2022-09-18, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det kan jag. SvD dokumentären är ett bra exempel på kritik men han får motta väldigt mycket hat från andra.
Har man gett sig in i den offentliga influencer-världen så får man räkna med att folk påpekar moraliskt felaktigt beteende, i synnerhet när det gäller barn. Kallas yttrandefrihet.
Citera
2022-09-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Du får nog läsa mitt inlägg en gång till. Läsförståelse verkar inte vara din starka gren.
Förstår tillräckligt mycket för att inte låta mina barn groomas av ett peddo, nice job "daddy"
Citera
2022-09-18, 23:29
Medlem
stureplan08s avatar
Bra initiativ av Youtube att stänga ner hans kanal!

Groomare & pedofiler bör inte kunna nyttja Youtube för att profitera & sexuellt utnyttja på barn.

Han verkar ha noll självinsikt för övrigt och verkar ha dragit på sig offerkoftan i högsta rang.

Alla röda varningsflaggor finns där, håll era barn långt borta från denna man.

Pedofil samt även psykopat utan moral/etik/heder som sätter sig själv först och stolt blåser barn på pengar.

Pontus Rasmusson exposed.
Senast redigerad av stureplan08 2022-09-19 kl. 00:18.
Citera
2022-09-19, 00:09
Medlem
xmzs avatar
Lätt att morsan går igång på att 12-åringarna vill ligga med honom och med största sannolikhet skickar bilder på sig till kontona, som hon med all säkerhet har tillgång till. Det är väl någon sorts projicering av något slag.

En hel samling psykologer skulle kunna ha denna familj att forska på i åratal framåt.
Citera
2022-09-19, 00:11
Medlem
Manginazs avatar
Det är riktigt intressant hur någon så ful kan få så många följare, han kan på en bra dag uppnå 3 av 10, har han verkligen någon talang som kan kompensera sina beta-gener?

Jag har en stark magkänsla att han kommer att få rejält med stryk, får man hålla på med vadslagning på fb?
Citera
2022-09-19, 00:33
Medlem
Här har ni en podd som granskat honom.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/blenda/id1628813385?i=1000578480664
Citera
2022-09-19, 01:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Barnprogram på tv brukar ledas av vuxna. Är inte det typ samma sak?
Brukade Soff-i-propp antyda att hon ville ligga med barnen? Sålde Tobbe Trollkarl stringtrosor i barnstorlekar, och skrev något om att han kan visa hur man trollar bort en annan stav om han får se dig i dom?

Det är ju som att inte se skillnad på skötsamma invandrare som kom till Sverige, för att Sverige och svenskar var något som var eftersträvansvärt, och på kriminella blattar som skjuter mot fredliga förortspizzerior eller analfabeter som på knagglig svenska säger att Sverige är skit.

Citat:
Visst är det fel att lura barn på pengar om det stämmer att han har gjort det, men det lilla jag sett på youtube är hans videos inte värre än en modern rap-video där de skakar rumpan och visar silikonbröst och rappar suck my dick bitch.
Sånt där kommer inte upp på barndelen av Youtube. Plus "det lilla du har sett" är ju helt jävla irrelevant när det handlar om en trend, inte en konstant. Det finns en del klipp på YT där folk har gått igenom Pontus grejer, du kan ju börja där. Så får du se "lite mer" än "det lilla" du har sett.

Citat:
Tycker mer att det luktar svensk avundsjuka om detta drev.
Jag är en snart 42-årig man, boendes på Södermalm i Stockholm. Jag tjänar inga fantasisummor på något sätt, men det är inte dåligt. Jag måste dock jobba för min lön men det gör inget för det är för det mesta rätt trevligt. Jag har dessutom en tjugo år lång historik allt från ganska till skitsnygga brudar som jag har legat med. Faktum är att jag började knulla innan Pontus ens var född. Jag lever mitt eget liv och min mamma är inte med i mina sociala medier annat än i jävla undantagsfall. Ringer man till min firma, så svarar jag - inte min farsa.

Men visst är jag avundsjuk på Herr Bebisnylle, boendes i sin lilla håla och hans tween-fans. Definitivt. Att Pontus med familj är betydligt sämre människor än jag någonsin har varit, and that's saying something. Nej, jag är så klart jelly på hans Tesla. Dude, det står säkert tre Teslas bara längs 150 meter av min gata.

Men sure.. Vi kör på avundsjuk, det är lättare att hantera.
Citera
2022-09-19, 01:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Lätt att morsan går igång på att 12-åringarna vill ligga med honom och med största sannolikhet skickar bilder på sig till kontona, som hon med all säkerhet har tillgång till. Det är väl någon sorts projicering av något slag.

