens berörd av Joffrey Lonmouths död eller känner för Laenor Velaryon.
Citera
2022-09-21, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ser serien och blir underhållen. Det är kvalitetsmässigt i nivå med de mindre bra säsongerna av GoT. Vad jag inte riktigt greppar är varför man skyndar fram så mycket? Hela Crab feeder, Daemons fru och bröllopet hade kunnat bakats in under en hel säsong. Det hade varit rimligt och så hade tidshoppet kunnat ske till säsong två.

Edit: Var inte Cole en oadlad bonnläpp som fått världens jävla chans att arbeta för prinsessan? Typ ett livsomvälvande uppdrag. Känns ju anakronistiskt och inte troget GoT-världen då att på såpa-manér börja klaga och ställa krav på att hon ska rymma med honom.

Ja, det är rätt o-GoTskt. En sådan ska ju bara hålla käften och göra allt han kan för att tillfredsställa och vara till lags som dom var i GoT. Från att spela svårfångad när Rhaenyra busade och tog hans hjälm till att gråta och bli butthurt när hon inte vill rymma med honom för att kolla på citroner.

Ska jag vara din hora? Buhu jag känner mig utnyttjad och värdelös för jag bröt kyskhetslöftet och knullade dig och nu vill du inte ens gifta dig med mig.
Senast redigerad av peterj76 2022-09-21 kl. 15:31.
Citera
2022-09-21, 21:38
Medlem
Citat:

A dance of dragons lär ta lite tid iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in