2022-09-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladmigrant
120,000 erövrade kvadratkilometer är ingen flopp.

Väst är en flopp, ett svagt väst som censurerar ryska nyhetsmedia.

Tyskarna erövrade oehört mycket mer av Sovjet under andra världskriget. Ser du det som en framgång?
Citera
2022-09-17, 18:32
Medlem
Paijters avatar
Bra film och kommentaren är ännu bättre.

"note: i can't believe i am writing this."

https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1570045755510980612?s=20&t=G-eh-9LqHGmLa3k3DlTNXA

Kan någon som är mer bevandrad i strategi förklara för mig vad syftet med att spänga ett betongfundament ute i vattnet är?
Senast redigerad av Paijter 2022-09-17 kl. 18:40.
Citera
2022-09-17, 18:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter

https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1570045755510980612?s=20&t=G-eh-9LqHGmLa3k3DlTNXA

Kan någon som är mer bevandrad i strategi förklara för mig vad syftet med att spänga ett betongfundament ute i vattnet är?

Mest förvånande att de ens visar detta, ingen normalt funtad människa ser en pråm..
Citera
2022-09-17, 18:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vi censurerar inte bara ryssar, vi krossar hela den ryska statsbildningen. Rysk media, ryska krigsmakten, ryska ekonomin, ryska moralen, federationens sammanhållningen. Vi skall inte bara censurera det utan utplåna det. Oroar du dig för rysk media kommer du lida kval framöver för det är ingenting mot vad som komma skall.
Citera
2022-09-17, 19:08
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Läste en artikel från CBS om att ungefär 30-40% av vapnen som skickas till Ukraina kommer fram. Det sitter en tjock Ukrainsk oligark just nu och simmar i pengar från svarta markanden.

Artikeln handlar om att det är kläder och mat som olika frivilligorganisationer skickar som försvinner lite hur som helst, men frivilligorganisationern har nog inte haft några bra resurser att transportera det inom Ukraina till den plats det är avsett för.

Jag är mycket tveksam till att någon skulle våga stjäla vapen som är avsedda för Ukrainska arme´n, toleransnivån bland ukrainarna för något sådant är nog obefintlig och den som ertappas med stöld av donerade vapen får antagligen ett skott i pannan ganska omgående.
Stöld av vapen i nuvarande situation är landsförräderi och ses nog som ett mångfaldigt allvarligare brott än mord.
Senast redigerad av svengöran 2022-09-17 kl. 19:14.
Citera
2022-09-17, 19:34
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:

Japp och Oscar satte in en boll bakom Neuer, så det var Neuer som floppade dem matchen.
Citera
2022-09-17, 20:04
Medlem
Här syns ryska fångtransportbilar i kolonn mot Ukraina med Wagners psykopater/mördare/våldtäktsmän. (länk nedan) Det går år helvete garanterat.. Att få en kolonn med psykopater att strida i grupp. - Good Luck. Det är bara Wagner som ljuger att de kan använda dem för att tjäna pengar. De kommer att slaktas och skapa kaos inom ryska ermén. -. Detta är psykopater som suttit instängda i åratal. 100% opålitliga. Dessutom skall de bli fria om de överlever 6 månader. - Jävligt kul för ryska folket att krigskadade psykopater ränner omrking. - Det som sker är 100% kontraproduktivt. Wagner är charlataner och tänker bara på pengar.

Kolonnen med fångtransport.
https://www.youtube.com/watch?v=Pv-AV4ix6-o&ab_channel=Suchomimus
Citera
2022-09-17, 20:16
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Läste en artikel från CBS om att ungefär 30-40% av vapnen som skickas till Ukraina kommer fram. Det sitter en tjock Ukrainsk oligark just nu och simmar i pengar från svarta markanden.
Det debunkade vi för 100 år sedan taiga nigger.
Citera
2022-09-17, 20:17
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter

För att göra en film där du påstår att det är Ukraina som attackerar sitt eget kärnkraftverk.
Citera
2022-09-17, 20:23
Medlem
Jag såg tre st splitter nya ryska bandkanoner på en video helt övergivna och Ukrainare som tagit dem. Det slog mig att Ukraina i början av kriget erbjöd sig att köpa stridsvagnar och vapen kontant av avhoppare. Jag såg tom en prislista för olika vapen. Zelensky tog även bort moms och skatt för vapenhandel och införde "second amendement" direkt när ryssarna gick in. - (smart drag) Jag vet att de skickar ut mass SMS till ryska trupper med erbjudanden och amnestier. Jag kan föreställa mig att ryska soldater ännu får dessa erbjudanden. Ukraina har telefonslussar dit avhoppare kan ringa. En splitter ny bandkanon betalar de säkert fler hundra tusen dollar för. (USA och NATO pröjsar)
Citera
2022-09-17, 21:01
Medlem
Denne er fin.

In the past week, the #UAarmy received thousands of tons of ammunition as a gift from the Armed Forces of Russia. Please note that we do not accept gifts from murderers, torturers, looters, or rapists. In the coming days, we will return everything, right down to the last shell.

https://twitter.com/DefenceU/status/1570891498249670656
Citera
2022-09-17, 22:58
Medlem
Citat:

Ett svagt väst? XD, det är inte vi som anfaller ett land med en bråkdel av vår kapacitet och FÖRLORAR…

Ni ska bara vara tacksamma att ingen från ”det svaga väst” är intresserade av att kriga på riktigt med Ryssland. Med tanke på vad vi ser i Ukraina hade det inte dröjt länge innan ni stod med ryggen mot Uralbergen.

Det ENDA Ryssland har kvar som skrämmer är kärnvapen. Utan dem hade väst låtit Ukraina skjuta bäst de ville in i Ryssland. Hade blivit komiskt att se hur rysk media försöker bortförklara det? ”Spridda skurar av granater har idag oturligt fått en vakt att tappa en cigarrett på ett ammunitionsförråd vid Kursk flygplats. Inget att oroa sig för. Specialoperationen går fantastiskt!”
Senast redigerad av JohanAnte 2022-09-17 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in