En hel samling psykologer skulle kunna ha denna familj att forska på i åratal framåt.
Min tes, om ni tillåter.

Morsan var en nobody i hela sitt liv. Gifte sig med farsan för att vad skulle annars en menlös kvinna göra? Och farsan, han är väl en rejäl dörrmatta skulle jag gissa på. Antingen det eller så har han bara gett upp.

Hur som helst, som många andra tonårsmorsor så upplevde hon en andra ungdom, och Pontus har ju haft artistdrömmar, precis som hon. Och lilla Pontus, ja honom fick dom ju lite sent i livet och det kanske var förhoppningen att han skulle laga äktenskapet, som så många andra har hoppats på att ett barn ska göra. Tiden gick och inte blev det bättre. Men så fick Pontus lite vind i seglen på internet och morsan anade morgonluft.

Hur länge har mamma haft incestuösa tankar om sin son? Bra fråga, det har förmodligen pågått ett tag. Kanske har morsan sålt in allting som att Pontus ska bli kändis och dom ska leva på honom. Och Pontus morsa vet ju att sex säljer. Men inte kan hon låta någon snärta lägga rabarber på hennes lilla guldgosse. Hennes fina, fasta lilla pojke... (Ewh.. Jag skyr verkligen inte perversioner, men det är ju alltid på lek och så där.. Här började jag ju sätta mig in i morsans huvud... Jag ska duscha när jag är klar..)
Så hon groomar ju honom och håller honom nära. Han är förmodligen livrädd för världen egentligen.

Nåväl. Något Pontus mamma inte heller tänker på, utan är helt inne i sitt "Åh, jag är fortfarande ung och hänger med"-rus och medverkar glatt i Pontus diverse videos. Grejen är att det här anstår ju inte en vuxen kvinna, som dessutom är mamma. Eller hur? Om vi är ärliga... Givetvis får man ställa upp på sina ungars shit ibland, men den rollen som morsan spel i Show Pontus, är ju jävligt obekväm när det spelas av just hans morsa.

I den här incestuösa familjepsykosen så är narrativet att Pontus är just en superstar, som egentligen inte alls gör fel utan det är bara snedsteg här och där. Det har pågått så länge och körts så hårt så att det är deras verklighet nu.

Ni får ursäkta den splittrade texten, men det är lite samlade tankar om den här familjen.
Citera
2022-09-19, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Gick in på hans Instagram idag, det är helt sjukt att dessa barns föräldrar tillåter barnen att skriva så grovt sexuellt till en man, vilken som helst.
Under en bild där han rider en häst frågar han vem som vill rida med honom, och hundratals barn skriver ”jag vill rida DIG” barn som har öppna profiler och sina riktiga namn som användarnamn.
Har föräldrar ingen koll, pratar dom inte hemma om sånt här?!

Polis och tjuv lekarna med handklovar med hans
60 + mamma är ju så äckliga så jag smäller av, sjuka människor.

Var tvungen att gå in och kika på kommentarerna på denna bilden. Det var fan det sjukaste jag läst. Så många minderåriga småbarn som skriver sexistiska kommentarer om att bli riden, bby osv.

Dagens ungdomar idag är slampor allihopa.
Citera
2022-09-19, 03:33
Medlem
Kedoxs avatar
Man bör hålla nitisk koll på denna killen, speciellt på Snap. Tjejer 13-16 år lever farligt då han är fullkomligt skrupellös och en renodlad narcissist.

Förutom de sexuella anspelningar han redan gjort så är han noga med att alla konversationer på snapchat skall hållas privata, stanna mellan dem och absolut inga screenshots etc. Varningsklockorna ringer all time high.
13-åringar tänker sällan speciellt långt och en groomer som Pontus lär ta tillfällen i akt då han är känd med mycket pengar, egenskaper han kan utnyttja.
Citera
2022-09-19, 04:52
Medlem
enlevandemans avatar
Bara skummat igenom hans instagram och tycker de flesta som kommenterar verkar vara mellan 16-19 år Sen var det ett fåtal 13-15 åringar. Såna här kommentarer finns på de flesta snygga influencers social media. Ingenting nytt under solen.

Finns även det motsatta. Barn-modeller mellan 5-14år som posar i diverse olämpliga ställningar så man ser konturen av fittan. De får sjukt törstiga kommentarer av äldre män.

Men snubben är iaf en tönt och en scammer. Bra det uppmärksammas iaf.
Citera
2022-09-19, 06:28
Medlem
Docklands avatar
Alltså, till igår var jag helt lyckligt omedveten om detta fenomen.
Visste inte barn hängde på youtube.
Finns väl ingen under 15 som har en mobiltelefon ens?
Så, snubben groomar barn via sin youtube-kanal?
Varför sitter han inte inne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in