2022-09-14, 23:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan detta hålla på i flera år? Eller är vi nära slutet?

Jag tror inte det kan hålla på i flera år. Men det kan hålla på i flera månader till. Men det kan också ta slut fortare om Ryssland antingen kollapsar militärt eller politiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Enligt uppgift slog 8 missiler av typ Kh-101 ner i Kryvyi Rhi och förstörde vallen till en damm i utkanten av staden. Det sköljer ut 100 kubikmeter vatten i sekunden och risken är stor för översvämningar.
Strategiskt terror av ryssarna för att skapa ännu mer av humanitär kris i Ukraina. Kryvyi Rih är också Zelensky's hemstad.

https://mobile.twitter.com/Gerashchenko_en/status/1570090000842104835

Tydligen vill Ryssland att det skall svämma över Inulets-floden i Kherson som var en naturlig barriär mellan ryska och ukrainska trupperna. Men Ukraina har redan ett stort brohuvud över den floden så det enda det kan göra är att försvåra Ukrainas logistik till den styrkan i brohuvudet.Ingen vet om det fungerar ännu.
Citera
2022-09-14, 23:09
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Problemet Du helt bortser ifrån är att empatilöse putte varken har regler, gränser eller moral...

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, det är det som är det tragiska. EU tycker sig vara moraliskt överlägsna Putin av någon outgrundlig anledning.
Kolla på hur många ukrainska unga män som dör … för vad?
EU skickar otroliga mängder vapen så att slakten kan fortsätta. Högst normala, vanliga människor vill att kriget avslutas.
EU är en samling psykopater.
Du Förstod definitivt inte vad jag skrev...

De kämpar och tyvärr även dör för möjligheten att leva i frihet. Det är putte som invaderat deras land och han är ansvarig för det Du kallar slakten. Du konstaterar helt ovetandes att putte inte är normal, TACK, han kan nämligen ensamt avsluta kriget som han initierat.
Citera
2022-09-14, 23:13
Bannlyst
Citat:
Du kommer bli varse EUs underbara empati till vintern. Betala din elräkning för kriget eller smaka på EUs våld. Du kommer inte att ha något val överhuvutaget. Gilla läget.

Jag betalar 46 öre KWh för min el. Vad kan det bli, 2000kr som mest, om det blir riktigt jävla smällkallt och jag inte eldar nåt?

Menar du att det skulle vara något att yvas över? Fan, jag dricker whisky för dubbla dom pengarna varje månad.
Citera
2022-09-14, 23:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
De dör för att en rysk diktator bestämt sig för att mörda dem och våldta deras mammor och döttrar. Den ryske diktatorn skrev ett manifest som släpptes av misstag två dagar efter invasionen av Ukraina. Där beskriver han att det han menar är "de ryska folken" enats och att en ny "rysk stormakt" har skapats. Diktatorns manifest skulle naturligtvis släppas efter en seger, men när det släpptes låg ryska män förkolnade längs de ukrainska vägarna. Deras stridsvagnar stod och brann och kanontornen hade flygit tiotals meter åt höger och vänster.

Diktatorn hade planerat att tillsätta en marionettregering i Ukraina, men misslyckades med detta också. Det visade sig att den ukrainska befolkningen inte var särskilt sugna på att bli invaderade, mördade eller våldtagna. Därför hade de förberett sitt försvar.

Jag hoppas att du känner att du fått svar på din fråga!
Citera
2022-09-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte det kan hålla på i flera år. Men det kan hålla på i flera månader till. Men det kan också ta slut fortare om Ryssland antingen kollapsar militärt eller politiskt.

Tydligen vill Ryssland att det skall svämma över Inulets-floden i Kherson som var en naturlig barriär mellan ryska och ukrainska trupperna. Men Ukraina har redan ett stort brohuvud över den floden så det enda det kan göra är att försvåra Ukrainas logistik till den styrkan i brohuvudet.Ingen vet om det fungerar ännu.

