2022-09-16, 16:25
Medlem
Kom en artikel där MGM eventuellt kan gå fri om han hävdar nödvärn, vad tros om detta? Tror de är rätt definitivt att han kommer dömas.
Citera
2022-09-16, 16:30
Medlem
All kredd (och lite till) till snubben som mördade 2 svartskallar. Jag hoppas och önskar att de eventuellt extra huggen som utdelades gjordes enbart för den underbara känslan att det var mot 2 som inte har ett jävla piss i det här landet att göra.

Vilken underbar start på helgen!

Ps. Ni som är så kåta på lagar, finns det inte nån lag som säger att när man flyr krig så ska man fly till närmaste land med fred? Hur kan man då jogga ytterligare 14 länder innan man slår sig ner och kaoza? Bara en tanke...
Citera
2022-09-16, 16:40
Medlem
Fyra personer går alltså till anfall utan vapen. Och får spö. Hur tänkte de där?
Citera
2022-09-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Kom en artikel där MGM eventuellt kan gå fri om han hävdar nödvärn, vad tros om detta? Tror de är rätt definitivt att han kommer dömas.
Var kom den artikeln?
Citera
2022-09-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Fyra personer går alltså till anfall utan vapen. Och får spö. Hur tänkte de där?
Ingen som vet om det var utan vapen.
Citera
2022-09-16, 16:57
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite nytt från media - kanske...

https://www.expressen.se/nyheter/larmade-sjalv-om-morden-darfor-kan-han-ga-fri/

Den 21-årige mannen larmade själv om att han huggit ihjäl två män som maskerade trängt sig in i hans lägenhet.

Nu sitter han häktad för dubbelmord, men hävdar nödvärn.

Samtidigt kan vi nu avslöja nya uppgifter som stöder den mordmisstänkte mannens version om ett nattligt överfall där flera maskerade och narkotikapåverkade män planerat ett angrepp.

Minst en av de angripande männen bar skyddsväst.

Och om den mordmisstänkte 21-åringens historia stämmer är det inte uteslutet att han kan gå fri.

– Lagstiftaren är väldigt hyggligt inställd mot den som blir utsatt för ett anfall, säger förre överåklagaren Sven-Erik Alhem.

Senast redigerad av Fibonaccital 2022-09-16 kl. 17:00. Anledning: Länken försvann
Citera
2022-09-16, 17:09
Medlem
Är det någon som vet om Raffa har synts till i Ulricehamn på sistone?

Hela denna fars fullkomligt stinker ju Gang Land.

Kanske Raffa numera fungerar som någon slags gudfader som drar i strängarna bakom kulisserna och styr Ulricehamn? Eller är de bara kraftigt inspirerade av Vimmerbys O.G.?

Har någon i Ulricehamn kanske sett folk stå i Gang Land-jackor med ryggarna vända mot den lokala pizzerian/korvkiosken? Har det på fester dykt upp folk med kamphundar som visar upp sina domar?

Sköna hälsningar,
S.P.
Citera
2022-09-16, 17:15
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Är det någon som vet om Raffa har synts till i Ulricehamn på sistone?

Hela denna fars fullkomligt stinker ju Gang Land.

Kanske Raffa numera fungerar som någon slags gudfader som drar i strängarna bakom kulisserna och styr Ulricehamn? Eller är de bara kraftigt inspirerade av Vimmerbys O.G.?

Har någon i Ulricehamn kanske sett folk stå i Gang Land-jackor med ryggarna vända mot den lokala pizzerian/korvkiosken? Har det på fester dykt upp folk med kamphundar som visar upp sina domar?

Sköna hälsningar,
S.P.
Gud va jag saknar Raffas bravader 😂
Citera
2022-09-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Av de 2 i lägenheten ? Etniciteter?

Av de 4 som skulle ta sig in ? Etniciteter?

Ja även i de få fall som etniska svenskar begår dessa typer av brott så är de oftast inspirerade från afroamerikaner och importerade destruktiva inslag.
Inbrott? Källa på det då?

Etniciteten är inte viktigast utom för sådana som dig, knark-trash är skit oavsett dna.
Citera
2022-09-16, 17:17
Avslutad
Hade detta varit USA hade han ju blivit friad utan problem men här är det väl mer osäkert. Oavsett om han är kriminell eller inte hoppas jag att han frias. Man måste få använda kraftigt våld mot såna som tar sig in i ens bostad. Läbbigt också när det händer mitt på natten, han lär väl ha trott att de kom för å döda honom.
Citera
2022-09-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Var kom den artikeln?

https://www.expressen.se/nyheter/larmade-sjalv-om-morden-darfor-kan-han-ga-fri/

Sorry för att jag ej citerade länk
Citera
2022-09-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Hade detta varit USA hade han ju blivit friad utan problem men här är det väl mer osäkert. Oavsett om han är kriminell eller inte hoppas jag att han frias. Man måste få använda kraftigt våld mot såna som tar sig in i ens bostad. Läbbigt också när det händer mitt på natten, han lär väl ha trott att de kom för å döda honom.
Många som har skrivit så och jag känner mig manad att påpeka att lagstiftningen skiljer sig mycket mellan staterna. Du kan mycket väl åka på dråp i din egen bostad i flertalet stater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in