2022-09-18, 04:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Hur har du tänkt att åklagaren ska skilja på om Noah "inväntade dem" eller bara var hemma i sin lägenhet.

Det kan ju inte vara brottsligt i sig, att befinna sig i sin egen lägenhet, oaktat om han visste, eller inte visste, att de hade för avsikt att erlägga en artighetsvisit.

Mycket möjligt att de som tipsade Noah, var de två andra som höll utkik, de skickade gossarna i döden, win,win.. ?
Noah häktas och stoppas från knarkmarknaden och de andra langarna har noll konkurrens..
Inte helt ologiskt?
Senast redigerad av rubin22 2022-09-18 kl. 04:22.
Citera
2022-09-18, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yorozuya
Vafan är det som händer här i tråden egentligen? Vad är det för pajas som sitter och byter konton för att försvara 6 jonkare som angriper en person i sitt eget hem.

Det spelar ju ingen roll om den här Noah skulle ha varit Sveriges most wanted, om 4 maskerade män bryter sig in i hans lägenhet får dem fan skylla sig själva om dem blir nerhuggna, ring polisen istället om han nu har hela Ulricehamns knark stash hemma. Hoppas MGM går fri.
Hahaha folk e helt brända men tror dom trollar hoppas de iaf för man kan inte tänka så som dom gör
Citera
2022-09-18, 06:09
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej men sökt närområdet efter hot. Och som jag sa, om han satt sig i skydd i grannens lägenhet (typ be grannen om att få bo ett tag i hans lägenhet pga hot) hade han kunnat "spionera" på sin egna lägenhet och ringa polisen när de väl är där o klättrar, och hade han ringt polisen då så hade de ryckt ut prio1.
Sedan hade typ 6 gängmedlemmar blivit gripna, många pinnar i statistiken där.

Men nu tog idiot-noah lagen i egna händer, hoppas han får sota ordentligt i fängelset för det.

Hahaha, dina förslag är löjeväckande. "Spionera från grannens lägenhet", är du på riktigt?

"Oj då, är nån arg på dig för att du säljer droger, nä men kom in så kokar jag kaffe, du kan få bo här i hallen och kolla i tittögat om elakingarna dyker upp".

Att tro att polisen skulle kolla närområdet efter hot? Av alla pundare och langare vi har i landet lever 100% av dem under någon form av hot pga skulder, konkurrerande "affärsmän" och rånrisken, det går hand i hand med livsstilen...
Senast redigerad av Rattatatata 2022-09-18 kl. 06:18.
Citera
2022-09-18, 06:44
Medlem
Ni som sitter och försvarar Noah ifrån ett mord, oavsett om han dödat och hävdat självförsvar så har han mördat två personer. Kan inte vara ett lyckat liv att ha mördat två personer när man är 21..
Citera
2022-09-18, 06:51
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Jag hade ALDRIG släppt in en sådan person i min lägenhet

Håller med, nu pratade jag om ifall han hade varit laglydig och råkat ut för denna attack oprovocerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Oj då, är nån arg på dig för att du säljer droger, nä men kom in så kokar jag kaffe

Läs gärna mitt originalinlägg igen:
(FB) Två personer knivskurna till döds i lägenhet, Ulricehamn (2022-09-14)

Hade han bara skött sig, och varit laglydig, så hade han, ...

Han har sig själv att skylla för sin situation, och ska därför inte erkännas mer nödvärnsrätt.
Han kan inte kontakta polis för sin kriminella livsstil, och han kan inte gömma sig hos grannen pga sin kriminella livsstil.

Då ska han inte få mer rätt att försvara sitt hem, utan då får han stå sitt kast att han saknar lagliga alternativ för att skydda sig själv. Jag hoppas domstolen tar upp dessa 2 alternativ som möjliga alternativ istället för dödligt våld, och även tar upp att dessa alternativ är förkastade på grund av egen förskyllan, varav alternativen fortfarande ska beaktas i en nödvärnsbedömning.

Så han döms till ett mångårigt fängelsestraff.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
I Sverige låser vi inte in människor som försvarar sig mot kriminella drägg

Jo om det funnits alternativ till att försvara sig, t.ex. fly eller ringa polisen eller söka skydd.
Har man genom egen förskyllan förverkat sådana alternativa handlingsvägar genom en kriminell livsstil, och då inte ha möjlighet att söka skydd eller ringa polisen, då får man stå sitt kast.
Senast redigerad av sebnie 2022-09-18 kl. 06:56.
Citera
2022-09-18, 07:01
Medlem
Rattatatatas avatar
[/QUOTE
Då ska han inte få mer rätt att försvara sitt hem, utan då får han stå sitt kast att han saknar lagliga alternativ för att skydda sig själv. Jag hoppas domstolen tar upp dessa 2 alternativ som möjliga alternativ istället för dödligt våld, och även tar upp att dessa alternativ är förkastade på grund av egen förskyllan, varav alternativen fortfarande ska beaktas i en nödvärnsbedömning.

Så han döms till ett mångårigt fängelsestraff.[/quote]

Jag ser att du gör ditt bästa för att ge sken av att vara juridiskt bevandrad men ditt ordbajseri är fortfarande inget annat än löjligt.
Lägg ner svammlet.
Citera
2022-09-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Ni som sitter och försvarar Noah ifrån ett mord, oavsett om han dödat och hävdat självförsvar så har han mördat två personer. Kan inte vara ett lyckat liv att ha mördat två personer när man är 21..

Närmare 22 då horan som födde honom gjorde det i februari.

https://www.merinfo.se/person/Ulricehamn/Noah-Oscar-B%C3%B6rjesson-2001/bwvzl-5h43i

Det skulle vara intressant att veta hans familjebakgrund.
Citera
2022-09-18, 08:01
Medlem
Kan någon ladda upp domen för brott mot knivlagen som mördaren Noah tidigare dömts för?

Verkar som att hans knivincidenter är återkommande, hoppas han hålls inlåst under lång tid så att han aldrig skadar eller dödar igen.
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-09-18 kl. 08:09.
Citera
2022-09-18, 08:13
Medlem
aftonslaskens avatar
Helt rätt av N att försvara sig och sitt hem när 4 tomtar bryter sig in. Tro fan att det var med ont uppsåt dem gjorde det, för inte fan klättrar man via balkongerna upp till andra våning för att be om en kopp socker.
Oavsett vad en del jävla kvastskaft säger att N ska åka dit hårt på det. Langare eller ej han gjorde rätt.
Jag tror inte han kommer få repressalier i form av hämnd, killen är kapabel att ha ihjäl folk, så då bör dem tänka efter en extra gång.

(men ser man på folket där så finns det inte mycket till övers för hjärnkapacitet mer än att klia sig i röven)

Godmorgon på er
Senast redigerad av aftonslasken 2022-09-18 kl. 08:16.
Citera
2022-09-18, 08:28
Medlem
Bild på mördaren från mördarens Facebook-konto
https://www.bildtagg.se/bild/1bc10lpxbkyu5i3zucy89en8
Citera
2022-09-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonslasken
Helt rätt av N att försvara sig och sitt hem när 4 tomtar bryter sig in. Tro fan att det var med ont uppsåt dem gjorde det, för inte fan klättrar man via balkongerna upp till andra våning för att be om en kopp socker.
Oavsett vad en del jävla kvastskaft säger att N ska åka dit hårt på det. Langare eller ej han gjorde rätt.
Jag tror inte han kommer få repressalier i form av hämnd, killen är kapabel att ha ihjäl folk, så då bör dem tänka efter en extra gång.

(men ser man på folket där så finns det inte mycket till övers för hjärnkapacitet mer än att klia sig i röven)

Godmorgon på er

Jag tror inte ett dugg på att han försvarade sitt hem.

Han har en fixering av knivar och är tidigare dömd för brott mot knivlagen, vilket är en tydlig signal om att han var på väg mot allvarliga konsekvenser.

Och den här incidenten med att han knivmördat två personer kunde lika gärna ha hänt utomhus men att det skedde inomhus i bostaden.

Ren tillfällighet av plats. Så, eat shit
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-09-18 kl. 08:38.
Citera
2022-09-18, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Läs trollets inlägg i tråden bakåt och se mönstret innan du slösar mer tid.

Gjorde det efter jag svarade honom och helt rätt så slösar man sin tid. Pajasen vill bara ha uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in