Soldaten Kenneth Greg verkar helt utom sig av optimism. Han gjorde en uppdatering för 3 timmar sedan.
Ännu har inte viss information blivit lovlig att dela men vi tar det vi kan berätta om. Bilohovrika är på nytt under fullständig kontroll och vi har faktiskt avanserat ända in till Lyshyshansks förorter. För Lymans del återkommer jag imorgon tidigt, hoppas då kunna ha tillstånd och publicera de goda nyheterna.
Ryssarna har pippi på Bakhmut och områdena kring Donetsk. Varför de försöker och avansera här förstår ingen. De har ju inte resurser för att gå vidare. Dessutom förlorar de ju bterräng på alla övriga fronter. Det som är paradox är ju att de har materiel och ammunition i överflöd!!! Det vad de lämnade efter sig i Kharkiv Oblast räcker till att utrusta en hel brigad!!! Varför skulle deras situation vara annorlunda i Donbass ? Okey, vissa av deras artilleripjäser kan liknas vid en skevögd veteran. Kanonrören är väldigt slitna, men artillerigranater hade de i överflöd.
Vi har vidare hamrat Alchevsk, mitt i seperatistrepubliken, och
slagit ut nyanlända förstärkningar och materiel. Även i Kherson har vi attackerat Melitopols flygplats. Jag antar att vi väldigt snart sätter oss i rörelse mot staden. Ryssarna borde ju inse att Melitopol är för oss strategisk, så man borde anta att de skulle sätta in mera trupper dit. Så är inte fallet. Eftersom
ryssarna själva inser att Kherson och all den mark som är väster om Dnipro kommer att vara omöjlig att försvara efter 01.10 borde de ju vidtaga några åtgärder. Just nu verkar det vara så stor kaos i hela deras planering så vi kommer alldeles säkert att
se myteri inom en nära framtid.
Vi har också börjat utrusta den andra halvan av våra hemvärnsbattalioner för frontuppdrag, den första halvan har blivit sänt till Kharkiv för att ta ansvar för försvaret av gränsen. Detta bådar ju gått och alla kan ju förstå att det finns bara 2 alternativ, Donbass eller Kherson.
SLAVA UKRAINI
Länk:
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440