2022-09-20, 19:12
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Naturligtvis vet jag det. Skulle bara vara sarkastisk.

Undrar om ryssarna låter alla deporterade ukrainare rösta? Hehe

Javisst får dom det. Fosterföräldrarna skriver under en fullmakt för de kidnappade barnen och sen röstar de åt fosterbarnen till rySSlands fördel....
Citera
2022-09-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Får se om utgången blir som alla vill
Finns ingen utgång som alla vill. Nån kommer att bli missnöjd. Tror faktiskt att ingen blir särskilt nöjd. Ukraina är knappt nöjda fast de lyckas kasta ut ryssen. De lär vara förbannade på grannen i många år framöver, med rätta.
Citera
2022-09-20, 19:13
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har bara hört det samma. Vissa på Twitter är oroliga, andra hånfulla. Jag är rädd för en kraftig eskalering från rysk sida för att de håller på och förlorar.
Såg från nån som svarade på detta inlägg och nämnde kärnvapen.

Ärligt talat tror jag risken för kärnvapen har minskat.

Varken Indien eller Kina gör tummen upp (vilket de aldrig gjort men har inte gjort tummen ner heller) och åtminstone Indiens tumme börjar peka neråt. Eventuellt känner Kina samma sak.

Om Indien (och ev Kina) ser Ryssland som förlorare redan nu eller om de tycker kriget blir för dyrt ekonomiskt och/eller politiskt vet jag förstås inte.

Men börjar nu Indien, och ev. Kina, få kalla fötter och känner att detta är ingen häst att satsa mer på så känner ju alla som har ”nycklarna” till kärnvapen samma sak.

Om Putin bryr sig om sitt eget liv beordrar han aldrig kärnvapenanfall.

Om han vill gå under med Ukraina-invasionen så får man hoppas att ”nycklarna” är fördelade mellan tillräckligt många så nån funderar och kanske nekar.

Om både Indien och ev Kina är emot vad Putin gör nu redan är det i min värld svårt att se vad som kan åstadkommas med kärnvapen.

Förutom att få hela världen emot sig. Jag tror inte Putin är i närheten av sån förvirring eller psykos.

Kriget kan mala på länge. Men jag tror inte risken för kärnvapen finns på kartan.
Citera
2022-09-20, 19:14
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja ja.....Luhansk är 100% uppkopplat. Det kommer att gå snabbt.

Alla troll är 100% uppkopplade
Citera
2022-09-20, 19:14
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Zelensky har precis offrat sina bästa NATO tränade reserver för att vinna lite mark. Kriget är förlorat, jag står fortfarande fast vid det.
Det Zelenskyregimen är bra på och vinner stort är propagandakriget. Tur för Putin att de flesta ryssar ger blanka fan i vad som rapporteras i västerländsk media,

"Lite mark" Skriv gärna mer och redovisa källor.
Citera
2022-09-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att USA och Ryssland har inte varit i krig. Däremot vet vi att det är hyfsat lätt att spåra en ubåt på olika sätt, i synnerhet om man själv har en ubåt som är mindre och snabbare.

Nej det är lätt och spåra ubåtar. Det är en myt. Ryska ubåtar beroende på klass är snabbare än USAs Ubåtar.
Citera
2022-09-20, 19:18
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Mariupol är Ukrainskt och det spelar ingen roll hur mycket du sitter och ljuger på ett svenskt forum

Kolla en karta nästa gång, innan du gör bort dig. Vad heter området här där Mariupol ligger? Det är en pro-ukraina karta från BBC:

https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/5707/production/_126697222_ukraine_invasion_east_map-nc.png.webp

Wikipedia om slaget vid Mariupol: "Mariupol is located in Donetsk Oblast, "
https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Mariupol

Nå, erkänn att du är bortgjord.
Citera
2022-09-20, 19:19
Medlem
swebarbs avatar
Putin väntas hålla tal idag med sin försvarsminister, kommer han eskalera kriget nu tror ni ?

VLADIMIR Putin is set to address Russia tonight in which he is expected to order full mobilisation of the country's military.

The tyrant's highly unusual direct message to his people is the first since the announcement of the so-called "special military operation" to invade Ukraine in February.

https://www.thesun.co.uk/news/19866255/vladimir-putin-address-nation-ukraine-war-mobilisation/
Citera
2022-09-20, 19:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Omröstningen sker "digitalt" . . .
Omröstningen sker nog också medelst kpist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ryssland kan ha 3 strategiska ubåtar i Östersjön! Om de stämmer så hoppas jag att de svenska U-båtarna är så bra som det sägs att de är!

DN 23 juli 2021

https://www.dn.se/sverige/stor-mangd-ryska-krigsfartyg-pa-ostersjon/
(Låst artikel)

Vad menar du med strategiska ubåtar? Deras ubåtar som driva med en kärnreaktor kan i princip inte dyka i Östersjön. Plus de låter lite för mycket.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Hur hinner ryssarna få ut alla röstkort? ”Folkomröstning” redan i helgen. Haha.

Röstkorten kommer färdigräknade direkt från tryckeriet till Kreml.
Citera
2022-09-20, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det är lätt och spåra ubåtar. Det är en myt. Ryska ubåtar beroende på klass är snabbare än USAs Ubåtar.

Sluta. Rysslands strategiska ubåtar är givetvis inte snabbare än USAs attackubåtar. Vidare kan inte ubåtar ta emot order på havsbotten, de måste vara nära ytan för att kunna kommunicera med satelliter. Alla atomubåtar över termoklinen kan spåras på alla möjliga sätt, inkl. värmekameror på satelliter och elektronisk utrustning som mäter specifik graviation som man kan montera i hyfsat små flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in