2022-09-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Föräldrarna har definitivt varit drivande, båda två går hemma med A-kassa & sjukskrivna. Han är deras inkomstkälla.

Dom har nog snarare sett det som en bonus. Killen är som en 14 åring mentalt i huvudet.
Citera
2022-09-18, 21:08
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Dom har nog snarare sett det som en bonus. Killen är som en 14 åring mentalt i huvudet.
om man flashar sin Tesla så går det inte så dåligt, frågan är nu hur dom kommer få in pengar , ska bli spännande att följa och jag hoppas deras sponsorer drar sig ur , eller att dom som är kvar som sponsor till Pontus + familj blir bojkottade
Citera
2022-09-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
om man flashar sin Tesla så går det inte så dåligt, frågan är nu hur dom kommer få in pengar , ska bli spännande att följa och jag hoppas deras sponsorer drar sig ur , eller att dom som är kvar som sponsor till Pontus + familj blir bojkottade

Tyvärr så tror jag att han får tillbaka sin vanliga kanal inom kort och kan fortsätta som vanligt om några veckor/ månad. Han har fortfarande kvar den sekundära kanalen med drygt 60 000 prenumeranter.
Citera
2022-09-18, 21:12
Medlem
Citat:

Många av hans tidigare sponsrar har redan, dragit sig ut. När SvD som gjorde granskning av Pontus ringde upp sponsorerna.
Citera
2022-09-18, 21:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Drevet verkar dock vara överdrivet. Jag har tvingats se många Pontusklipp och har ärligt talat aldrig hört något sexualiserande.

Att han gjort sådana anspelningar är dock illa men det får finnas en rinlig nivå. Jag tror inte att han är pedofil. Han bara kör öppet snack om sex ibland som så många unga men tänker inte på att hans fans är små barn.

Jag har reagerat på att han hatats så extremt. Att han är framgångsrik och jobbig är främsta orsakerna till det. Folk har svårt för den typen av människor oavsett vad de gör.
Han säljer stringtrosor med sitt ansikte på. I barnstorlekar.

Men det är ju lite smart också. Det finns nog få saker som 12-åriga tjejer vill så mycket, som få vara vuxna på riktigt.
Citera
2022-09-18, 21:13
Medlem
Citat:

Det är nog flera miljoner per år som rullar in. En enda unge fick ju betala 10 000kr till honom. Han tar 11000kr för att dyka upp på kalas och har även många andra inkomsten. Det antyds att mycket är svart inkomst när journalister granskat.
Citera
2022-09-18, 21:19
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det är nog flera miljoner per år som rullar in. En enda unge fick ju betala 10 000kr till honom. Han tar 11000kr för att dyka upp på kalas och har även många andra inkomsten. Det antyds att mycket är svart inkomst när journalister granskat.
jag blir förvånad om det finns företag som vill bli förknippade med någon som ger peddo vibbar, får hoppas det finns någon typ av moralkänsla kvar
men dessa företag kanske tycker det är en bra grej att deras frontfigur gillar minderåriga, vad vet jag?
om så finns det andra som kan sänka dem på många sätt

Andrew Tate bröt mot regler, blev granskad och han kommer inte tillbaka

Ponuts kundtjänst eller puckade pappa och mamma var klantiga och började skrika istället för att pudla och be om ursäkt samt betala tillbaka dom pengar som det pratades om
dom får skylla sig själva när dom är så giriga och amatörmässiga

dom kunde ha fixat detta med en klassisk pudling
Senast redigerad av DayNite 2022-09-18 kl. 21:30.
Citera
2022-09-18, 21:27
Medlem
stureplan08s avatar
Snubben är ju råpeddo, inget snack om den saken. Har en husrannsakan gjorts och bevis säkrats i form av hårddiskar osv?
Citera
2022-09-18, 21:30
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Drevet verkar dock vara överdrivet. Jag har tvingats se många Pontusklipp och har ärligt talat aldrig hört något sexualiserande.

Att han gjort sådana anspelningar är dock illa men det får finnas en rinlig nivå. Jag tror inte att han är pedofil. Han bara kör öppet snack om sex ibland som så många unga men tänker inte på att hans fans är små barn.

Jag har reagerat på att han hatats så extremt. Att han är framgångsrik och jobbig är främsta orsakerna till det. Folk har svårt för den typen av människor oavsett vad de gör.

Tror det ligger något i det du skriver. Jag tål verkligen inte killen, men barnen har velat se hans klipp många gånger, men det är inget sexuellt anspelade i dessa. Det handlar om att sitta i en pool längst tid, köpa en bil och köra lottning av vad man ska äta för äckligt typ.

Tycker han får ta oförskämt mycket ”pedofil-hat” men det kanske är befogat, vad vet jag.
Citera
2022-09-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Tror det ligger något i det du skriver. Jag tål verkligen inte killen, men barnen har velat se hans klipp många gånger, men det är inget sexuellt anspelade i dessa. Det handlar om att sitta i en pool längst tid, köpa en bil och köra lottning av vad man ska äta för äckligt typ.

Tycker han får ta oförskämt mycket ”pedofil-hat” men det kanske är befogat, vad vet jag.
Har du köpt hans stringtrosor till dina barn?
Citera
2022-09-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Nej det värsta han gör är inte att kopiera andras content. Det nämns knappt här. Snälla läs 2 sidor innan du kommenterar. Denna människa är utan tvekan farlig för barn. När jag var yngre så samlade farsorna ihop sig och åkte hem till såna här avvikande människor som groomar barn. Nu låter vi det hända helt öppet.

Jag är väldigt emot drev i allmänhet om någon bara råkat göra bort sig 1 eller några gånger, det gör vi alla. Denna människa hamnar inte inom den kategorin.

En till iakttagelse är att han själv också kallar sig för Daddy i flera inlägg, är följarna runt 10-14 är bara detta oroväckande. De svarar med att kalla han för Daddy och olämpliga emojis. Detta är inte lätta snedsteg, detta är systematiskt.

Förr kunde pappor åka hem till en med hammare och slå sönder knäskålar. Det var väldigt vanligt.
Polisen lär väl inte göra ett jävla skit som vanligt.
Citera
2022-09-18, 21:42
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han säljer stringtrosor med sitt ansikte på. I barnstorlekar.

Men det är ju lite smart också. Det finns nog få saker som 12-åriga tjejer vill så mycket, som få vara vuxna på riktigt.

Du skojar? På riktigt?
Källa tack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in