2022-09-17, 23:40
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
De gick in fyra man i lägenheten och två kom ut med livet i behåll. Dessa två som överlevde är åklagarens starkaste bevis om att mördaren hade för avsikt att döda genom att han inväntade dem.

Hur har du tänkt att åklagaren ska skilja på om Noah "inväntade dem" eller bara var hemma i sin lägenhet.

Det kan ju inte vara brottsligt i sig, att befinna sig i sin egen lägenhet, oaktat om han visste, eller inte visste, att de hade för avsikt att erlägga en artighetsvisit.
Citera
2022-09-17, 23:46
Medlem
Lägenheten ligger högt hur tog som dig till balkongen - via taket? Stege?
Citera
2022-09-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Om du ser filmerna på nyheterna så är det balkongräcken som är greppvänliga i typ fallfärdigt smide.
Citera
2022-09-17, 23:52
Medlem
Citat:

De ska ha klättrat enligt beskrivningen. Låter nästan som parkour.
Citera
2022-09-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
De ska ha klättrat enligt beskrivningen. Låter nästan som parkour.

Men det gäller ju att nå upp - har de klättrat uppåt balkong till balkong?

Kanske dags med balkonger på varannan våning
Citera
2022-09-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej men sökt närområdet efter hot. Och som jag sa, om han satt sig i skydd i grannens lägenhet (typ be grannen om att få bo ett tag i hans lägenhet pga hot) hade han kunnat "spionera" på sin egna lägenhet och ringa polisen när de väl är där o klättrar, och hade han ringt polisen då så hade de ryckt ut prio1.
Sedan hade typ 6 gängmedlemmar blivit gripna, många pinnar i statistiken där.

Men nu tog idiot-noah lagen i egna händer, hoppas han får sota ordentligt i fängelset för det.

Och om du hade en granne som var en känd narkotika-langare och denne ringde på din dörr och frågade om han/hon kunde få bo där ett tag för att denne fått ett hot om att någon ska döda honom/henne så hade du gladeligen sagt ”javisst, men självklart får du bo här?!” 😂👍🏼..

Jag hade ALDRIG släppt in en sådan person i min lägenhet… än mindre låtit den BO hos mig!!! Dina tankar om hur denne NO@h skulle löst situationen är ju helt absurda🙄!!!

Han gjorde vad vem som helst skulle gjort dvs försvarade sig i sitt eget hem. Om han använde mer våld än vad nöden krävde lär visa sig när FUPen kommer.

Har sagt det förut och säger det igen. OM någon tagit sig in i min lägenhet och hotat mig och min familj hade jag brukat våld, och jag hade hellre dödat än att någon i min familj eller jag själv blir skadad eller ännu värre dödad.

Att du ens verkar tycka synd om dom som dog i denna historia är för mig en gåta. Ger man sig in i någon annans lägenhet får man ta konsekvenserna vad de än må vara. De gav sig in i leken, och då får de leken tåla… eller i detta fall t om dö…
Senast redigerad av Tamigfaan 2022-09-18 kl. 00:50.
Citera
2022-09-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Inte vet jag, men uppenbarligen becknade han knark, och becknar man knark så brukar man tillhöra nått kriminellt gäng.

Alla som langar knark tillhör definitivt inte ett gäng. Kan nästintill garantera att det är en majoritet som langar lite för att själva knarka ”gratis”. Super vanligt att någon köper t.ex 100g cannabis för 5000. Röker upp 25g, sen säljer 75g för 5000 i mindre portioner. (Räkneexempel).

Sen finns det givetvis de som langar större mängder helt själva eller med en/ett par vänner. Absolut inte något gäng. Så nej, inte bara gängen som langar knark.
Senast redigerad av Rallert 2022-09-18 kl. 01:03.
Citera
2022-09-18, 02:09
Medlem
muchogracias avatar
Citat:
– Mot bakgrund av vad det handlar om ser jag ingen tvekan om att de har velat ta sig dit för att skada lägenhetsinnehavaren allvarligt. Exakt vad de har velat göra får utredningen utvisa, säger Svensson.

– Det är en gemensam attack som de planerar och försöker inleda mot honom, genom att ta sig in i hans hem mitt i natten och attackera honom genom att krossa en ruta på balkongdörren. De omständigheterna i sig gör att det rubriceras som grovt brott.

Han försvarade sig, oavsett vad nötter från Ulricehamn som är på gängets sida vill säga.
Citera
2022-09-18, 03:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Via grannbalkongen. Ninjaklättrare!
Citera
2022-09-18, 03:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Och om du hade en granne som var en känd narkotika-langare och denne ringde på din dörr och frågade om han/hon kunde få bo där ett tag för att denne fått ett hot om att någon ska döda honom/henne så hade du gladeligen sagt ”javisst, men självklart får du bo här?!” 😂👍🏼..

Jag hade ALDRIG släppt in en sådan person i min lägenhet… än mindre låtit den BO hos mig!!! Dina tankar om hur denne NO@h skulle löst situationen är ju helt absurda🙄!!!

Han gjorde vad vem som helst skulle gjort dvs försvarade sig i sitt eget hem. Om han använde mer våld än vad nöden krävde lär visa sig när FUPen kommer.

Har sagt det förut och säger det igen. OM någon tagit sig in i min lägenhet och hotat mig och min familj hade jag brukat våld, och jag hade hellre dödat än att någon i min familj eller jag själv blir skadad eller ännu värre dödad.

Att du ens verkar tycka synd om dom som dog i denna historia är för mig en gåta. Ger man sig in i någon annans lägenhet får man ta konsekvenserna vad de än må vara. De gav sig in i leken, och då får de leken tåla… eller i detta fall t om dö…
Jag håller med och om de nu visste hur farlig denna N var, varför hade dessa inte bättre skydd/vapen? De var ju 4 mot en och en kniv.
Åtminstone två mot en kniv..
Citera
2022-09-18, 04:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogracia
Han försvarade sig, oavsett vad nötter från Ulricehamn som är på gängets sida vill säga.
Ja vem fan bryter sig in i ens lägenhet och gör detta?
Hur I helvete korkad kan man vara?
Bullrar och väcker grannen, så värst tyst var de inte, krossar ruta! Hur hårt trodde de att de i lägenheten sov, urusla inbrottstjuvar i vilket fall som!
Citera
2022-09-18, 04:09
Medlem
@lexander och @bbas måste väl åka dit för olaga intrång med? Eller iaf förberedelser för intrång försök till rån misshandel bl a.
Hoppas NB går loss! Ni hajar ju själva, annars tror ju dessa dårar att det är fritt fram att inkräkta i ens bostäder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in