2022-09-15, 13:18
Medlem
Drapåtrissors avatar
Sörjd och saknad av ingen! Den som tar över rodret i den sjunkande skutan får ingen lätt uppgift!
Citera
2022-09-15, 13:18
Medlem
Har korkat upp champagnen. Denna veckan är den bästa på mycket länge. Nu blir det att fira. Hoppas på Martin Ådahl som efterträdare.
Citera
2022-09-15, 13:19
Avslutad
Grattis Sverige! Igen!
Citera
Medlem
Annie Lööf säger att hon är stolt över det hon har gjort senaste 11 åren.

Jag håller med henne, hon har VERKLIGEN gjort att SD har blivit större & större för varje år utav dessa 11 år.

T(j)ack Annie du är en utav SDs bästa valarbetare genom tiderna.
Citera
Medlem
avcs avatar
Äh vafan, C kom ju in? Hon kan allt parasitera en mandatperiod till innan riksdagsspärren. All the better för SD.

Står praktpsykot Anders W Jonsson på tur som partiledare?
Citera
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Jag hatar Annie Lööf. Det handlar inte riktigt om politiken hon driver. Jag har inget emot vare sig småföretagare eller skogsägare, jag är båda sakerna själv. Det beror inte på att hon är en ”kvinna i offentligheten” heller, hur sådana funkar har jag också hyfsad insyn i.

Nej, mitt hat handlar inte heller om hennes uppenbara (och enligt hörsägen ovanligt långa och grundliga) medieträning, eller ens om hennes fjantiga youtubekanal där den humorlösa maktmänniskan ska visa upp en mänskligare sida genom att prata fisar. Egentligen har det varken med hennes klädstil eller dialekt att göra, men mitt hat har vid det här laget spillt över på alla hennes attribut. Hela hennes uppsyn är en känslotrigger. Ett ord om hennes bedrifter som fotbollsmålis och jag spänner käken, hör jag henne felcitera Pippi Långstrump en gång till så spyr jag.

https://www.fokus.se/kronika/anna-bjorklund-darfor-kanner-jag-avsky/
Citera
2022-09-15, 13:20
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Har korkat upp champagnen. Denna veckan är den bästa på mycket länge. Nu blir det att fira. Hoppas på Martin Ådahl som efterträdare.
Martin Ådahl är känd för att stått Annie nära och står knappast för förnyelse.
Citera
2022-09-15, 13:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Om C går över till borgerligheten kommer S aldrig komma tillbaka till makten om inte S och SD börjar samarbeta.
Vilket de kommer att börja göra snart.
Citera
2022-09-15, 13:22
Medlem
Jaha, precis som Reinfeldt nobbar hon att stanna och ta något slags ansvar, något slags debatt kring sina "visioner" och sin egen roll de senaste åren.

Att hon på sikt skulle avgå var ju inte oväntat, men att smita ut genom bakdörren så här snabbt är både fegt och oseriöst (och i och med att både hon och Sabuni lämnar sina partiledarposter samma år, så kommer de förmodligen aldrig att vilja diskutera JÖKen offentligt).
Citera
Medlem
Muharrem Demirok från Linköping är ju känd för att han kunde skriva att han är så jävla trött på vita män på Facebook. Reflekterade inte ens över att folk kunde känna sig utpekade. Verkade heller inte alls förstå varför det skulle vara problematiskt att tycka illa om vita män i debatten som följde.

Precis en sådan person som skulle kunna ta (C) ut ur riksdagen. Kanske säkrare med Martin Ådahl dock...
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Känns som att de kommer försöka ta avstånd från Stureplanscentern nu och lyfter fram någon gammal gubbe, gärna med skånsk eller norrländsk dialekt, för att locka tillbaka bönderna.
Citera
Medlem
Låt mig kasta in en vild gissning, Anna-Karin Hatt.

Sitter visserligen inte i Riksdagen men har vana från tidigare Regeringar och är LRF-ordförande. Kanske med en tydligare koppling till Centerpartiets fotfolk d.v.s landsbygdsväljarna.

Maud Olofsson förordade henne före A.L.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in