Citat:
Ursprungligen postat av
Stianspina
Fast är det att leka könsroller när man klär ut sig till hora….
Att klä ut sig till kvinna är en annan sak. Så här brukar inte barn klä ut sig när de vill leka med könsroller. Dock vet jag inte hur du lär dina barn om hur kvinnor klär sig och hur du låter dina barn leka med könsroller.
Det här var ju bokstavligt talat klä ut sig till hora (det finns på film där Julia ropar högt med barnen att ”vi är horor”). Superkul och väldigt genomtänkt år 2022… not. Detta visar verkligen vilka värderingar man har.
De kunde klätt ut sig till någon hallick också. Det var ju ett tema. Inte värre än andra roliga teman. 80-talstema är väl det enda som inte skrämmer slag på halva befolkningen men det kan det nog snart göra med axelvaddar (puffar?) och tajta trikåer etc.
Jag har inga barn men skulle inte skambelägga dem för något. Utan det viktigaste är att visa respekt och leva så ärligt man kan och att hjälpa andra. Om någon sen vill klä ut sig till Hitler, hora, T-rex eller något annat valfritt spelar inte mig någon roll.
Vill någon vara prostituerad på riktigt så ser jag heller inget fel med det.
Och som jag nämnde, det fanns inget tvång! De fick välja, de kunde stannat hemma också ifall de ville - dessutom var det bara med i början. Låt barn vara barn och leka fritt!