2022-09-20, 22:27
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag tror inte Ryssland har slut på ammunition, vapen osv. Dom har nog extremt mycket på lager som ska användas när dessa 2 miljoner reserver ska in i krig

Hoppet är det sista som överger en, sägs det.
Citera
2022-09-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ryssland har 2 miljoner reserver i militären. Skickar han in dom kommer ryssarna vinna.
Problemet är att om Ryssland skickar in alla sina soldater så tar Japan direkt tillbaks Kurilerna och Kina tar resten av östra Ryssland.
Reserver är för övrigt aldrig direkt redo för strid, de behöver träning och materiel först.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det här har inte jag sett, iallafall.

https://www.facebook.com/watch/?v=1128900888044650

Ca 6 minuter in.
Arma 3, fint spel.
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
När vaknar fjärran östern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Ukrainska styrkor har av misstag bombat ganska mycket Ukrainska civila. Och det är ju utan intention och i krig sker misstag.

Men när man nämner det så är man tydligen en ryssälskare och troll.

Sedan när Ukrainska styrkor gömmer sig bland civila, på sjukhus och skolor och när Sedan de bombas av ryssarna. Då är det helt plötsligt något annat.

Jag är på intet sätt för ryssarna eller Putin, tvärtom.

Men jag noterar att typ 99% av inläggen om Rysslands invasion av Ukraina görs av svensktalande människor som totalt tappat all form av hederlighet och förmåga att se en situation klart.

Och jag hatar det verkligen. Det visar att utbildande människor i ett västland efter bara några medianyheter är samma skrot och korn som de i historien utfört folkmord och liknande. Det är äckligt. Det äcklar mig.

Alltid lika roligt när folk ska försöka luras med att " jag är emot ryssland" när det enda dom skriver om är negativa saker om Ukraina som försvarar sig mot en invaderade fiende och inte ett enda kritiskt ord om ryssland. Så genomskinligt.
Citera
2022-09-20, 22:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu blir det snart val i donetsk och luhanskr

Det blir ett dilemma för Ukrainas offensiv, om än så framgångsrik

Ska man fortsätta, och anfalla en valrörelse ?

Detta måste Ukraina ta ställning till. Tänk om Sverige blivit angripet vid riksdagsvalet tex.

Jag vet inte om just det där (det fetade) är en så bra liknelse.

Tänk istället att Ryssland anfaller Sverige och försöker inta Gotland - och beslutar sig för att hålla en fejkad folkomröstning på Gotland om Gotlands införlivande i Ryssland. Ska Sverige då avbryta sina motanfall under tiden och låta Ryssland ha sin fejkade valrörelse och låtsasomröstning ifred, och låta Ryssland fullfölja annekteringen av Gotland?
Citera
2022-09-20, 22:29
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nä, men vad gissar du? Vad ska Lavrov i New York att göra i samband med det hela?
Han är väl knappast där för att försvara en krigsförklaring.
Vart kommer uppgiften om lavröv ifrån, att han är på väg till NY?
Citera
2022-09-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ryssland har 2 miljoner reserver i militären. Skickar han in dom kommer ryssarna vinna.

2 miljoner med låg eller helt utan militär utbildning. Dessutom obeväpnad och iklädd Adidasbyxor.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
När vaknar fjärran östern?

Klockan är 08.30 i östraste Ryssland nu, men det kanske avses gå ytterligare ett dygn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Okej, så om ett land har betett sig jävligt så är det fritt fram för andra att göra samma jävlighet?

Då skulle det vara okej enligt dig att Putin började gasa ihjäl judar för "tyskarna fick ju göra det på 40-talet" ?

Ser du inte den tydliga skillnaden?
Tyskarna fick INTE göra det. De fick bakläxa. På samma sätt måste världen först läxa upp USA innan man kan börja tala om internationella lagar.
Citera
2022-09-20, 22:31
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Men det tror jag att det finns

Jag tror ingen bryr sig om vad du tror.
Citera
2022-09-20, 22:32
Medlem
lapons avatar