2022-09-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmasvensson002
Då jag känner killarna kan jag säga med en gång att deras hjärtan var av guld och skulle aldrig ta någons liv. Noah gav sig också in i leken precis som dessa killar.

Var inte killarna tidigare inblandade i knivrån och misshandelsfall? Och åkte nu för att råna och misshandla Noah?
Och andra i deras närhet och familjer är också inblandade i våld och kriminalitet?
Att det är tragiskt och familjen sörjer för killarna som hamnat snett förstår jag, men hjärtan av guld stämmer ju inte.
Det verkar som om familjen haft tolerans för kriminalitet, och kanske borde rannsaka sig själv lite också.
Citera
2022-09-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Ditt inlägg är bortom skrattretande.

Hade det här svenne slöddret varit lika skicklig i list som han var i knivanvändning, skulle han ha skadat sig själv lite och sedan fått de två knivarna han dödade dem med, deras fingeravtryck på knivarna och sedan ringt polisen.

Men inget av detta hände och det är just därför han sitter där han sitter och kommer så småningom att åka dit för mord.

Vet du vad....
Jag tror med all säkerhet att NB är smartare än så, och vet skillnad på vad som är mitt och ditt, han vet nog också att man inte går till någons hem för att ha avsikt att utsätta bostadsinnehavaren för fara och dylikt....
Citera
2022-09-19, 19:00
Medlem
Rattatatatas avatar
Snacka om att man får en inblick i mentaliteten hos dessa tragiska element, tråden är rena läroboken i hur kriminella wannabes motiverar sitt agerande, deras märkliga logik och ologiska resonemang.

Mycket av det som sägs i inläggen är så verklighetsfrånvänt att man nästan tror att vederbörande skämtar men efter ett tag inser man att det är på riktigt, att det finns människor och grupperingar i detta land som har den här beklämmande inställningen, att allt alltid är någon annans fel, någon självrannsakan och objektiv självinsikt existerar inte för fem öre.

Vad avsikten med hela det planerade hemfridsbrottet egentligen var får väl utredningen visa men oavsett vad den kommer fram till så är själva angreppet orsaken till utgången, inget av allt detta hade hänt om inte flera ligister beslutat sig för att bryta sig in i någons hem, det handlar om orsak och verkan och i det här fallet utföll verkan mot de som attackerade, ett lika troligt utfall hade istället kunnat bli att personerna som befann sig i lägenheten hittats döda och då hade diskussionen varit omvänd.

"Ensamrad eller horunge är en typografisk term för en ensam och ofullständig textrad eller ett ensamt ord, i början eller slutet av ett stycke, som hamnat på annan sida eller i annan spalt än resten av stycket. Man skiljer på två typer av ensamrader. Wikipedia"
Senast redigerad av Rattatatata 2022-09-19 kl. 19:27.
Citera
2022-09-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aero73
Är det ingen som vet om det finns någon häktningsförhandling utlagd i tråden?

Finns på sidan 80, inlägg 957
Citera
2022-09-19, 20:01
Medlem
Nu måste jag fråga, var dom fyra eller sex personer som hälsade på? Jag har läst båda alternativen, eller är det feltolkning av mig?

Dom som är häktade, är det dom två som var i trapphuset + knivsnubben?
Citera
2022-09-19, 20:03
Medlem
Är dom dömda sedan tidigare eller är detta första gången dom åker fast? Vad kan man förvänta sig för påföljd för dom två som är häktade, misstänkta för grovt rån?
Citera
2022-09-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Snacka om att man får en inblick i mentaliteten hos dessa tragiska element, tråden är rena läroboken i hur kriminella wannabes motiverar sitt agerande, deras märkliga logik och ologiska resonemang.

Mycket av det som sägs i inläggen är så verklighetsfrånvänt att man nästan tror att vederbörande skämtar men efter ett tag inser man att det är på riktigt, att det finns människor och grupperingar i detta land som har den här beklämmande inställningen, att allt alltid är någon annans fel, någon självrannsakan och objektiv självinsikt existerar inte för fem öre.

Vad avsikten med hela det planerade hemfridsbrottet egentligen var får väl utredningen visa men oavsett vad den kommer fram till så är själva angreppet orsaken till utgången, inget av allt detta hade hänt om inte flera ligister beslutat sig för att bryta sig in i någons hem, det handlar om orsak och verkan och i det här fallet utföll verkan mot de som attackerade, ett lika troligt utfall hade istället kunnat bli att personerna som befann sig i lägenheten hittats döda och då hade diskussionen varit omvänd.

