2022-09-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Om du vet vad en karta är kan du lätt se att Mariupol tillhör Donbas och att det alltid tillhört Donbas. Azov belägrade och tog staden från Donetsk 2014, vilket även innebar att Ukraina bröt mot Minsk-avtalen. Enligt avtalen skulle Donbas fortsätta få ha en hög grad av självständighet. Ryssland tog tillbaka Mariupol till Donetsk Republik, det är där staden hör hemma. Att de närmast förintade Azov var bara ett plus.

Azov är fortfarande samma gamla skrot och korn nu som 2014, samma nazi-symboler, samma slagord, samma skräp.

Reportage från deras nazistläger för barn, 2018:

"We never aim guns at people," instructor Yuri "Chornota" Cherkashin tells them. "But we don't count separatists, little green men, occupiers from Moscow, as people. So we can and should aim at them."
https://www.cbsnews.com/news/ukrainian-nationalist-camp-training-kids-to-kill/
Du är så fanatiskt blind att du inte ens förstår när du talar emot dig själv. Hur i helvete kunde "azov" belägra och ta en stad som allaredan var "deras" eftersom att det var i UKRAINA? Autonom republik betyder INTE att det är fritt fram för grannar eller andra länder att försöka STYRA över dessa, vilket var precis vad Ryssland gjorde. Azov, oavsett om de trodde på asar, Hitler eller en väggmålning i La-Croix, uppmärksammade detta och visade resten utav Ukraina vad som var på väg att hända. Och, vet du vad, de hade rätt! Ryss-aset med sina falska medel försökte ännu en gång LURA folket på en annan plats till att göra som ryss-aset ville, och därav skulle Ryssland kunna få tillgång till Ukrainas naturresurser. Om de dessutom hade lyckats med detta så hade de kunnat fortsätta promenera in i resten av Ukraina med lite hot om strypt gasflöde blandat med propaganda om hur bra det blir om de knyter sig till Ryssland. PRECIS som de försökte nu! AZOV var smarta och allerta på den annalkande faran från det degenererade landet i öst, och för detta skall de förevigt hedras oavsett vad ideologi de hade. ALL ideologi är bättre än rysk ideologi.....historien är ditt bevis. Förövrigt var Donbas, och ÄR fortfarande Ukrainskt, så den som bröt mot Minsk 1 OCH 2 var ingen annan än den äckliga ryssen som började spatsera på främmande mark med vapen. Sluta ljug här nu, ty vi är inte ryssar som läser ditt svammel utav desperation. Åk hem och håll dig till de dina om du skall negligera oss som idioter här.
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-09-19 kl. 17:56.
Citera
2022-09-19, 17:53
Medlem
Ukrainian flag raised in Yarova, Donetsk region

New explosions at airfield in Melitopol

Russian troop accumulation point was reportedly hit in Nova Kakhovka

Russian base was destroyed in occupied Kadiivka, Luhansk region

Lite från Liveuamap
Citera
2022-09-19, 17:54
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Jag har inte varit särskilt frekvent i detta forat.

De som känner till mig vet att jag avskyr ryssen. Att Ryssland är Sveriges ärkefiende.

Jag är så glad att framförallt USA och sen andra länder bistår Ukraina hittills och förhoppningsvis ännu mer framöver.

Nog med ”disclaimer”.

- Vad tror ni kommer hända i den berömda rysska/ukrainska leran, ”rasputitsa”?

Kör Ukraina fast oavsett materiel de fått och får från USA?

- Vad tror ni om de iranska drönarna som lär ha sprängt en ”trippel seven” (haubits M777). Vad finns för motvapen. Ukraina har skjutit ner en åtminstone. Men hur mycket skada kan de ställa till med?

Jag vill inte ropa hej förrän jag är över ån.

Pessimist som jag är blir jag ännu mer pessimistisk när när det verkar gå bra. Bakvänt jag vet. Men jag är pessimist som sagt.
Citera
2022-09-19, 17:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fred är högsta prioritet. Vi måste komma i ett läge där ukraina fått ta tillbaka tillräckligt med land. Om det är 10, 40 eller 100%. Men samtal bör påbörjas redan nu
Problemet är att i den nära historien så tolkar Ryssland alla tecken på att önska en förhandlingslösning som svaghet.
Citera
2022-09-19, 17:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför kan de inte få ta tillbaka hela sitt land?
Ukraina kommer att ta tillbaka hela sitt land och på kuppen kommer det vidriga Ryzzhelvetet att kollapsa.
Citera
2022-09-19, 17:59
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Man kunde samtala under de första veckorna av krig. Då kan man samtala nu också.

