Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Utrustning har dom väl? Som jag förstått det har dom bara använt gammalt skräp hittils. Iallafall på marken. Deras artelleri är så vitt jag förstått det överlägset. Så när dom väl har fallit tillbaka till försvarsposition blir det väl stopp för Ukr.
Jag hade verkligen inte satt in den bästa krigsutrustningen i Ukraina det första jag gör. Det sparar man väl till senare om det behövs.
Jag köper inte mediabilden om att nu får Ryss storstryk och Ukraina skjuter bort allt o alla ryssar.
Mycket märkligt inlägg som kanske beror på att du helt enkelt inte har koll. Som tur är så finns det folk som håller koll på förstörda och tagna ryska fordon och flygplan. Detta är baserat på visuella bevis (foton, filmer, +geolokalisering):
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1
1148 stridsvagnar och ett par tusen andra pansafordon. Galet många är det.
Som synes har Ryssland förlorat flera hundra T80 och ett 20-tal T90, dvs det senaste de har i fält. Vad värre är, åskilliga av pansarfordonen har tagits av Ukraina och vänds nu mot Ryssland. Några av de förlorade T80 kommer från den berömda 1 GTA vid Izium (Guards Tank Army, känd från WWII). Detta förband är helt säkert bland det bästa Röda Armen har.