2022-09-15, 14:34
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Lägg ner C. Behövs inte. De som är kvar kan välja mp.
Citera
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tanken var nog att lyfta fram Ulrika Liljeberg som styrt länge i Leksand, frågan är om det nu är så bra med tanke på vilket jätteras Centern gjorde där, när de i flera frågor totalt kört över vad invånarna hade för åsikter. Allt från att bygga höghus till att slingra sig ur vägunderhåll av alla byvägar som om jag kommer ihåg rätt när jag läste om det togs för 50 år sedan.
Nu var tanken att bilda enskilda vägföreningar med lantmäteriförättningar som kan kosta mycket stora pengar för fastighetsägare. För att ta över vägar som är mycket eftersatta, som på många ställen på landsbygd. Vi som bor, vistas eller besöker glesbygd vet att fartgupp/farthinder som finns i städerna, har de ändå pga dåligt vägunderhåll.

Att ha en ledare som inte kan ta in vad väljare tycker och då menar jag inte bara de egna väljarna är inte bra i längden. Hon är säkert duktig men har du tappat bort de här egenskaperna blir det nog som med Annie. Sen anser jag att den här beröringskräcken mot SD måste bort hos en ny partiledare.

Kristina Yngve av det jag hört om hennes specialområde jordbruk är hon duktig men tror inte hon riktigt har det som krävs i övrigt som partiledare mer än för just bönderna.

Men tror de måste dra sig tillbaka mot rötterna mer bonde och landsbygd men den höga miljöprofileringen måste de ändra kursen något på.

Det kanske är dax för en man, nu har jag dålig koll på de jag nu radar upp men någon av dessa ?

Peter Melander
Mattias Larsson
Christofer Bergenblock
Du kan mycket mer än jag om persongalleriet men detta som du skriver: Men tror de måste dra sig tillbaka mot rötterna mer bonde och landsbygd men den höga miljöprofileringen måste de ändra kursen något på. är sannolikt vad de måste göra för att hitta sin roll. Till nästa val när SD fokuserar än mer på sin vänstra sida, eftersom de flesta partierna då anammat invandringskritik, behövs ett riktigt agrart parti.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Detta är en stor svensk dag, införa helgdag ?

15 sept - "ValFrihetsDagen"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Måhända att Busch är lite högljudd men att jämföra henne med en galen gaphals som förstört hela det politiska klimatet är grovt. Jämfört med Annie så är Ebba en liten tyst mus.

C tog ansvar då det var regeringskris i Sverige - hela 129 dagar. Samtidigt som C på detta sätt fick igenom mycket mera av sin politik om de inte agerat som de gjorde. Det är alltför mycket fokus på blockgränserna istället för att aktivt försöka bilda majoritetsregeringar. Är f.ö. SD ett renodlat högerparti då de har som krav att a-kassan inte får sänkas av en Kristersson regering?
Citera
2022-09-15, 14:35
Medlem
Synd.
Hade hoppats Annie skulle ta C ut ur riksdagen nästa val :/
Citera
Medlem
BWOVVs avatar
Tidigare satt Löfven på en solklar första plats bland de politiker i detta avlånga mellanmjölkslandet som jag avskydde mest!
Efter hans avgång föll han drastiskt och första platsen erövrades utav Annie!

Man ska inte hylla Theodor (Den långhåriga) men om han lyckats hade ingen jublat högre än jag.

Idag pustar jag ut & hoppas Centern som stått mig & mina mor/far-föräldrar varmt om hjärtat reser sig ur askan som Annie så strategiskt satt sig i.
Inget besked mer än hennes avgång kunde fått mig på bättre humör detta året!

/bwovv
Citera
Medlem
Undrar om den ondskefulla häxan får behålla sitt medlemskap i den trilaterala kommissionen.
Citera
2022-09-15, 14:36
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad tror ni Annie Lööf får i avtackningspresent när riksdagen öppnar? Jag gissar på en citron och ett saltkar från SD.

En sko såklart. Högersko.
Citera
2022-09-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hon är stolt över att försatt landsbygdens bönder i sådana problem att hon lyckats med att genomföra "nödstöd" till bönderna. Det är skandal att ett lands bönder skall få nödhjälp. Helt jävla sjukt.
Ja, Lööf fick ett förtroende som partiledare och tackar sina kärnväljare genom att konsekvent försämra deras villkor i elva år och dessutom kröna sitt misslyckade ledarskap med att liera sig med Socialdemokraterna och göra C till ett lydparti till S.

De som firar mest ikväll är sannolikt alla de väljare som gillat och tidigare röstat på traditionell centerpolitik men tvingats söka andra alternativ under Lööfs populism och kappvänderi.

Om en ny ledare kan vinna tillbaka deras förtroende för C så går partiet sannolikt fram flera procentenheter i nästa val. Men då krävs att partiet lämnar populismens breda och enkla väg, kavlar upp ärmarna och börjar jobba på riktigt
Citera
2022-09-15, 14:37
Medlem
Jag har sett att namnet nämnts tidigare i tråden, men jag tror också att Emil Källström kommer vara sugen och är en möjlig efterträdare.
Martin Ådahl är också med i spekulationerna och han skulle ju helt krascha partiet. Så hoppas det blir han. Alla minns debatten MARTIN ÅDAHL. Jösses vilken cirkus det skulle kunna bli.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
En sko såklart. Högersko.
Hoppas hoppas!
Citera
Medlem
Tror manegen redan är krattad och klar för Emma Wiesner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in