2022-09-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin

Jag menar, hur gick det med månlandningen..
tyvarr sa var den fake.

kupolen ar inte oigenomtranglig,(enbart vid jordkanten) den ar ingen ost-kupa. jag har for mig den kallas ”van allan baltet” av rundjordingar. den skyddar oss mot dodlig stralning, sa om vi befinnet oss utanfor detta ”balte” ja da dor vi, inga folie maskiner/drakter idag kan skydda oss....platt manen far vanta nagra ar till.....
Citera
2022-09-15, 11:56
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
jo sa tillvida har ju den platta jorden en enorm massa jamfort med bollen.
men gravitation ar ett tricky subject som an sa lange omhuldas enbart av teorier....
Om det inte är jordens gravitation som får vattnet att rinna av bollen, vad är din alternativa förklaring?
Citera
2022-09-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Ser du vakter på andra platser där folk kan trilla över kanter?

Grand Canyon t.ex?

Kryllar det av vakter där?
vet faktiskt inte, har aldrig varot dar, att ta mig rakt over till usa lockar inte
Citera
2022-09-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Kan vi då vara överens om att anledningen till att vattnet rinner av en boll inom det kraftfältet beror på kraften ifråga?
jo kraften verkar stark, bast med en upphojd kant sa vattnet halls pa plats
Citera
2022-09-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Varför sjunker trycket ju högre upp man kommer?
for den elktromagnetiska kupolen blir gradvis tunnare ju hogre upp den stracker sig ....sa klart
Citera
2022-09-15, 12:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Ja all information som.inte visar lögnen att vi befinner oss på en rund snurrande boll med krökt vatten rumtom susande fram i rymden är bara påhitt o konspirationsteori jag vet att ni tycker det.

Samtidigt som ni tror på skrattretande filmer från nasa inspelade i poler och holywood studios och som uppenbart är fake. Sen har ni mage att kalla folk som söker sanningen om vilka vi är, vart vi egentligen kommer ifrån och vart vi befinner oss på riktigt för massa löjligt som plattisar och konspiratörer. Kom igen varför är ni så rädda för den riktiga sanningen om mänskligheten?

Vi kommer från apor och vi går runt på en rund snurrande boll någonstans i yttre rymden hahahaha...

Märklig fixering vid Nasa… Som om jordens form inte var känd för tusental år sedan.

Var finns ditt starka ifrågasättande när det handlar om youtubeklipp?

Och om du ska ifrågasätta evolutionen får du väl dels hålla ordning på vilken tråd du skriver i - dels att det inte finns nån som påstår vi kommer från apor
Citera
2022-09-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Om det inte är jordens gravitation som får vattnet att rinna av bollen, vad är din alternativa förklaring?
jag sager ju att den platta jordens massa ar enorm jamfort med bollen...
jag sager ocksa att hur gravittation uppstar kan an sa lange bara teoriseras om....
Citera
2022-09-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Märklig fixering vid Nasa… Som om jordens form inte var känd för tusental år sedan.

Var finns ditt starka ifrågasättande när det handlar om youtubeklipp?

Och om du ska ifrågasätta evolutionen får du väl dels hålla ordning på vilken tråd du skriver i - dels att det inte finns nån som påstår vi kommer från apor

Ja jordens form var känd för iaf flera hundra årsedan och det var att jorden är platt, level kalla det vad ni vill så dom visste redan då ja.

Och i böcker som amerikanska nationalencyklopedin framgår det så sent som på 30-40-talet att vi omges av en dome det står klart och tydligt. Det anges vilka breddgrader och allt. Som av ett sammanträffande är samma breddgrader som vi vanliga dödliga inte får korsa söderut pga antarctic treaty. Vilket slump att det är så va? Och inga kommerciella plan åker över antarktisk över huvud taget. Det får dom inte.
Citera
2022-09-15, 12:28
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
jag sager ju att den platta jordens massa ar enorm jamfort med bollen...
jag sager ocksa att hur gravittation uppstar kan an sa lange bara teoriseras om....
Är det alltså jordens massa som orsakar att vattnet rinner av när du häller det över en boll?
Som jag tolkar det du skrev tidigare ansåg du att vattnet rinner av på grund av att bollen är rund.
Citera
2022-09-15, 12:31
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ja jordens form var känd för iaf flera hundra årsedan och det var att jorden är platt, level kalla det vad ni vill så dom visste redan då ja.

Och i böcker som amerikanska nationalencyklopedin framgår det så sent som på 30-40-talet att vi omges av en dome det står klart och tydligt. Det anges vilka breddgrader och allt. Som av ett sammanträffande är samma breddgrader som vi vanliga dödliga inte får korsa söderut pga antarctic treaty. Vilket slump att det är så va? Och inga kommerciella plan åker över antarktisk över huvud taget. Det får dom inte.
Har du någon länk till den text som säger att det finns en kupol över jorden?
Eller om du kanske kan citera den texten.
Citera
2022-09-15, 12:44
Medlem
Citat:
for den elktromagnetiska kupolen blir gradvis tunnare ju hogre upp den stracker sig ....sa klart

Var fan i mig det dummaste jag hört på länge. Du har exakt noll belägg eller några som vetenskapliga bevis på att det kan fungera på det viset.
Citera
2022-09-15, 12:45
Medlem
Citat:

Har du läst det där avtalet? Ja eller nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in