Citat:
Ursprungligen postat av
VladTheImpotent
Nej det har inte heller påstått att Du gjort men Du hävdar trots allt att invasionen av putte den lille beror på Ukrainas ovilja att förhandla gällande de uttalade målen. Men om Du inte anser det så kan Du istället förklara vad Du menade med dina antydningar.
Återigen, inser Du vad puttes krav på demilitarisering innebär?
Ja jag tror kriget kunde ha undvikts t ex 2018. Om Ukraina följt Minsk-avtalen, och t ex gett DPR/LPR väldigt långtgående autonomi (också en slags demilitarisering om t ex inga trupper skulle vara i DPR/LPR, även om de formellt sett är Ukraina).
Jag hävdar fortfarande att Putin varit väldigt oklar på vad demilitarisering betyder. Men det betydde något nytt feb 2022. Han kan ha menat allt från
max-mål: att via en vänlig regim i Kiev ha kontroll över mängden vapen i Ukraina och att landet rustade ner till kanske 10-20% av sin 2021-storlekt
mini-mål: Förstört ukrainska trupper - eller militärfria zoner men desto mer militär nån annanstans.
Har du citat som visar att minimålen är för låga så kan du komma med dem, annars ser jag diskussionen som avslutad.