2022-09-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man vaccinerade halva svenska folket med pandemrix. Några hundra har drabbats av narkolepsi.

Du anser att vaccin är rysk roulette, men vad är viruset då? 20 tusen har ju dött och över 100 tusen har behövt sjukhusvård. Vad är motsvarande siffror för covidvaccinet? Det gäller att sätta saker och ting i rätt kontext.

Nej problemet är att man inte vet hur många som dött av covid. Det enda som mätts är hur många som haft covidinfektion när de avlidit.

Hur många som helst kan ha dött av hur många anledningar som helst samtidigt som covid fanns i kroppen, men då räknar man det som att folk har dött av covid för det skulle vara helt omöjligt att starta en djup utredning om den exakta orsaken för alla dödsfall.

Så med andra ord kan uppgiften vara 20 000, men 12 000 kanske dog av andra anledningar som de hade dött av oavsett om de hade covid i kroppen eller inte.
Citera
2022-09-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Nej problemet är att man inte vet hur många som dött av covid. Det enda som mätts är hur många som haft covidinfektion när de avlidit.

Hur många som helst kan ha dött av hur många anledningar som helst samtidigt som covid fanns i kroppen, men då räknar man det som att folk har dött av covid för det skulle vara helt omöjligt att starta en djup utredning om den exakta orsaken för alla dödsfall.

Så med andra ord kan uppgiften vara 20 000, men 12 000 kanske dog av andra anledningar som de hade dött av oavsett om de hade covid i kroppen eller inte.
Inget av det du skriver stämmer.
Standard antivaxx-propaganda.
Citera
2022-09-16, 21:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

En långlivad myt det där som sprids, inte minst på Flashback. Socialstyrelsen sammanställer ju i dödsorsaksregistret och faktum är att Folkhälsomyndigheten som sammanställer avlidna med covid i kroppen och Socialstyrelsens siffror knappt skiljer sig åt alls.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2021/07/god-samstammighet-mellan-olika-svenska-matt-pa-avlidna-i-covid-19/
Citera
2022-09-16, 21:37
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det lilla trendbrott som vi hade i England förra veckan har övergått i en liten minskning av antalet nya smittade med 1.4%. Detta efter två veckor med öppna skolor. Antalet döda fortsätter att minska, denna veckan med ytterligare 30.7% och sjukhusinskrivningarna minskar med 5.3%.

4,540 patienter för vård av COVID-19 i England. 140 av dessa i respirator.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare?areaType=nation&areaName=England

Vad ligger överdödligheten på i UK bland vaxade på nu?
Citera
2022-09-16, 21:56
Medlem
Citat:
En långlivad myt det där som sprids, inte minst på Flashback. Socialstyrelsen sammanställer ju i dödsorsaksregistret och faktum är att Folkhälsomyndigheten som sammanställer avlidna med covid i kroppen och Socialstyrelsens siffror knappt skiljer sig åt alls.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2021/07/god-samstammighet-mellan-olika-svenska-matt-pa-avlidna-i-covid-19/

Dom kan sammanställa hur mycket dom vill men utan obduktion kan man inte veta exakta anledningen! Majoriteten var gamla och multisjuka!

Läkartidningen.se 😂 hört talas om oberoende källkritik?
Citera
2022-09-16, 22:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Dom kan sammanställa hur mycket dom vill men utan obduktion kan man inte veta exakta anledningen! Majoriteten var gamla och multisjuka!

Läkartidningen.se 😂 hört talas om oberoende källkritik?

Nu blandar du äpplen och päron. Du dör av covid även om du är gammal.

Har du kol och drabbas av covid är sannolikheten att du dör större än om du inte har kol och drabbas av covid. Hade du å andra sidan inte blivit smittad av covid hade du sannolikt inte dött där och då.. Vi människor lever i snitt i över 80 år. Det är väldigt osannolikt att vi dör just den veckan som vi ev är smittade och har en pågående covid-infektion, utan att covid skulle ha något med dödsfallet att göra. Det är rätt simpel logik. Det är också förklaringen till att dödsorsaksregistret och FHM siffror knappt skiljer sig åt. Det är också förklaringen till att varje covid-dödsfall bedöms ha förlorat cirka 9 år av förväntad återstående livslängd i snitt.

Blir du överkörd av en buss och avlider i samma veva är dödsorsaken knappast lungcancer, även om du hade cancer när du blev överkörd av bussen. Lite samma sak.
Citera
2022-09-16, 22:11
Medlem
Citat:
Nu blandar du äpplen och päron. Du dör av covid även om du är gammal.