Historiskt har länder som Norge och Sverige tagit initiativ till liknande samtal. Israel tex. Här ser jag en uppgift för den nya svenska regeringen
Nej, det finns ingen uppgift här. Samtal är uteslutet. Nu kör vi, allt militärt stöd åt Ukraina. Döda ryzzsvinen!
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag har inte varit särskilt frekvent i detta forat.

De som känner till mig vet att jag avskyr ryssen. Att Ryssland är Sveriges ärkefiende.

Jag är så glad att framförallt USA och sen andra länder bistår Ukraina hittills och förhoppningsvis ännu mer framöver.

Nog med ”disclaimer”.

- Vad tror ni kommer hända i den berömda rysska/ukrainska leran, ”rasputitsa”?

Kör Ukraina fast oavsett materiel de fått och får från USA?

- Vad tror ni om de iranska drönarna som lär ha sprängt en ”trippel seven” (haubits M777). Vad finns för motvapen. Ukraina har skjutit ner en åtminstone. Men hur mycket skada kan de ställa till med?

Jag vill inte ropa hej förrän jag är över ån.

Pessimist som jag är blir jag ännu mer pessimistisk när när det verkar gå bra. Bakvänt jag vet. Men jag är pessimist som sagt.

Jag tror att det är mycket hype omkring iran-drönarna, men enskilda vapen avgör sällan krig. Det finns kanske en viss sannolikhet för att de kan jaga HIMARS framgångsrikt? Men västs motsvarighet, Switchblades, har väl varit en relativ besvikelse.

Leran är värre om våren än om hösten. Tyskarna genomförde operation Barbarossa delvis om hösten. Jag tror heller inte den är avgörande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vad rättfärdigar att ukraina med judar i spetsen får hålla på med folkmord på ryssar sen många år?

Att nato får expandera sig överallt, det tolkas som hot.

Bara om man är Ryzz.

För då hindrar Nato:s utvidning att man får invadera och våldta sina grannländer.

De aktuella grannländerna är mer än tacksamma för att de nu är medlemmar i Nato.

Men piss-ryzzen är naturligtvis sur. Vars ska han nu åka för att få kriga och våldta?
Citera
2022-09-19, 18:03
Medlem
Citat:
Man kunde samtala under de första veckorna av krig. Då kan man samtala nu också.

Historiskt har länder som Norge och Sverige tagit initiativ till liknande samtal. Israel tex. Här ser jag en uppgift för den nya svenska regeringen
Historiskt sätt har Sverige och norge varit framträdande i sådan roll och samtal ja, men nu handlar det om ryss-aset, och då hjälper inte diskussion eller försök, som vi får bevisat både här och på fältet i Ukraina. Det finns inget mer att diskutera förutom den vackra utgången utav ett förstört Ryssland som sig bör. Det var DE SJÄLVA som visade sig helt värdelösa på både diplomati och diskussion som VALDE denna utgången, och här skall de få vad de frågade efter. Tiden är över och en ny är kommen. Och psssssssst, den mediokra T-90'n kommer inte förändra det
Citera
2022-09-19, 18:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Fred är högsta prioritet. Vi måste komma i ett läge där ukraina fått ta tillbaka tillräckligt med land. Om det är 10, 40 eller 100%. Men samtal bör påbörjas redan nu
Tiden för samtal är förbi. Nu är det endast skadedjursbekämpning det handlar om. Man slutar inte förrän alla råttorna är borta.
Citera
2022-09-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag är inte proryss men jag är extremt skeptisk till västerländsk media. Det är ungefär samma uppiskade stämning bland folk som under vaccinhetsen. Tycker man inte exakt si och så är man ditten och datten.

Var det verkligen storstryk? Hade inte ryssarna redan dragit sig tillbaka därifrån? Viktigast för Ryssland är väl Donbass regionen?

Jag vet inte jag. Men att det skulle gå åt helvete tror jag inte. Eller det har väl redan gått åt helvete för det är ett jävla krig där. Men att Ryssland skulle vara kaputt vilken dag som helst har man ju hört ända sedan det började. Snarare lär det nog hålla på under lång tid framöver. Ryssland har ju inte ens mobiliserat och förklarat krig än. Gör dom det är Ukraina jämnat med marken tyvärr. Om inte NATO kliver in men det vill väl ingen.

Hur det kommer gå i Ukraina vete fasen men för oss i övriga Europa blir det rätt jävligt i vinter tack vare utvecklingsstörda politikers sanktionshets.

Varför drar dom sig bort från område efter område?

Skulle dom inte först invadera hela Ukraina?

Skulle dom sen inte invadera hela Luhansk och Donetsk oblasts?

Med denna reträtt kan dom ju inte uppnå det?

Vad vill man nu uppnå?
Citera
2022-09-19, 18:05
Avslutad
Citat:
Vad är det för skitsnack? Klart Ukraina ska ha tillbaka sitt enligt gränserna som varit. Jävla konformist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in