2022-09-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du får fråga nato vad dom är rädda för.
Det enda nato vågar är att singla in vedträd i brasan på avstånd.
Nato vågar inte sätta in en enda man i ukraina för att försöka hjälpa till att släcka brasan i ukraina.
Ynkryggar.
Nato? Nato kan väl inte sätta in trupp i Ukraina? Ukraina är ju inte, åtminstone inte än, ett Natoland. Däremot kan Natoländernas respektive ledare och parlament/regeringar säkert enas om att ge Ukraina ökad militär hjälp vilket man ju också gjort med lyckat resultat.
Citera
2022-09-18, 17:38
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Men nu behöver han ju inte oroa sig längre. Den ryska "armén" har visat sig vara en tattarcirkus, en fårskock som är illa utrustad på alla plan, på alla nivåer. Inte minst mentalt och när det gäller den operativa ledningen.

ISIS framstår som väldrillade i jämförelse.
Ryssland satte in sina mest vältränade specialstyrkor först. De trodde att det skulle bli en walk-in-the-park och var helt oförberedda på det bombardemang de utsattes för. Tror att Ryssland led mycket stora förluster – mer än vad som är känt.

De styrkor vi sett nu, är fångar, mentalsjuka och helt nyutbildade stackare som vill tjäna sitt land och lurats in i att delta i Rysslands ”specialoperation”.
Citera
2022-09-18, 17:41
Bannlyst
Citat:
8 miljoner har flytt till andra länder, 4 miljoner i dagsläget har tvångsflyttat genom filtrerings läger till ryssland.

Jaha.

Så ryssarna har flyttat 20 000 ukrainare om dan, i snitt, till ryska läger? Gulag?

Har dom bussar dom? Kört dom på tåg?

Det finns säkert några smaskiga bilder eller klipp som visar på hur tågset efter tågset ankommer de ryzka interneringslägren.

Hur länge stannar Ukrainarna i snitt? En månad? Två?
Citera
2022-09-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ge exempel på stöd som ryssland fått i modern tid.

Rysslands är ett fattigt skräpland. Alla pengar går till militären för att utöka och behålla imperiet. Givetvis på bekostnad av befolkningen som ska leva fattigt och få sina söner döda i något meningslöst imperialistiskt krig med inga vinnare. Det finns en anledning till att smuts som dig inte bor där.
Nordkorea är också självförsörjande.
Citera
2022-09-18, 17:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, utgången är given:

Fördel Ukraina:
Antal trupper
Moral
Underrättelser

Fördel RySSland:
Antalet fordon, inklusive artilleri.
Antalet stridsflygplan och missiler.

Men dessa rySSka fördelar kan relativt snabbt smälta bort.

För väst levererar att mer vapen av god kvallite till Ukraina. Långräckviddiga raketer och missiler kommer säkert, och på sikt även stridsflygplan.

Jag är ganska övertygad att väst, med bara 80-tals teknologi skulle kunna besegra RySSland i ett konventionellt krig. Faktum är att 60-80-tals teknologi fungerat fint för Ukraina. Alltså allt ifrån amerikanska trupptransportfordon ifrån 60-talet till MIG-29 or ifrån 80-talet. Så den rySSka militären är tämligen oduglig!

RySSland kommer att få det ytterst svårt att ersätta allt material de förlorat. De producerar ca 250 stridsvagnar om året. Blir det T-64 or? För västs sanktioner stoppar all modern teknologi och kineserna vågar inte leverera pga risken för sekundära sanktioner.

Lägg också till att de ukrainska rekryterna/värnpliktiga verkar få bättre utbildning än de ryska. Ukrainarna får, numera, i alla fall några månaders utbildning, de rysks rekryterna en vecka till några veckors utbildning. Och stödtrupperna ifrån ",folkrepublikerna" kastas väl bara ut i skyttegravarna?

Slava Ukraini!

Jo, jag håller nog med i mycket vad du säger..

Likaså slåss Putin & co ju för sin fysiska överlevnad, med likaledes priviligierad livsstil för sin familj. Är man en diktator så kan man ju unna sig väldigt mycket utav livets fina. Så.., jag undrar (för jag ser inte på Putin som en idiot) : Vad kommer Putins motdrag att bli ?