Har du kol och drabbas av covid är sannolikheten att du dör större än om du inte har kol och drabbas av covid. Hade du å andra sidan inte blivit smittad av covid hade du sannolikt inte dött där och då.. Vi människor lever i snitt i över 80 år. Det är väldigt osannolikt att vi dör just den veckan som vi ev är smittade och har en pågående covid-infektion, utan att covid skulle ha något med dödsfallet att göra. Det är rätt simpel logik. Det är också förklaringen till att dödsorsaksregistret och FHM siffror knappt skiljer sig åt. Det är också förklaringen till att varje covid-dödsfall bedöms ha förlorat cirka 9 år av förväntad återstående livslängd i snitt.

Blir du överkörd av en buss och avlider i samma veva är dödsorsaken knappast lungcancer, även om du hade cancer när du blev överkörd av bussen. Lite samma sak.

Nope.. jag har full koll på frukten i skålen.. ligger du och är multisjuk med ett positivt test så behöver man inte dö AV Coronan. Om man är multisjuk och får en sticka i fingret.. dör man av stickan då … är väl en jävla skillnad att bli överkörd av en buss och ha cancer än att och få Corona och ha cancer…

FHM är knappast dom trovärdigaste att hämta fakta och siffror från.. dödsorsakregistret har inga obduktioner på alla som dött MED Corona…
Senast redigerad av LillBurtan 2022-09-16 kl. 22:14.
Citera
2022-09-16, 22:54
Medlem
Jaha, då åkte man på covid för tredje gången trotts vaccin
Citera
2022-09-17, 00:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Nope.. jag har full koll på frukten i skålen.. ligger du och är multisjuk med ett positivt test så behöver man inte dö AV Coronan. Om man är multisjuk och får en sticka i fingret.. dör man av stickan då … är väl en jävla skillnad att bli överkörd av en buss och ha cancer än att och få Corona och ha cancer…

FHM är knappast dom trovärdigaste att hämta fakta och siffror från.. dödsorsakregistret har inga obduktioner på alla som dött MED Corona…

Rörande dödsorsaksregistet gör medicinsk personal en bedömning rörande trolig dödsorsak. Det är få döingar som genomgår en fullständig obduktion. FAKTA är att skillnaden är liten. Därtill ska du veta att det också tillkommer individer i Socialstyrelsens siffror. Nämligen sådana som inte avgivit positivt covid-test innan de dött, men som ändå dött av covid. Sedan finns avdrag från FHM på sådana som dött med covid och inte av. Läggs bägge effekterna ihop är skillnaden på totalen marginell. Därmed kan man på goda grunder hävda att cirka 20 tusen personer dött AV covid i Sverige, hur mycket du än önskar att det vore annorlunda.
Citera
2022-09-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Gör de det? Är det något du kan leda i bevis eller är det bara något du fått för dig alternativt hittar på?

Har fler på mitt jobb sin tagit sprutan EFTER att dom blvit smittade. Detta är inte unikt.
Citera
2022-09-17, 01:17
Medlem
Citat:
Varför gillar du inte vaccin? Är det av religiösa skäl? Tar du aldrig vaccin? Vare sig stelkramp, fästing, influensa eller hepatit om du reser utomlands?

Gillar och gillar, mina barn följer BVC vaccinationsprogram. beprövade vaccin som funnits ute 20-40år Senaste vaccin jag tog var när jag var i 6-10 åldern, kommer dock inte ihåg vad det va.

Sen åker inte jag eller min familj till U-länder på semester, har dock varit i Asien ett par gånger när jag var yngre ( Thailand,Vietnamn,Kina,Indonesien) har du hört någon Kines eller Thailändare ta fästing, influensa eller hepatit a-b-c spruta? Inte jag heller

Vi utsätter våra kroppar med så många bakterier och virus varje dag så efter 40+ år så känner jag att min kropp klarar det mesta.Har fungerat bra för mig och min familj under denna pandemi
Senast redigerad av DiiMinores 2022-09-17 kl. 01:22.
Citera
2022-09-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Gillar och gillar, mina barn följer BVC vaccinationsprogram. beprövade vaccin som funnits ute 20-40år Senaste vaccin jag tog var när jag var i 6-10 åldern, kommer dock inte ihåg vad det va.

Sen åker inte jag eller min familj till U-länder på semester, har dock varit i Asien ett par gånger när jag var yngre ( Thailand,Vietnamn,Kina,Indonesien) har du hört någon Kines eller Thailändare ta fästing, influensa eller hepatit a-b-c spruta? Inte jag heller

Vi utsätter våra kroppar med så många bakterier och virus varje dag så efter 40+ år så känner jag att min kropp klarar det mesta.Har fungerat bra för mig och min familj under denna pandemi

https://www.researchgate.net/figure/Prevalence-of-HBV-by-country-Footnote-Source-Adapted-from-Centers-for-Disease-Control_fig3_299132647

https://www.thelancet.com/journals/lanwpc/article/PIIS2666-6065(22)00083-9/fulltext

https://www.who.int/southeastasia/news/feature-stories/detail/hepatitis-b-in-thailand-from-hyper-endemic-to-national-control

De kanske borde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in