2022-09-19, 15:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Menar du dom ryska källorna som bara ljuger?

Alla gör inte det, nationalisterna och de som är för kriget är allt mer kritiska. Nu när Ukraina är ganska hemliga med sina offensiver så läser man först om de ukrainska framstegen i ryska sociala medier.
Ni putinister i Sverige ljuger mer än vad de gör. Ni håller Kremllinjen som nästan inga ryssar tror på. Ibland förnekar ni t.o.m. vad ryska militärens officiella representant säger, som i Kharkivoffensiven. När den gubben stått och sagt att de drar bort alla ryska trupper därifrån så fanns det idioter här i tråden som förnekade det!
Citera
2022-09-19, 15:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla gör inte det, nationalisterna och de som är för kriget är allt mer kritiska. Nu när Ukraina är ganska hemliga med sina offensiver så läser man först om de ukrainska framstegen i ryska sociala medier.
Ni putinister i Sverige ljuger mer än vad de gör. Ni håller Kremllinjen som nästan inga ryssar tror på. Ibland förnekar ni t.o.m. vad ryska militärens officiella representant säger, som i Kharkivoffensiven. När den gubben stått och sagt att de drar bort alla ryska trupper därifrån så fanns det idioter här i tråden som förnekade det!
Jag anar snarare att dina ryska källor som stöder din agenda tar du som sanna och går de emot så är det lögner. Jag är f.ö. inte putinist och tycker att båda ländernas regim är lika illa men vad vet jag, jag har bara hjälpt några etniska ryssar som flytt östra Ukraina sen 2014 p.g.a. den terror och mördande de utsatts för av den ukrainska regimen.
Citera
2022-09-19, 15:30
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Den här rapporten från OSCE tycker jag du ska läsa.

Report of the OSCE Moscow Mechanism’s mission of experts entitled ‘Report on Violations of International Humanitarian and Human Rights Law, War Crimes and Crimes Against Humanity Committed in Ukraine (1 April – 25 June 2022)
https://www.osce.org/odihr/522616

Varsågod!

Jag tror MasterBaits poäng är inte att ryssarna är bra. Utan att de är svin allihop. De hatar varandra och tar chansen att slå ihjäl varandra av hjärtans lust. Även tortyr är bra, och så kan man uppfinna nya moraliska regler som att "de inte riktigt är människor", "de andra började" eller "landsförrädare!". Som HejaFinland är inne på, så har Ukraina redan börjat spåna på hur man ska kunna kriga vidare på ryska sidan av gränsen.
Citera
2022-09-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag anar snarare att dina ryska källor som stöder din agenda tar du som sanna och går de emot så är det lögner. Jag är f.ö. inte putinist och tycker att båda ländernas regim är lika illa men vad vet jag, jag har bara hjälpt några etniska ryssar som flytt östra Ukraina sen 2014 p.g.a. den terror och mördande de utsatts för av den ukrainska regimen.
Och vad ville du egentligen säga med ditt inlägg? Att du tycker ryska källor är bra i allmänhet? Att västerlänska medier är lika falska och färrädiskt lögnaktiga som de ryska? Eller ville du helt enkelt bara påpeka att du har hjälp ett par etniska ryssar en gång i tiden, och att detta gör att din bild av sanningen är gjuten i betong oavsett vad verkligheten som IDAG pekar på?

Edit - Men en sak skall du åtminstone ha klart för dig, och det är att det inte spelar någon som helst roll hur mycket du försöker pudra på ditt anseende här, som om vore "inte Putinist/pro-ryss", ty det har vi alla redan arkiverat och spikat upp på dörren så att det aldrig glöms. Sluta sitta och skönmåla verkligheten som om att dina åsikter på något sätt blir mindre horribla för att du inte framställer dina ord på ett riktigt lika korkat vis som resten utav pro-ryssarna gör. Kom du och visa på EN gång när rysk media har framställt NÅGONTING som väl undersökt och BESTYRKT fakta. Vi väntar med glädje på att få se din såkallat ärliga tvåsidiga insikt i öppen dager. Under tiden är det etniska ukrainare som sprängs i bitar och blir bestulna på sina liv I UKRAINA utav ETNISKA RYSS-AS. Välkommen till verkligheten
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-09-19 kl. 15:43.
Citera
2022-09-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Håller med om att han länge känts som ett slemmigt kryp det slog mig bara att han verkar
ha försvunnit.
Funderingen var hur man kunde tolka detta. Är han bara rädd eller är det något mer ?
Lite märkligt är det ju att han helt försvunnit från offentligheten.

Innan hans Afrikaresa sågs han ju mer än Putin?

Lever han överhuvudtaget eller är det på Levfortovo han befinner sig?
Citera
2022-09-19, 15:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag hade verkligen inte satt in den bästa krigsutrustningen i Ukraina det första jag gör. Det sparar man väl till senare om det behövs.
Det låter som att du inte ska satsa på en karriär i försvaret 👍
Det vore förfärligt korkat att genomföra en överraskningsattack mot Ukraina med raketer från 30-talet och 60-åriga hemvärnsgubbar med dålig kondition och syn för att ”spara det bästa till sist”.

