2022-09-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Det är en blandning, även mångkulturen finns med

Av de 2 i lägenheten ? Etniciteter?

Av de 4 som skulle ta sig in ? Etniciteter?

Ja även i de få fall som etniska svenskar begår dessa typer av brott så är de oftast inspirerade från afroamerikaner och importerade destruktiva inslag.
Citera
2022-09-16, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjjj15627
Han visste att dom skulle komma allt är planerat i förväg.

Haha na du. Det håller inte.

Kassa snutjävlar.

Men dråp lär han åka för. Borde blivit frikänd.
Citera
2022-09-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laila01
Det är jo så alla beskriver Noah

Det är absolut INTE så "alla" beskriver Noah. Lär dig läsa. Han är ett patrask lika som dom som bröt sig in. Han ska inte finnas ute på Sveriges gator.

Men, faktum kvarstår. Dom som dog, bröt sig in i hans lägenhet, då får dom stå för det, oavsett vilket blattepatrask denne Noah än försöker vara.

Om någon bröt sig in hos mig på liknande sätt, hade jag gjort allt i min makt för att det var JAG som kom gåendes ut ur min bostad. INTE dom som bröt sig in. Svårare än så är det inte.

Sen att denne Noah är en lika stor äcklig skit som dom andra, och att han förtjänar allt skit som kommer hans väg, det är en helt annan sak. Detta inträffade borde ses som självförsvar, oavsett att Noah är en skithög. Bättre då att låsa in honom för allt annat skit han har ställt till med.

Vet inte om det framkommit identitet på flickan som var i lägenheten. Hon borde tas omhand av rättsväsendet direkt, och föräldrarna utredas ordentligt. Varför tillåts en ung flicka vistas nattetid hos en sån idiot som Noah? Eller var flicka från blattefamilj?
Citera
2022-09-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mison60
Det är absolut INTE så "alla" beskriver Noah. Lär dig läsa. Han är ett patrask lika som dom som bröt sig in. Han ska inte finnas ute på Sveriges gator.

Men, faktum kvarstår. Dom som dog, bröt sig in i hans lägenhet, då får dom stå för det, oavsett vilket blattepatrask denne Noah än försöker vara.

Om någon bröt sig in hos mig på liknande sätt, hade jag gjort allt i min makt för att det var JAG som kom gåendes ut ur min bostad. INTE dom som bröt sig in. Svårare än så är det inte.

Sen att denne Noah är en lika stor äcklig skit som dom andra, och att han förtjänar allt skit som kommer hans väg, det är en helt annan sak. Detta inträffade borde ses som självförsvar, oavsett att Noah är en skithög. Bättre då att låsa in honom för allt annat skit han har ställt till med.

Vet inte om det framkommit identitet på flickan som var i lägenheten. Hon borde tas omhand av rättsväsendet direkt, och föräldrarna utredas ordentligt. Varför tillåts en ung flicka vistas nattetid hos en sån idiot som Noah? Eller var flicka från blattefamilj?

Hon va visst svenska med självupptagna föräldrar, utan koll på vad sitt barn sysslar med, jävla patrask det med.
Citera
2022-09-16, 15:51
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Haha na du. Det håller inte.

Kassa snutjävlar.

Men dråp lär han åka för. Borde blivit frikänd.

Det är inte bara "privatdeckare" som diggar flashback...
Snudd på provokation ibland kan man tycka?

Jag håller jag tummarna för lägenhetsinnehavaren (kraftigt försvårande omständighet att han själv är kriminell).
Men det ska bli intressant att följa.
Citera
2022-09-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hon va visst svenska med självupptagna föräldrar, utan koll på vad sitt barn sysslar med, jävla patrask det med.

Same shit different name, alltså. Då går dom inte att utvisa, men en rejäl utredning om flickans umgänge, och föräldrarnas ansvar borde utredas ordentlig
Citera
2022-09-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mison60
Same shit different name, alltså. Då går dom inte att utvisa, men en rejäl utredning om flickans umgänge, och föräldrarnas ansvar borde utredas ordentlig

Kommer säker bli socialtjänst inkopplad på denna flicka
Citera
2022-09-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Det är inte bara "privatdeckare" som diggar flashback...
Snudd på provokation ibland kan man tycka?

Jag håller jag tummarna för lägenhetsinnehavaren (kraftigt försvårande omständighet att han själv är kriminell).
Men det ska bli intressant att följa.
På vilket sätt försvårar det? Nödvärn är nödvärn oavsett om situationen uppkommit i en kriminell kontext, menar du att fasadklättrarna kan hävda att de legalt skulle bedriva inkassoverksamhet eller Lobba för att MGM sålde mindre eller inget på särskilda platser? Att det på något sätt gör att de legalt kan hota MGM till livet?
Citera
2022-09-16, 16:14
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
På vilket sätt försvårar det? Nödvärn är nödvärn oavsett om situationen uppkommit i en kriminell kontext, menar du att fasadklättrarna kan hävda att de legalt skulle bedriva inkassoverksamhet eller Lobba för att MGM sålde mindre eller inget på särskilda platser? Att det på något sätt gör att de legalt kan hota MGM till livet?

Ta det lugnt nu,

Om du läst hela tråden så förstår du att jag hejar på innehavaren till lägenheten.
"Mitt hem är min Borg"

Självklart, och absolut tycker jag att han agerade helt korrekt!
Dock blir det svårare i rätten för någon som har ett kriminellt förflutet än aldrig straffade "Hasse Hansson, villa och husvagnsägare".
Citera
2022-09-16, 16:18
Medlem
Sossesvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej. Vi ska inte gå mot något SjukSA system (Byt ut Sjuk mot U för att förstå vilket sjuka land jag menar) med castle doctrine och rätt att döda inkräktare i ens eget hem.

Är det inte rimligt att våldet måste vara proportionerligt? Att man sparar på våldet om inkräktarna är obeväpnade...

Därför man använder våldstrappan. Börjar med lite våld och plussar på allt eftersom mer våld behövs för att avvärja situationen.
Inte tar i med allt från början.

Okej så någon kommer in oach jag använder lite våld, en höger, han faller. Jag yes jag vann, han reser sig och samtidigt drar kniv, eller annat vapen och dödar mig? Allstå förklara tankegången att man ska anpassa våldet när man blir angripen i sitt eget hem? Tror du människor tänker rationellt i situationen? Man blir utsatt, fattar du? Man väljer inte att bli angripen. Isf kan man likställa det med kort kjol, ja du hade kort kjol klart du blir våldtagen din hora. Är du idiot på riktigt? I hur många steg kan du ens tänka? Har du ens jobb eller går du till soc och ”jobbar” som aktivist?
Citera
2022-09-16, 16:22
Moderator
KomissarieBecks avatar
Åklagaren uppger att anledningen till bråket gäller narkotikaförsäljning/ narkotikamarknaden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=955182
Citera
2022-09-16, 16:25
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Om han kände till det hela är det väl inte nöd utan överlagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in