2022-09-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu sket sossarna i byxorna eftersom det här signalerar att C har nått vägs ände med woke-vänster-irrfärder och kommer nu att påbörja vandringen tillbaka till ett sunt förnuft-parti för landsortsbor och bönder till höger om mitten. Bye bye Stureplanscentern, don't let the door hit you on the way out, feel free to let a missile hit you though.
Haha bra att du har höga förhoppningar. Men det lär inte hända. Förutom i dina vanföreställningar.
Citera
2022-09-15, 13:25
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Han har ungefär lika mycket karisma som en sopborste. Han kommer aldrig bli partiledare. Jag hoppas C hittar någon landsbygdskvinna som kan börja driva traditionella C-frågor igen. Att partiet så småningom kommer tillbaka till borgerligheten utgår jag ifrån.
Varför vill du ha en kvinna? Finns inte gott om bonnmoror längre.
Citera
Medlem
Slaskmedias avatar
Låt mig förklara varför Martin Ådahl är det enda tänkbara alternativet.
Citera
Medlem
Centern hade en stor bidragande orsak till att vi gick med i NATO.
Hon sade det på pressträffen. Sen massa annan skit som vi tydligen ska tacka centern för. Hehe
Man undrar om dessa människor ens ska vara i politiken.

Vad ska man tacka centern för om man ska vara ärlig? Det enda jag minns dem för är allt snack om strandskydd och att hon hatar Jimmie.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-15 kl. 13:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Låt mig förklara varför Martin Ådahl är det enda tänkbara alternativet.
Snälla förklara.
Citera
2022-09-15, 13:26
Medlem
heggeness avatar
Nu ser man någon C-märkt kommentator Rolf Jönsson som häver ur sig att Annie Lööf har "tvingats" att avgå på grund av "hot och troll-arme".

I verkligheten tvingas hon bort internt, på grund av katastrofala felsatsningar och en helt felaktigt förd valrörelse som varit helt uppbyggd av hat mot ett annat parti.
Citera
2022-09-15, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Sätter hela partiet i gungning. MP lär ju fira det här också. För Magda är det säkert oerhört bittert.

Magda hade säkert fått förhandsinfo av sin väninna Lööf redan igår, därav det otroligt bittra avgångstalet.
Citera
2022-09-15, 13:27
Medlem
DoktorNos avatar
Jag skrev den 22 augusti i en tråd om Annie Lööf som statsminister. Jag blev glädjande nog sannspådd. Jag kommer att fira med en flaska bubbel ikväll.

https://www.flashback.org/sp81357797

Citat:
Hon kommer aldrig att bli statsminister. Däremot kommer hon att slita ut kappan i alla vändningar hon kommer att göra för att att hålla sig kvar i riksdagen och fortsätta drömma om en ministerpost.

Men förhoppningsvis kommer inte C att få mer än 6-7% i valet (drömscenariot är 3%) och då sitter hon löst som partiledare, även om det kommer att låta som att hon slutar frivilligt om hon tvingas bort.

Gammelcentern, alltså de traditionella centerväljarna som ännu är kvar, ser nog Annie Lööf numera som en black om foten.
Citera
2022-09-15, 13:28
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Nu ser man någon C-märkt kommentator Rolf Jönsson som häver ur sig att Annie Lööf har "tvingats" att avgå på grund av "hot och troll-arme".

I verkligheten tvingas hon bort internt, på grund av katastrofala felsatsningar och en helt felaktigt förd valrörelse som varit helt uppbyggd av hat mot ett annat parti.
Hon tvingas bort för hon har hela tiden lagt sitt fokus på SD och inte förmedlat vad Centerpartiet vill med Sverige.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Någon med insyn i Centerns alla folkvalda politiker på riksnivå vilket håll dom vill dra åt? Är det högerpartierna eller är det vänsterpartierna?

Inga gissningar tack utan ha lite belägg med er.
Vet inte, men det finns helt klart en spricka mellan storstadcentern och landsbyggdscentern, de folkvalda politikerna försöker nog dra åt två håll.
Vilken falang som kommer vinna har jag ingen aning om.
Storstadscentern är ju de som styrt senaste åren.

Det är på Landsbygden C har tappat detta val, frågan är om de tänker gå tillbaka till rötterna eller bli ett vänsterliberalt parti, de kan inte vara både och, nu överger landsbyggsväljarna partiet, de har tröttnat.
Citera
Medlem
När partiets strategi inte fungerar. Då får partiledaren avgå.
Vi har sett det förut och är i egentlig mening ingen nyhet.

Annie hade förmodligen Julgranen på toaletten precis som Mundebo.
Anledningen: Den bajaj
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Martin Ådahl står för samma saker som Annie. Det blir förmodligen en annan ledare om partiet fattat att det är den nuvarande linjen som lett dem dit där de är.

...ja blir det Ådahl så kommer de inte ens över 4% i nästa val. De kan inte välja en ny Lööf eller en i Federleys krets, de måste välja en människa med sunda värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in