2022-09-15, 11:50
Medlem
Hrass avatar
Media slår verkligen knut på sig själva för att inte förvandla detta till en fråga om vår (helt icke-existerande) nödvärnsrätt
Citera
2022-09-15, 11:52
Medlem
Rodeo774s avatar
Haha den där Seb@stian Öb3rg, är han på riktigt?!
Han har ju hela gangstakitten ju, adidas, becknasväska, looken allt ju, måste vara fejk eller?!
Ibland är det tufft med leken man leker!
Ingen saknad ingen glömd!
Citera
2022-09-15, 11:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Ni sitter och förväntar er att en paranoid kola-torsk som sätter på barn ska sitta och ringa snuten?

Guldtråd denna, sitter med torrhosta garv antingen av röka eller corona.

EDIT: Ni har ett reggdatum innan 2010, dvs. ni är runt/över 30 år

EDIT 2:
Ena användaren som förväntar sig det, kallas sig även kommisarienbeck Är detta ett ihopklisstrad fabrikattråd av en och samma användare? Gjort av skjärtnissen som spammade flashback och vilje sälja "gratisporr" på cmore via bitcoins?

Jag förväntar mig inte att att personen ska ringa snuten utan jag svarade på ett inlägg där han tror lösningen är att ringa polisen.

Försöker förklara för honom att man inte får hjälp så fort som han verkar tro i Sverige.
Citera
2022-09-15, 11:55
Medlem
Är det någon som har koll på vad som faktiskt hänt? Orkar inte läsa hela tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Media slår verkligen knut på sig själva för att inte förvandla detta till en fråga om vår (helt icke-existerande) nödvärnsrätt
Nja det här kan väl sluta i en fråga om nödvärnsexcess? Jag hoppas åtminstone det.

Att killen är anhållen för mord innebär ju inte alls att han kommer att fällas för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Minns ej riktigt men vill minnas något i stil med

bo 1: L*rans alwaked *=o
bo 2: M*hammad R*naldo *=o

Något sånt.

bo 1: L0urans @lwaked från Syrien
bo 2: Även namnet @bbas har nämnts samt @bubakar @l-Akwa (@lakwa). @bbas kan ju vara smeknamn för @bubakar. M0hammed R0naldo låter mer som ett nick än ett riktigt namn.

De två överlevande i ligan verkar vara:
-@lexander Oeberg
-Meeth1n M0hammed
Citera
2022-09-15, 12:02
Medlem
Om han sov o det var mörkt o inte kunde tänka klart o var tvungen att försvara sig urskiljningslöst +
+ rädd att tjejen skulle bli gruppvåldtagen av de främmande fåglarna brister uppsåtet o han går fri.

Han var naturligtvis även rädd för att själv bli mördad
Citera
2022-09-15, 12:03
Medlem
De får skylla sig själva om de bryter sig in hos någon och han försvarar sig.
Man har rätt att använda så mycket våld som krävs att försvara sig .
Är de beväpnade så kan man döda de om i get annat alternativ finns.
Citera
2022-09-15, 12:03
Medlem
Alla som bara chansar och skriver kan väl låta bli så tråden blir mer läsbar. Tack!
Citera
2022-09-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBIWiesbaden
De får skylla sig själva om de bryter sig in hos någon och han försvarar sig.
Man har rätt att använda så mycket våld som krävs att försvara sig .
Är de beväpnade så kan man döda de om i get annat alternativ finns.

Jag hade också beväpnat mig med kniv om jag visste att någon ville in till mig med onda avsikter. Vad ska man annars göra ? Börja leka karate?
Citera
2022-09-15, 12:05
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Är det någon som har koll på vad som faktiskt hänt? Orkar inte läsa hela tråden

Citat:
Kola-torsk på 22 år, sitter och trycker ett 15-årigt barn (som parkerat sin EPA-traktor utanför ), får argsinta vildsinta gangsta bönder () efter sig, varav ledaren är en redneck (facebook profil tidigare i tråden), som vill dominera 100grams laddmarkanden i någon stad långt ut på en inavlad bygd som tydligen heter - Ulrikshamn, där tydligen inte ens skjutvapen existerar. Bönderna som stormar, verkar ha snubblat på balkongsräcket och blir knivhuggna till döds, av en påtänd kåt barnknullare, varav arrangören av den briljanta idéen, får kalla kårar och löper hem.

Inte ens en överdrift (bortsett från att någon påstod att man inte får köra traktor förens man är 16, så hon kan varit 16). Välkommen till den inavlade landsbygden, Sverige eller den nya geniala generationen som ska axlas föregåendes ansvar, vad du nu anser passarbäst.
Citera
2022-09-15, 12:11
Medlem
Över hundra knivhugg i en människokropp är svårt att hävda som nödvärn. Antagligen ännu mer. Obduktionsrapporten kommer visa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in