Citat:
Ursprungligen postat av
COV-NL63
Tanken var nog att lyfta fram Ulrika Liljeberg som styrt länge i Leksand, frågan är om det nu är så bra med tanke på vilket jätteras Centern gjorde där, när de i flera frågor totalt kört över vad invånarna hade för åsikter. Allt från att bygga höghus till att slingra sig ur vägunderhåll av alla byvägar som om jag kommer ihåg rätt när jag läste om det togs för 50 år sedan.
Nu var tanken att bilda enskilda vägföreningar med lantmäteriförättningar som kan kosta mycket stora pengar för fastighetsägare. För att ta över vägar som är mycket eftersatta, som på många ställen på landsbygd. Vi som bor, vistas eller besöker glesbygd vet att fartgupp/farthinder som finns i städerna, har de ändå pga dåligt vägunderhåll.
Att ha en ledare som inte kan ta in vad väljare tycker och då menar jag inte bara de egna väljarna är inte bra i längden. Hon är säkert duktig men har du tappat bort de här egenskaperna blir det nog som med Annie. Sen anser jag att den här beröringskräcken mot SD måste bort hos en ny partiledare.
Kristina Yngve av det jag hört om hennes specialområde jordbruk är hon duktig men tror inte hon riktigt har det som krävs i övrigt som partiledare mer än för just bönderna.
Men tror de måste dra sig tillbaka mot rötterna mer bonde och landsbygd men den höga miljöprofileringen måste de ändra kursen något på.
Det kanske är dax för en man, nu har jag dålig koll på de jag nu radar upp men någon av dessa ?
Peter Melander
Mattias Larsson
Christofer Bergenblock