"Ensamrad eller horunge är en typografisk term för en ensam och ofullständig textrad eller ett ensamt ord, i början eller slutet av ett stycke, som hamnat på annan sida eller i annan spalt än resten av stycket. Man skiljer på två typer av ensamrader. Wikipedia"
Visst är det otroligt! Sjukast är nog ändå den lite äldre(?) bruden som är tillsammans med en livsstilskriminell våldtäktsman(broder till en av de döda) och predikar om etik och moral
Citera
2022-09-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleGamen
Nu måste jag fråga, var dom fyra eller sex personer som hälsade på? Jag har läst båda alternativen, eller är det feltolkning av mig?

Dom som är häktade, är det dom två som var i trapphuset + knivsnubben?

Ja det är dom två från trapphuset+ knivsnubben som är häktade
Citera
2022-09-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Visst är det otroligt! Sjukast är nog ändå den lite äldre(?) bruden som är tillsammans med en livsstilskriminell våldtäktsman(broder till en av de döda) och predikar om etik och moral
Han är inte kriminell och inte våldtäktsman, då hade jag inte varit med honom. Han är inte heller offrets bror, så tror du borde kolla igenom dina påståenden innan du yttrar dig. Tror jag har bättre koll på min familj än vad du har, eller har jag fel? Jag vet vad som är rätt och fel, min mamma lärde mig faktiskt det. Skulle aldrig utsätta min son för en sådan man om han nu var så som du beskriver. Har du kollat igenom domen på det brottet som begicks? Om inte så borde du göra det så ser du vem som är våldtäktsman och inte tills dess, knip din käft.
Citera
2022-09-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblan32
I första inlägget du gjorde här, berättade du att du var gift med en släkting till en som dog, Den du är gift med är ju också kriminell, så du ska nog inte uttala dig alls.
Han är dock inte kriminell. Vad han har gjort innan vi blev tillsammans har inte jag med å göra. Det som spelar roll är vad han gör nu och och inte för 2,5 år sen. Så visst kom du med dina grejer. Folk kan ändras, du borde nog rannsaka dig själv och också försöka ändra dig och ditt beteende
Citera
2022-09-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjsan211
Ja det är dom två från trapphuset+ knivsnubben som är häktade

Okej, tack för svar. Vad tror du dom kan vänta sig för straff eller påföljder nu? Vet du om det är förstagångsförbrytare? Jag tänker främst på dom i trapphuset nu. Dom var också ganska unga va?
Citera
2022-09-19, 20:44
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmasvensson002
Då jag känner killarna kan jag säga med en gång att deras hjärtan var av guld och skulle aldrig ta någons liv...bla bla...Helt omöjligt att NOAH BÖRJESSON 21 årig feg människa lyckas döda dessa 2 på helt egen hand. Antingen är flickan såpass hjärntvättad av denna NOAH BÖRJESSON så hon själv kunde döda en av dom medan Noah dödade den andra...bla bla...han vet mycket väl om att dom skulle komma...bla bla...hoppas han blir släppt så han får komma ut till ett värre helvete än inne i fängelset...bla bla...det är ni som gör Sverige orent och det är ni som förtjänar åka härifrån.

Men snälla vännen.
Enligt rykten så hade dina kära vänner med hjärta av guld fått nys om att noah hade en jäävla massa pengar hemma. Och beslutade sig helt enkelt för att råna honom. Sex svartmaskerad och beväpnade män med skyddsvästar.
I en organiserad attack där två klättrar upp på balkongen och bryter sig in och två är i trappuppgången. Två ytterligare kumpaner håller vakt utanför.
Dina guldklimpar till vänner är dessutom kända för sitt våldskapital och att bära kniv.
Hur kan du ens försvara dina vänner efter det som skett? Det är ju Dom som är orsaken till allt detta. Inte killen som blev attackerad i sitt hem.
Och dessutom insinuera att den lilla tjejen kanske är skyldig också? Var inte dom här killarna vältränade osv osv? Vilket trams och lågvattenmärke. Skäms på dig.
Jag förstår att föräldrar och anhöriga till killarna som dog sörjer, men att göra det till någon sorts parad mitt i stan vid pizzerian (som f.ö. lär tappa en hel del kunder efter detta) för att sörja dessa rånare blir bara...konstigt. Det måste du väl ändå förstå själv?

Vilka är det som gör Sverige orent undrar jag?
Senast redigerad av fluffypuffy 2022-09-19 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in