Putin gnuggar händerna med ond röst: ”He he he heee! Nu har vi överraskat er med våra gamla hemvärnsgubbar som ni bums slog ut. Men vänta ni bara, nu kommer det riktiga grejer!”
Citera
2022-09-19, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det blir kanske dollarbutiker för de rika som på Sovjets tid. De vanliga ryssarna får bara rysk vodka.

Det är klart att det blir.

Trots den officiella, ryzzka rubelkurser där man får 100 USD för 1 (en!) Rubel så går det naturligtvis inte att handla med dem. Iallafall inga varor som går att importera till fitt-ryzzland, Parallellt, svartsmuggling eller hur du nu tänker sig att få in västerländska varor i landet.

Det finns inte en smugglare i världen som accepterar skräpvalutan Rubel, den går ju inte att växla in någonstans.

Om ni tvivlar, gå ner till Forex och prova att växla in ett par tusen ryzzka rubel.

Svaret blir "-NJET!"

Tips till alla piss-ryzzar, håll i era stackars US Dollar som ni har kvar, det kommer att vara er livlina när den ryzzka matproduktionen har kört ijhop sig, efter att alla jordbruksmaskiner och transportfordon har havererat, på grund av vanskötsel och komponentbrist. Och när väst har strypt tillgången på utsäde till noll.
Citera
2022-09-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det låter som att du inte ska satsa på en karriär i försvaret 👍
Det vore förfärligt korkat att genomföra en överraskningsattack mot Ukraina med raketer från 30-talet och 60-åriga hemvärnsgubbar med dålig kondition och syn för att ”spara det bästa till sist”.

Putin gnuggar händerna med ond röst: ”He he he heee! Nu har vi överraskat er med våra gamla hemvärnsgubbar som ni bums slog ut. Men vänta ni bara, nu kommer det riktiga grejer!”
Mitt i allt allvaret måste man få lov att garva, och garvade jag så högt att halva skogen vaknade. Inte bara påvisar du hur otroligt korkat (och självklart helt utanför hur strid utförs) hans verklighetsfrånvarande gissningar var, utan du gjorde det med så kristallklart målande bilder att inte ens den mest inbitne idioten skulle kunna tro på annat än att du har rätt. (vilket du har!). Tack för lite öppenhjärtlig humor här
Citera
2022-09-19, 16:02
Medlem
Ryska svinen måste bara attackera kärnkraftverk i Ukraina. Allt för att terrorisera och sätta skräck i Ukrainas invånare.

Citat:
Russian forces struck the Pivdennoukrainsk nuclear power plant in the southern Mykolaiv region but its reactors have not been damaged and are working normally, the state nuclear company Energoatom said.*

A blast reportedly took place 300m away from the reactors and damaged power plant buildings.

The attack has also damaged a nearby hydroelectric power plant and transmission lines.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-09-19 kl. 16:05. Anledning: Tillägg
Citera
2022-09-19, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jajamen, precis så är det! Har redan förklarats utmärkt i en annan tråd:

"Tror du han skickar in det bästa först eller? Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!" Ja dessa visdomsord uttalades för nästan 7 månader sedan, undrar när det är dags att skicka in alla superstridsvagnar som står i hemliga lagerlokaler under Uralbergen? Med elittrupperna som druckit proteindrinkar och tränat på gym i 7 månader i väntan på att kriga i Ukraina.
Citera
2022-09-19, 16:14
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ryska svinen måste bara attackera kärnkraftverk i Ukraina. Allt för att terrorisera och sätta skräck i Ukrainas invånare.

Citat:
Russian forces struck the Pivdennoukrainsk nuclear power plant in the southern Mykolaiv region but its reactors have not been damaged and are working normally, the state nuclear company Energoatom said.*

A blast reportedly took place 300m away from the reactors and damaged power plant buildings.

The attack has also damaged a nearby hydroelectric power plant and transmission lines.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-updates-putin-rejected-deal-that-met-his-demands-on-ukraine-before-war-12541713

Borde vara skäl nog att fälla den mannen. En fara för stora delar av planeten och den gubben verkar inte bry sig nämnvärt
Citera
2022-09-19, 16:17
Medlem
Skiten Peskov uttalar sig om Izjum:

Det er løgn, og vi vil selvsagt forsvare sannheten, sier Kremls talsperson, Dimtrij Peskov, ifølge Reuters.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=106985

Hur i helvete kan han stå och säga vi ska försvara sanningen?
Tror dom att hela världen ljuger och endast Putin med sina äckliga knähundar i Ryssland och här på fb talar sanning?
Asså deras hjärnor måste ha nån sjukdom som inte är av denna värld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in