2022-09-15, 13:50
Medlem
Stones avatar
Annie Lööf säger i Aftonbladet att hennes strategi och vägval är väl förankrade i partiet. Jo jo, hon kanske kommer att vakna upp till nyheten att hon inte hade alla på sin sida. Hoppas det sker snart. Fan, nu är det bara idag som hon syns i media, hon kommer att fasas ut och inte bli intervjuvad mer även om hon är partiledare ett tag framöver. Jag känner sån stor lycka.
Citera
2022-09-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Min dröm är att C-s ekonomiske talesperson Martin Ådahl tar över, för han kommer att föra C till stupstocken, och detta jävla skitparti försvinner ur Svensk politik.
😂😂 Det vore onekligen en krydda i debatterna att ha en Ådahl som sprutar av östrogen skrika på Åkesson att han är nazist, att alla utom centerpartister är rasister och idioter och dåliga människor.
Citera
2022-09-15, 13:51
Medlem
Den breda politiska mitten fanns bara i Lööfs rubbade hjärna!

Förhoppningsvis ser vi nu en icke-psykopat som nästa C-ledare.
Citera
2022-09-15, 13:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jo fast poängen är väl att (C) ledningen knappast kan förhandla om regeringebildning samtidigt som de skall välja en ny partiledare.

Deklarerar (C) på något sätt att de röstar gult i Statsministeromröstningen så behövs inte (L) längre.

Nej, de kommer nog inte att förhandla just nu, men det räcker att skicka signalen att man är på väg bort från de röda. Magdalenda kommer att få slut på cigaretter innan midnatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Gud hör bön Är det sant ska jag bjuda hela kvarteret på bira ikväll. Julafton kommer tidigt i år.

Eh, hon kommer ju ersättas av någon som står för samma sak, och kommer som följd bli större då Annie är en rätt svag debattör.

Inte säker om det gynnar gemene flashbackare.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Skulle inte bli förvånad om de väljer den osannolikt löjeväckande fjanten Martin Ådahl. Som klippt och skuren för jobbet -- självgod, mästrande med en irriterande överlägsen attityd.

Vem det än blir så kommer det troligtvis avslöjas efter en tid att vederbörande är pedofil. Maken till anhopning av pedofiler i ett politiskt parti existerar inte i hela västvärlden.

Glöm Martin Ådahl, han har stått Annie Lööf för nära. Jag tror också på Emil Källström.
Citera
Medlem
Mycket intressant.
Tänk om C byter sida och går över till Kristersson?

Då finns det tre små partier på den borgerliga sidan.
Alla kommer nog inte att överleva nästa val.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Lämplig efterträdare är något oklar, men detta öppnar för ett omtag inom C och kanske en ganska snar omorientering mot det blå blocket. Kanske röstar C gult i statsministeromröstningen.

Men, vem tar över?

Vem som tar över? Ja, inte kan det bli någon som tillhör kretsen kring Annie, för då fortsätter utförslöpan. Kanske tar man någon mindre känd person inom LRF-kretsen, någon som inte är för mycket insyltad i falanger som Stureplanscenter etc.
Centerpartiet måste bygga ett helt nytt lag på nya premisser, vilket förutsätter att även partisekreteraren Arhursson får silkessnöret.
Citera
2022-09-15, 13:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Sant! Kan dock alltid skylla på Vikingasjukan. Eskil hade varit perfekt där om det inte hade varit för skandalerna. Fälldin är väl snart död?

Han är redan död.
Annars gillar jag storkuken Eskil (Bulan)
Citera
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Gud hör bön Är det sant ska jag bjuda hela kvarteret på bira ikväll. Julafton kommer tidigt i år.
Kul. Då blir det wt-fest i trailer parken då? Kör du en halv platta Kung eller slår du på stort och kör en hel platta?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad tror ni Annie Lööf får i avtackningspresent när riksdagen öppnar? Jag gissar på en citron och ett saltkar från SD.

Hon få en hammare och skära från SD.
Citera
Medlem
Pinsamt att alla PK-människor lyfter henne till skyarna.

Valresultat för Centerpartiet:
2010 = 6,56%
2011 Annie Lööf blir partiledare.
2014 = 6,11%
2018 = 8,61%
2022 = ca 6,70%

under dessa år har Jimmie Åkesson tagit SD från 5,70% till 20,5%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in