Gaskranen till väst är stängd, så det kortet är bortspelat. Men sen då ?

Det finns ju andra råvaror, som inte skall vara under sanktioner. Bla Nickel och Uran. Är du enig ?

Dvs att Putin kommer att "gå förbi" gasen, till annat..
Citera
2022-09-18, 17:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det visar bara hur otroligt bra propagandan i västlig MSM fungerat. Jag måste säga att psyops-avdelningarna i Kiev, Washington och London gjort ett synnerligen gediget arbete som överträffar allt jag tidigare sett (tänker på Irak, Libyen osv).

Det tragikomiska är att de många här i tråden som oreflekterat sväljer alla propagandaalster samtidigt är helt övertygade att någon propaganda inte existerar i Väst. Kan ju iofs ha ett samband...
Vilken propaganda från väst, är det exakt man gått på, menar du.
Citera
2022-09-18, 17:47
Medlem
Citat:
Jag sa snart, nu är det 30 procent som har flytt till andra länder eller blivit deporterade till ryssland.
Dom som är tvångsförflyttade till Ryssland är inräknat i alla dessa ca 8 miljoner flyktingar.
Så säg...ca 8 miljoner har lämnat landet.
Ca 8 miljoner är på flykt inom landet.
Flera tusentals flyktingar återvänder varje dag till sitt kära hemland Ukraina!

Källa UNHCR
Citera
2022-09-18, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ge exempel på stöd som ryssland fått i modern tid.

Tusentals västerländska företag som investerat i både produktionsanläggningar och försäljningsställen i piss-ryzzland?

Europeiska företag som ställt upp som delägare, finansiärer och projekterare för att få igång den fascist-ryska leveransen av olja och gas till Europa (det hade dom ingenting för)? Kinesiska företag som deläger och finansierar dom stora gasanläggningarna i Sibirien?

Svenskt bistånd på flera hundra miljoner bara sista två åren?

Piss-ryzzarna klarar inte av ett skit själva, dom är som vilket fattigt, outbildat och outvecklat arabland som helst.
Citera
2022-09-18, 17:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det visar bara hur otroligt bra propagandan i västlig MSM fungerat. Jag måste säga att psyops-avdelningarna i Kiev, Washington och London gjort ett synnerligen gediget arbete som överträffar allt jag tidigare sett (tänker på Irak, Libyen osv).

Det tragikomiska är att de många här i tråden som oreflekterat sväljer alla propagandaalster samtidigt är helt övertygade att någon propaganda inte existerar i Väst. Kan ju iofs ha ett samband...

Det är väldigt enkelt : Internationellt erkända gränser.

När Ryssland korsade dessa, så förlorade man propagandakriget tvärt, bums, omedelbart. Väst behövde inte göra något. Det blev till något så enkelt som gravitation..
Citera
2022-09-18, 17:51
Medlem
Citat:
Nordkorea var ett dåligt exempel, dom får stöd av kina.

Spelar ingen roll. Det finns en anledning till att du inte bor i det imperialistiska skräpland du älskar. Andra ska dö och lida för din imperialism samtidigt som du ska bo här i överflöd. Smuts
Citera
2022-09-18, 17:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Om kärnvapnen håller samma underhållsstandard som den övriga militära utrustningen så är en stor del skrot. Det är Ryssland vi talar om här, inte ett välfungerande land.

Citat:
Ok, så det är en magkänsla då att dom inte funkar?
Är det rätt?

Citat:
Fungerar dom ryska kärnvapnen eller inte??
FÖRKLARA!
Du verkar korkad läs vad han skrev.
Han skriver;
Om kärnvapnen håller samma underhållsstandard som den övriga militära utrustningen så är en stor del skrot.
Citera
2022-09-18, 17:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du har aldrig tänkt tanken att de rapporterar sanningen? Tycker du att det är rimligt att världens oberoende media gått ihop och hittat på en gemensam lögn som hundratusentals oberoende redaktioner, journalister, fotografer och redaktörer lyckas hålla hemligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in