2022-09-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Nu har det ukrainska packet bombat civila igen. Förra veckan dödade de en bunt tonåringar i en skola i Lugansk, en lärare och flera barn skadade, en liten flicka död. Nu har de bombat en busshållplats mitt i civilt område. Flera skadade/döda, inkl barn. Men kommer ukrainarna ställas inför rätta? Förhoppningsvis om de får tag i de skyldiga.
Å så lite källor tack!
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-09-19 kl. 13:20.
Citera
2022-09-19, 13:18
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Nyligen bombade de ukrainska asen civila igen. Förra veckan sprängde de en skola med småbarn och tonåringar bland offren.

Länk? Om ryssarna lämnar Ukraina skulle ukrainaren slippa beskjuta sitt eget land. Enkel lösning eller hur?
Citera
2022-09-19, 13:18
Medlem
Så hela Kharkiv är mer eller mindre återtaget. Någon som vet vad som sker i Kherson? Pågår någon offensiv mot Kherson city? Verkar som det saktat ned något öster om floden Oskil. Synd om man tappar momentum och låter våldtäktsryssen gräva ned sig
Citera
2022-09-19, 13:19
Bannlyst
Citat:
Nyligen bombade de ukrainska asen civila igen. Förra veckan sprängde de en skola med småbarn och tonåringar bland offren.

Typiskt ryzzar.

Använda civila som mänskliga sköldar.

Dom borde tamejfan skämmas! Invadera ett grannland, en suverän stat, och sen använda civilbefolkningen för att gömma sig bakom.

Jävla fegarslen!
Citera
2022-09-19, 13:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainas krigsmål blir mer ambitiöst. Från att rädda livet på sina barn och överleva som folk och nation kortsiktigt. Till att permanent oskadliggöra det moskovitiska hotet; en upplösning av den Ryska Federation. Avkolonisera Ryssland.
https://www.youtube.com/watch?v=0sXFFKmcSLY
Citera
2022-09-19, 13:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Utrustning har dom väl? Som jag förstått det har dom bara använt gammalt skräp hittils. Iallafall på marken. Deras artelleri är så vitt jag förstått det överlägset. Så när dom väl har fallit tillbaka till försvarsposition blir det väl stopp för Ukr.

Jag hade verkligen inte satt in den bästa krigsutrustningen i Ukraina det första jag gör. Det sparar man väl till senare om det behövs.

Jag köper inte mediabilden om att nu får Ryss storstryk och Ukraina skjuter bort allt o alla ryssar.
Mycket märkligt inlägg som kanske beror på att du helt enkelt inte har koll. Som tur är så finns det folk som håller koll på förstörda och tagna ryska fordon och flygplan. Detta är baserat på visuella bevis (foton, filmer, +geolokalisering):
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1
1148 stridsvagnar och ett par tusen andra pansafordon. Galet många är det.

Som synes har Ryssland förlorat flera hundra T80 och ett 20-tal T90, dvs det senaste de har i fält. Vad värre är, åskilliga av pansarfordonen har tagits av Ukraina och vänds nu mot Ryssland. Några av de förlorade T80 kommer från den berömda 1 GTA vid Izium (Guards Tank Army, känd från WWII). Detta förband är helt säkert bland det bästa Röda Armen har.
Citera
2022-09-19, 13:42
Medlem
Ingen går säker när Putins massmördare begår folkmord i Ukraina!

Citat:
En hjälparbetare från Vatikanen, kardinal Konrad Krajewski, hamnade i lördags i skottlinjen i Zaporizjzja, rapporterar*Vatikanens nyhetstjänst.

Kardinalen, som för fjärde gången sedan kriget bröt ut är i Ukraina för att dela ut humanitär hjälp och ge andlig tröst, klarade sig oskadd.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-09-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Länk? Om ryssarna lämnar Ukraina skulle ukrainaren slippa beskjuta sitt eget land. Enkel lösning eller hur?
Hen spottar bara ur sig skit har jag märkt, så någon länk kan vi nog glömma.

Jag hoppas verkligen SÄPO har koll på alla dessa som försvarar Putins avskyvärda folkmord i Ukraina!
Deras vidriga lögner ska bestraffas med livstids fängelse och lite till!
Citera
2022-09-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror Ukraina har specialtrupper som smyger omkring överallt och attackerar ryssarna så att de skall bli nervösa och Ukraina ser hur starkt försvar de har. Sedan kommer de vanliga trupperna i nästa anfallsvåg. Vissa ställen kommer specialtrupperna se att där finns inga ryssar, då kan de senare trupperna åka dit direkt och göra säkra anfallspositioner därifrån. Sedan kan de anfalla t.ex. Kreminna därifrån.

Det är uppenbart Ukraina infiltrerar med "specialstyrkor" och partisaner bakom den ryska fronton.
Citera
2022-09-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ukrainian military repelled Russian attacks at Mykolaivka Druha, Vesela Dolyna and Bakhmut, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report

Vilket jäkla mörker det måste vara för ryssarna. Dag efter dag samma sak: Nu jäklar ska ni försöka ta Bakhmut grabbar! Och så går det som det går, om och om igen....

Skulle gärna se nån drönarvideo på en sån attack. Får lite WW1 vibbar när jag försöker föreställa mig deras försök.....
Citera
2022-09-19, 13:57
Medlem
Jag har inte sett röken av Lavrov på ett tag nu man börjar undra om det planeras en
statskupp i Ryssland ?
Citera
2022-09-19, 14:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är uppenbart Ukraina infiltrerar med "specialstyrkor" och partisaner bakom den ryska fronton.
Övertygad om det också. Dom har haft månader på sig att minutiöst kartlägga förrädare och inkräktare vilka gör bäst i att lägga benen på ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in