2022-09-17, 20:04
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Pengar, Kina har lite problem ekonomiskt, så får väst sämre ekonomi tack vare kriget så innebär det mindre handel, Kina drabbas hårt av lägre tillväxt helt enkelt. Ja de får lite billigare olja men det är småpengar i sammanhanget.

Okej, låter vettigt!
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Som sagt. Din geniala plan har ju hittills resulterat i 100 000 döda ukrainare och 30 000 miljarder i kostnader. Kanske vara lite ödmjuk och tillstå att det inte var så smart och kanske kunde varit bättre?

Det tål att upprepas, det är Putins plan att döda hundratusentals oskyldiga civila i ett utstuderat folkmord. Hade du sagt samma sak om hitlertyskand? -Dom allierade kunde väl låta Hitler rensa bort Judar i fred så hade allt varit frid och fröjd, det var ju Polen som provocerade nazityskland. Tysarna ville ju bara ha lite "lebensraum" eller som ryssarna säger Russkiy Mir!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Men herregud, ja… Ukraina är ett stort land och har soldater i samtliga städer i hela landet, varav merparten av de stridande förbanden håller sig relativt nära fronten. Tror du på allvar man mobiliserar 3 miljoner att ställa vid fronten för att bli kanonmat?

Tusentals av Ukrainas ”mobiliserade” tränas i väst för tillfället och befinner sig inte ens i Ukraina.

Man mobiliserar inte sin befolkning i annat än försvar, det fattar vemsomhelst. Om ryssarna mobiliserar för att invadera så har de redan förlorat.
Finns det nån grundlag som säger att ryssarna inte får mobilisera några hundratusen värnpliktiga för att hjälpa till i ukraina?
Citera
2022-09-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Haha gosse då, precis lika mycket skiter nog befolkningen i ukraina om din elräkning. (även fast du aldrig svara på min fråga, idiot.)
Förvånande att de inte svarar på dina frågor 😂😂😂
Tror knappt de själva förstår vad det är de själva skriver eller pratar om
Citera
2022-09-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag säger som Drottning Elizbeth II:
- “Recollections may vary”

Forskare och akademiker kommer ha rett ut allting om 10-15 år när propagandan lagt sig och konflikten kan studeras av oberoende på ett nyktert och korrekt sätt. Det kommer garanterat att utredas i detalj.

Dock kommer det inte att bli någon utredning i Ryssland om nuvarande och historisk politik fortfarande förs. Istället blir det fantastiska berättelser om ryssarnas fantastiska framgångar mot Ukraina och västvärlden och hur dom sattes på ruinens brant. Detta kan ryssen läsa om när han sitter på dass och fryser arschlet av sig, drömmande om storryssland som aldrig blev.
Citera
2022-09-17, 20:10
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
OK. Så ditt argument är att det nu är USA, UK och Ukraina som tycker det är kul att med kriget och att EU och resten av världen är emot det och nu också Ryssland?
Öh var skrev jag att Ukraina, USA och UK tycker det är kul med kriget? Är du onykter?
Tror knappast att det är kul för Ukraina att se sitt land totalförstöras av en orcharmé.
Är du så empatiskt avskärmad att du inte förstår det?
Citera
2022-09-17, 20:10
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag tror inte på Wagner Group, jag hörde en källa igår att det hade kommit 12 lastbilar fulla med fångar, typ 400st.
28k är kanske sen kriget började då om det inte är falsk information?
Förmodar du har en säkare "hörde en källa igår" än Wagner Group vilken var dom som de facto rekryterade internerna.

Citat:
Publiserad 10 augusti 2022. Wagnergruppen rekryterar tusentals ryska fångar till kriget i Ukraina.
Närmare 3 000 fångar på ryska anstalter har rekryterats till kriget i Ukraina – och det är bara början.
-Hon menar att rekryteringen som pågår är bara början och att minst 50 000 fångar kan komma att värvas till kriget i Ukraina den närmaste tiden.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/wagnergruppen-rekryterar-tusentals-ryska-fangar-till-kriget-i-ukraina
Citera
2022-09-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hen fastnade nog i garderobsdörren

Och ja jag förstår inte den här rädslan som Ryssarna känner för NATO/USA, har dom varit och knackat på Kremls garderobsdörrar eller vad?
Den muslimälskande dvärgen putler är ju paranoid. Väldigt tydligt så är fallet.
Han förstår också att NATO och USA är något som Ryssland aldrig någonsin kommer kunna mäta sig med.
Citera
2022-09-17, 20:11
Medlem
Citat:
Som sagt. Din geniala plan har ju hittills resulterat i 100 000 döda ukrainare och 30 000 miljarder i kostnader. Kanske vara lite ödmjuk och tillstå att det inte var så smart och kanske kunde varit bättre?

Om Ukraina kapitulerat hade ryssarna mördat betydligt fler och ingen i Ukraina hade haft en framtid.
Nu finns det fortfarande hopp.
Citera
2022-09-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så klart jag inte tar trollen seriöst. Det är bara ett fritidsnöje att ge lite motstånd. Det är mitt bidrag i krigen att strida på nätet, när jag inte har möjlighet att hjälpa till med vapen i hand i fronten.
Heder till dig för det.
Du gör rätt som ger motstånd, ju fler personer som gör det desto tydligare blir det.
De ryska trollen har ju inte en chans i denna tråden längre, några desperata inlägg besvaras av så många fler som kör över dem, och det är svenskar och riktiga människor som kör över dem. Må väl, kamrat
Citera
2022-09-17, 20:14
Medlem
hashs avatar
Ukraina gör ett bra jobb, ryssen kommer förlora till slut men jag vill mer än så.
Vill gärna se mer ful-attacker inne i Ryssland mot transfomator-stationer och Data-center osv....
Allt för att förstärka effekterna av sanktionerna. Det skulle kunna sänka hela Rysslands produktion.

All teknik som blir utslaget där det finns västerländsk teknik kommer göra det till ett "pain in the ass" för ryssarna.
Citera
2022-09-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Finns det nån grundlag som säger att ryssarna inte får mobilisera några hundratusen värnpliktiga för att hjälpa till i ukraina?

Ja, de får inte mobilisera förren det är krig, därav att de kallar det för "specialoperation"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in