2022-09-20, 20:48
Medlem
För tillfället är hon misstänkt för grov misshandel, straffskalans nedre gräns är ett och ett halvt år. Synnerligen grov misshandel som det borde vara utan att jag sett något klipp (tack och lov) är fyra års fängelse. Får hoppas att man rubricerar om det till synnerligen grov misshandel.
Citera
2022-09-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkloss
Är det mamma eller mormor som slår flickan, puttar och stampar på flickan? Jag fattar inte riktigt.

Om jag var våldsam mot mitt barn så hade min mamma ingripit och virse verse. Hur i helvete kan man titta på när någon gör så här mot ens egna barn?

Mamman Felic*a örfilar, ger slag, stampar på flickan m.m.
Mammans mamma Mar*na, alltså mormor till flicka puttar flickan så hon ramlar, alltså rätt hård putt för en 3 åring.

*=i
Citera
2022-09-20, 20:50
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SusanRoss
Att sprida såna här filmer är olagligt. Dels det. Sen kan du tycka att dina anledningar är hur rimliga som helst men det är djupt stört att skrika efter att måsta få se ett barn bli misshandlad. Att ditt barn har sett något så här vidrigt är fruktansvärt men ger inga belägg för att lägga upp olagligt och dessutom bevis material på ett forum.
Är det verkligen olagligt att sprida bevismaterial eller våldsfilmer ö h t? Vilken lag förbjuder detta? Och är det inte hur som helst viktigare med offentlighet och öppenhet än denna censur? Kanaler som Flashback har en viktig funktion när mainstream media mörkar vad som händer.
Citera
2022-09-20, 20:51
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Jag kan min anknytningspsykologi, så det finns inget behov av att utgå ifrån okunskap i mitt fall. Jag vet inte om jag gör "en stor skada" när jag "normaliserar något så hemskt". Jag tror inte någon läser Spader-Horans inlägg och tänker:

"Oj, den här killen verkar ha svar på allt, därför ska jag börja örfila mina barn utan anledning".

Sen är det ju lite forumets natur att det är till för att "diskutera" eller ventilera åsikter. Klart jag ska visa klippen för mor och höra hennes tagning (jag vet redan att hon kommer tycka det är förskräckligt, sen grillar jag henne lite på hennes egen historik).

Klart att Sverige kämpar för barns "rättigheter" hela tiden, som t.ex. rätten att stympa sig själva, bli enucker, bensköra i 15-årsåldern eller rätten till att idka samlag när man är 12 (med jämåriga) utan att föräldrarna har rätt till insikt i det (barns rätt till privatliv).

Rättighetsdiskursen är ju absurd. Men ja, återigen, jag säger det, ni behöver inte oroa er . Jag jobbar här i 28 år till, sen drar jag till något fräscht arabland sprider min draksådd där istället.
Wanna play a game, var som helst i Sverige. Vi filmar samma som du försvar ,fast med mig mot dig. Ser va folk ser om det?.du svara aldrig på mina frågor? Blir ej provocerad. Men kul att du fortsätter. Barn ska lyda , men barn ska ha rätt att bli behandlande som människor. Ej dörr mattor. Men men. Funkar det för dig och att alla bitchar om etnicitet. Så ta över. Ha d
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebensgefahr1
Ojdå, då är det allvar
"Det kan vara fråga om olaga integritetsintrång med fängelse upp till två år i straffskalan" ... är inte frisk humor.
Citera
Medlem
Streisand87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BUBBISDETDRAAR
Bara det faktum att hon själv SPELAR IN när hon misshandlar sitt barn borde vara tillräckligt bevis för att hon ska straffas för misshandeln. Hon DELAR dessutom med sig av det. Barnets trauma är ute för hela Sverige att se. DET ÄR SINNESSJUKT OCH Ä C K L I G T.

Hur kan du då ens sitta och försvara mammans beteende och säga att folk överdriver?

Tack! Jag försökte också men det är svårt när det är såna ointelligenta pajasar som kommer och tycker sig veta bäst. Uppenbarligen har han blivit tappad som liten.
Citera
2022-09-20, 20:53
Medlem
Penti vargs avatar
Förhoppningsvis blir hon utsläppt innan rättegång, så folket får ge sin dom till amöban.

Sen får vi hoppas att myndigheterna hittar en bra fosterfamilj som hon kan växa upp hos och få känna trygghet.

Feli*ias liv är slut, hon kommer vara hatad av alla som känner igen henne, hon har nog två val, missbruk eller avsluta på egen hand.

Men det viktiga nu är att se till att barnet får en trygg miljö att växa upp i och utvecklas i.
Citera
2022-09-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishishish
Mamman Felic*a örfilar, ger slag, stampar på flickan m.m.
Mammans mamma Mar*na, alltså mormor till flicka puttar flickan så hon ramlar, alltså rätt hård putt för en 3 åring.

*=i

Fyfan. sådan moder, sådan dotter. Mamman blev förmodligen slagen och kränkt själv som barn. Mamman kanske har spelat in för att skicka till mormorn.
Det är inte ett normalt beteende att putta ett litet barn.
Citera
2022-09-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Är det verkligen olagligt att sprida bevismaterial eller våldsfilmer ö h t? Vilken lag förbjuder detta? Och är det inte hur som helst viktigare med offentlighet och öppenhet än denna censur? Kanaler som Flashback har en viktig funktion när mainstream media mörkar vad som händer.

Tyvärr finns det en lag. En gärningsman/kvinna får BARA dömas en gång. Blir hen dömd i domstol så får hen inte bli dömd av samhället. Kallas dubbelbestraffning. Googla.

Det är samma anledning till varför det är olagligt att varna andra för dömda våldtäktsmän. För stor hotbild så får gärningsmannen/kvinnan skydd.
Tror folk känner till hagamannen.. skyddad identitet pga hotbilden…
Citera
2022-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

Brottet man gör sig skyldig till är olaga integritetsintrång.

Straffet för olaga integritetsintrång föreslås vara böter eller fängelse i högst två år och för grovt olaga integritetsintrång fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Undantag från straffansvar ska gälla om gärningen med hänsyn till syftet och övriga omständigheter var försvarlig.
Citera
2022-09-20, 20:56
Medlem
Gutis avatar
Helvete vad det gjorde ont att se detta. Just i nuet ligger jag bredvid min sovande dotter. Nu kommer jag definitivt ligga kvar här längre än vanligt och krama om henne extra mycket!
Citera
2022-09-20, 20:57
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiccaz
Hon har erkänt. Så att det ”inte är hon” finns inte på kartan
Och hur vet du det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto