2022-09-18, 02:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Får ser om min kommentar får vara kvar.
Skrev du något beskt och fick det stå kvar?
Citera
2022-09-18, 02:26
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Ansvaret ligger väl mera hos deras föräldrar som verkar ha noll koll på vad deras barn gör om dagarna....

Jag antar att du trollar eller så är du bara riktigt korkad.

Följer du efter ditt barn hela dagarna? In på deras rum & sitter och kollar vad dom gör på mobilerna?
Följer du med barnen in på toan också då? För där kan dom ju sitta med sin telefon - kolla på tiktok.

Det är inte så lätt, som att bara ha mer koll.
Det finns ingen förälder som följer efter sin unge på det sättet.
Även om det nu är så att föräldrar har koll, så kan man ju fortfarande som barn vara själv inne på sitt rum utan en förälder som är där med dom (barnet).

Ska man då börja göra det otillåtet för barnet eller den unga ungdomen att inte få ha sin telefon t.ex utan en förälder som är närvarande? Ja så kanske man kan göra, men slutresultatet är nog inte så vackert.

Istället så bör ansvaret ligga hos den vuxne s.k "influencern". I det här fallet så har P.R väldigt uppenbart lurat skiten ur sina unga följare för sin egna vinning.

Bilden som P.R postade på sin Instagram..
Suck.
Den här killen vägrar inse sina fel & ta ansvar, istället drar han på sig offerkoftan & dubblar ner på att spela på sina unga tittares känslor.

Förhoppningsvis blir den här invalida barnrumpan (läs: vuxne) avstängd & bannad på alla plattformer så att han inte längre kan lura mer barn.
Citera
2022-09-18, 03:05
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag antar att du trollar eller så är du bara riktigt korkad.

Följer du efter ditt barn hela dagarna? In på deras rum & sitter och kollar vad dom gör på mobilerna?
Följer du med barnen in på toan också då? För där kan dom ju sitta med sin telefon - kolla på tiktok.

Det är inte så lätt, som att bara ha mer koll.
Det finns ingen förälder som följer efter sin unge på det sättet.
Även om det nu är så att föräldrar har koll, så kan man ju fortfarande som barn vara själv inne på sitt rum utan en förälder som är där med dom (barnet).

Ska man då börja göra det otillåtet för barnet eller den unga ungdomen att inte få ha sin telefon t.ex utan en förälder som är närvarande? Ja så kanske man kan göra, men slutresultatet är nog inte så vackert.

Istället så bör ansvaret ligga hos den vuxne s.k "influencern". I det här fallet så har P.R väldigt uppenbart lurat skiten ur sina unga följare för sin egna vinning.

Bilden som P.R postade på sin Instagram..
Suck.
Den här killen vägrar inse sina fel & ta ansvar, istället drar han på sig offerkoftan & dubblar ner på att spela på sina unga tittares känslor.

Förhoppningsvis blir den här invalida barnrumpan (läs: vuxne) avstängd & bannad på alla plattformer så att han inte längre kan lura mer barn.
Det där är faktiskt ett väldigt övertygande argument om varför total trafikövervakning av barnens telefoner är etiskt försvarbart.
Citera
2022-09-18, 03:05
Medlem
st33rs avatar
Vad är det med alla kommentarer på Instagram, det ser ut som tonåringar men det är konstigt tonfall. Är det utvecklingsstörda ?

Oh du är så snygg daddy

Pappa! ❤️❤️

OMG du är så modig Rasmus
Älskar dig!!
Citera
2022-09-18, 03:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vad är det med alla kommentarer på Instagram, det ser ut som tonåringar men det är konstigt tonfall. Är det utvecklingsstörda ?

Oh du är så snygg daddy

Pappa! ❤️❤️

OMG du är så modig Rasmus
Älskar dig!!
Pontus är ju pedofil och blir tillkallad det han begär barnen att kalla honom.
Synd att han får vara igång så aktivt men bra av Youtube i alla fall.
Citera
2022-09-18, 03:20
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Det där är faktiskt ett väldigt övertygande argument om varför total trafikövervakning av barnens telefoner är etiskt försvarbart.
Tveksamt om det skulle lösa problemet, men så länge det är du som betalar för ditt barns lur är det väl bara att övervaka helt och hållet efter behag?
Citera
2022-09-18, 03:25
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:

Ja, det funkar ju liksom inte att man springer sin unge i röven vart den än är. Speciellt inte om det är 13-14 åringar.
Citera
2022-09-18, 03:39
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tveksamt om det skulle lösa problemet, men så länge det är du som betalar för ditt barns lur är det väl bara att övervaka helt och hållet efter behag?
Njae, det i sig löser inte problemet, men det kan vara ett användbart verktyg för att göra det.
Ser man i loggarna att barnet regelbundet kollar på något tvivelaktigt på telefonen så kan man lite smidigt ta upp det och hänvisa till sina mystiska föräldraknep.

"Hörru Pelle, råkar det vara så att du kanske kollar på X ibland? Eller brukar googla det här, eller det där
Inte, säger du? Kom hit lite, få se på dig. Pelle, du vet att jag har känt dig hela ditt liv, och att om jag vill det så kan jag se om du ljuger?
Hmm, ojdå... Men du, Pelle, jag är bara orolig för dig, och jag vill inte att du kollar på saker som inte är bra för dig. Typ om <sökt person> har gjort <vad grabben faktiskt har sett honom göra> eller något sådant där, du vet hur det kan vara."

Bara en sådan konfrontation skulle få mig i yngre tonåren att skita knäck.

Citat:
Ja, det funkar ju liksom inte att man springer sin unge i röven vart den än är. Speciellt inte om det är 13-14 åringar.
Näe det förstås.
Tur nog är 14-åringar oftast inte så tekniskt literata att de har en aning om hur man formaterar telefonen, eller för all del att päronen i teorin kan se varje bokstav de skriver hemma på nätverket om päronen har varit kloka och köpt en router med portspegling.
Citera
2022-09-18, 07:00
Medlem
Den här Pontus är en motbjudande typ.
Citera
2022-09-18, 07:24
Medlem
Citat:

Citat:
Njae, det i sig löser inte problemet, men det kan vara ett användbart verktyg för att göra det.
Ser man i loggarna att barnet regelbundet kollar på något tvivelaktigt på telefonen så kan man lite smidigt ta upp det och hänvisa till sina mystiska föräldraknep.

"Hörru Pelle, råkar det vara så att du kanske kollar på X ibland? Eller brukar googla det här, eller det där
Inte, säger du? Kom hit lite, få se på dig. Pelle, du vet att jag har känt dig hela ditt liv, och att om jag vill det så kan jag se om du ljuger?
Hmm, ojdå... Men du, Pelle, jag är bara orolig för dig, och jag vill inte att du kollar på saker som inte är bra för dig. Typ om <sökt person> har gjort <vad grabben faktiskt har sett honom göra> eller något sådant där, du vet hur det kan vara."

Bara en sådan konfrontation skulle få mig i yngre tonåren att skita knäck.

Näe det förstås.
Tur nog är 14-åringar oftast inte så tekniskt literata att de har en aning om hur man formaterar telefonen, eller för all del att päronen i teorin kan se varje bokstav de skriver hemma på nätverket om päronen har varit kloka och köpt en router med portspegling.

Det hela är mycket enkelt.

Var en närvarande förälder och prata med dem OM SÅDANA HÄR SAKER och förklara VARFÖR det är dåligt och vilka KONSEKVENSER det kan få.

Det är inte svårare än så.
Citera
2022-09-18, 07:34
Medlem
är den snubben en sån där som kallar sig binär? han måste ju vara väck i skallen. 25 år gammal och beter sig som han vore 14
Citera
2022-09-18, 07:59
Medlem
Krimtjims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
mysig kille denna 24 åring som pratar med barn

https://nyheter24.se/noje/1058986-sa-mycket-pengar-tjanar-pontus-rasmussons-foraldrar-carina-och-patrik

Föräldrarnas inkomster från 2020 kom från A-kassan och Försäkringskassan. I podden Blenda förtydligas det att föräldrarna inte hade några andra jobb under den här tiden.

år 2021 tjänade Carina 160 515 kronor. Det ger henne 13 376 kronor i månaden att röra sig med. Pontus pappa Patrik Rasmusson hade lite mer klirr i kassan. Han tjänade 230 857 kronor. Det ger 19 238 kronor i månaden.

"Pontus Rasmusson" sålde stringtrosor för 199 kronor till sina fans som är barn!
Mamma Carina kanske har haft dem på sig?

"En dag kanske du kan få visa dom för mannen bakom designen (Pontus)" stod det att läsa på hemsidan.

Vad är det för jävla föräldrar? idioter

"När Svenska Dagbladets reporter ringde till Pontus företag så svarade Pontus pappa Patrik i telefonen på kundtjänsten."

Om pappan gått på a-kassa samtidigt som han agerat "kundtjänst" åt sonen så kan han nog räkna med att en utredning påbörjas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in