Fast blir inte ryska trupper instänga nu i södra delarna av Kherson? För vatten nivån i dnepr lär väl stiga också?

Är det nån som sett några bilder på hur dammen såg ut innan attacken? har försökt googla på men inte lyckats hitta.

edit: hittade nu
damm luckorna som är bortsprängda
Senast redigerad av painkiler 2022-09-14 kl. 23:26.
Citera
2022-09-14, 23:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan detta hålla på i flera år? Eller är vi nära slutet?
Gissar på mindre än ett år.
Ryssen hoppas på att Europa skall bryta ihop i vinter, vilket inte kommer att ske.
Annars än det, har de nog inte mycket hopp.
Citera
2022-09-14, 23:23
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du kommer bli varse EUs underbara empati till vintern. Betala din elräkning för kriget eller smaka på EUs våld.
Det är dessvärre bara att betala. Alternativet att ge en millimeter till Putin finns inte. Då knackar han snart på vår dörr med sin pedofilarmé. Det är bättre att ta högt elpris några månader nu och se Ryssland kollapsa, än att spara några tusenlappar på elen och se en pedofil-stormakt med mördare och våldtäktsmän växa i öst. Att rusta upp försvaret för att kunna försvara vårt land mot ryss-zombier som ger sig på civila kvinnor och barn skulle bli långt dyrare än vinterns elräkning.
Citera
2022-09-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ja, det är det som är det tragiska. EU tycker sig vara moraliskt överlägsna Putin av någon outgrundlig anledning.
EU skickar otroliga mängder vapen så att slakten kan fortsätta. Högst normala, vanliga människor vill att kriget avslutas.
EU är en samling psykopater.

Det är inte svårt att vara moraliskt överlägsen Herr Putin. Du behöver bara ge fan i att invadera ett demokratiskt grannland så har du fixat den biffen.
De ukrainska mannen går frivilligt ut i krig för att försvara sig. Det är därför de dör och det är också Putins fel. Det Europa gör är att förbättra dessa frivilliga hjältars chans att skydda sig mot Herr Putin och hans invasionsarmé.
Ja, alla högst normala människor vill att Herr Putin drar tillbaka sin invasionsarmé så att kriget avslutas. Samlingen psykopater finns Kreml.
Citera
2022-09-14, 23:24
Medlem
Ukraina försöker pressa sig fram på fler ställen före vintern. Sedan tror jag nya offensiver från Ukraina tar fart i mars nästa år och jag räknar med att kriget kan vara avslutat skall vi säga i juli nästa år?

Men jag har ingen kristallkula, jag bara tror att det tar så här lång tid, såvida inte någon intern kraft i Ryssland avlägsnar dom skyldiga till kriget.
Citera
2022-09-14, 23:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Du kommer bli varse EUs underbara empati till vintern. Betala din elräkning för kriget eller smaka på EUs våld. Du kommer inte att ha något val överhuvutaget. Gilla läget.
Det är det ni hoppas på, men ni kommer inte att lyckas.
Vi är beredda att ta en tuff vinter.
Citera
2022-09-14, 23:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Fast blir inte ryska trupper instänga nu i södra delarna av Kherson? För vatten nivån i dnepr lär väl stiga också?

Är det nån som sett några bilder på hur dammen såg ut innan attacken? har försökt googla på men inte lyckats hitta.

Jag tror inte det påverkar Dniepr för det är en enorm flod, Inhulet är bara en liten bi-flod. Och jag har inte hört ifall planen lyckas och typ ukrainska pontonbroar sköljs bort över inhulets-floden.
Citera
2022-09-14, 23:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Vilken märklig fråga. Du förstår inte vad ukrainska män ger sitt liv för?

Om en grym massmördararmé anfaller Sverige och börjar slakta våra kvinnor och barn, och plundrar våra hem, då kommer du inte att förstå om svenska män gör motstånd och även dör i kampen mot massmördarna?

(eller så är du bara ett rysstroll som försöker minska stödet till Ukraina, med dina trick)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in