Citat:
Ursprungligen postat av
platyzma
Tyvärr börjar Rysstrollen fejkprata sinsemellan i försök att sprida sin sinnesjuka propaganda om dom inte bemöts.
Vi som kämpar med att bemöta dom anser att det trots allt finns ett värde i att lättmanipulerade personer kan läsa svart på vitt hur befängda Rysstrollens argument är.
Ett sätt att få dom få som inte redan ser igenom dravlet att göra just det.
OnT: Hur ser motståndet inom Ryssland ut, vågar någon ställa upp mot Putin rent politiskt än?
I framtiden när de första filmdokumentärerna om kriget dyker upp, så hoppas jag att de ägnar ett par kapitel till alla ryska forumtroll och deras idiotiska propagandakrig i olika sociala medier. Som t.ex här på Flashback.
Dessa avarter är både motbjudande och fascinerande på en och samma gång. Man undrar ju vilka psykologiska mekanismer det är som ligger bakom beteendet? Antagligen ganska jämförbart med hjärnan hos sektmedlemmar. Nu syftar jag särskilt på den typen som arbetar för Kreml helt gratis, och helt av sin egen förvrängda övertygelse / världsbild. (Zhale, Daniel501, Akademikerfyllo, Saggi, Manfredkaltz m.fl)
OnT, din fråga: Senaste jag hörde var om de x antal kommunala politikerna som krävde Putins avgång och hävdade att diktatorn utgör ett hot mot Rysslands säkerhet. Men det var 4 dagar sedan.
Kanske Putina borde följa Xi till Kina och gömma sig hemma hos honom redan nu. Gå all in i den redan intagna rollen som Xis lilla Buttboy