2022-09-13, 14:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Nej, det är verkligen jobbigt att bli förkyld ett par gånger om året.

Bättre då att sitta inspärrad resten av livet.

Påverkan på vitala organ kan vara rätt jobbigt ja. Speciellt om man dör.

Då väljer jag hellre friheten att distansera mig från andra.
Citera
2022-09-13, 14:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Japp. Han bör ligga rätt risigt till om man ska tro de senaste rönen...

"En ny studie, som publiceras i tidskriften Jama Psychiatry, visar nu att stress, depression, ångest, oro och ensamhet före insjuknandet i covid-19 kan kopplas till 32-46 procent ökad risk att få långvariga symtom."

https://www.dn.se/sverige/studie-psykisk-ohalsa-och-stress-okar-risken-for-postcovid/

Dessa faktorer har t om starkare koppling till postcovid än fysiska faktorer som astma, högt blodtryck och fetma!

https://fof.se/artikel/psykisk-ohalsa-och-ensamhet-okar-risk-for-postcovid/

Det är även klarlagt att oro har en negativ effekt på immunförsvaret. Så, med tanke på att IMBILDEN varit isolerad och haft panik non stop sedan mars 2020 när det stod klart att Tegnell inte tänkte låsa in svenskarna i sina hem (gå tillbaka och läs hans panikartade inlägg från tidigt 2020, stor humor! ), så kan vi nog utgå från att han skulle ha rätt stora problem att klara en infektion av förkylningsviruset. Detta medan vi andra normala människor på sin höjd får lite förkylningssymptom ett par gånger om året.

Det är tvärtom. Det är ni oansvariga idioter som drar på er viruset gång efter gång som råkar mest illa ut. Det är FAKTA:

https://www.webmd.com/lung/news/20220707/each-covid-19-reinfection-increases-health-risks
Citera
2022-09-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Ja, hur många av dem som avlidit gjorde det på grund av just felaktig behandling?

Bedside covid nurse, "I'm the guy that euthanized people" Ventilator - Death Spiral Down:

20210915 South Carolina Senate Medical Affairs Committee -- Senate Medical Affairs Subcommittee

Hur många hade egentligen influensa och inte "covid"?

Influensafall i Sverige / antal analyserande prov

2017-2018 = 20686 / 88,837
2018-2019 = 13757 / 83,325
2019-2020 = 7928 / 75,819
2020-2021 = 29 / 175,048

Inget suspekt här inte

Sida 24

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.icuregswe.org/globalassets/artiklar/influensasasongen-2020-2021-sasongssammanfattning-final2.pdf&ved=2ahUKEwj9l5if8pH6AhUP_SoKHc9kBi0QFn oECAUQAQ&usg=AOvVaw1qmzVhjDaTujV5M45WuKOv
Citera
2022-09-13, 17:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Influensafall i Sverige / antal analyserande prov

2017-2018 = 20686 / 88,837
2018-2019 = 13757 / 83,325
2019-2020 = 7928 / 75,819
2020-2021 = 29 / 175,048

Inget suspekt här inte

Sida 24

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=/globalassets/artiklar/influensasasongen-2020-2021-sasongssammanfattning-final2.pdf&ved=2ahUKEwj9l5if8pH6AhUP_SoKHc9kBi0QFn oECAUQAQ&usg=AOvVaw1qmzVhjDaTujV5M45WuKOv
Fantastiskt hur lite disciplin och hygien som behövdes för att decimera ett så osmittsamt virus som Influensa. Det räckte med att folk tvättade händerna, använde lite munskydd och höll lite avstånd så bröt man smittkedjorna snabbare än du kan säga "antivaxxar-patrask".

En gissning är att influensan kommer tillbaka i år eller nästa år i takt med att respekten för smittspridning upphör. Det kan till och med vara så att en del av de fall där personerna påstår sig ha "COVID" redan nu är influensa.
Citera
2022-09-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är tvärtom. Det är ni oansvariga idioter som drar på er viruset gång efter gång som råkar mest illa ut. Det är FAKTA:

https://www.webmd.com/lung/news/20220707/each-covid-19-reinfection-increases-health-risks

Det är tyvärr du som har fel (och den här länken hade egentligen förtjänat sin egen tråd). Jag har länge hoppats att vaxxet i bästa fall är verkningslöst men en ny studie publicerad i The New England Journal of Medicine visar att det är direkt skadligt. Studien gäller barn 5-11 år där vaccinet efter några månader visat sig ha negativ verkan... därav rekommendationen att vaccinerade barn rekommenderas att ta sin booster-spruta eftersom de annars ligger sämre till än om de inte tagit nån spruta överhuvudtaget. Dessutom... de ovaccinerade som redan fått skydd av att ha haft Covid-19... om de sedan vaccinerar sig har det har visat sig att vaccinet förstör det skyddet också tyvärr. :-(

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2209371

Det här är sorgligt och en väckarklocka för de som funderar på att vaccinera sina barn mot Covid-19.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2022-09-13 kl. 17:23.
Citera
2022-09-13, 17:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det är tyvärr du som har fel (och den här länken hade egentligen förtjänat sin egen tråd). Jag har länge hoppats att vaxxet i bästa fall är verkningslöst men en ny studie publicerad i The New England Journal of Medicine visar att det är direkt skadligt. Studien gäller barn 5-11 år där vaccinet efter några månader visat sig ha negativ verkan... därav rekommendationen att vaccinerade barn rekommenderas att ta sin booster-spruta eftersom de annars ligger sämre till än om de inte tagit nån spruta överhuvudtaget. Dessutom... de ovaccinerade som redan fått skydd av att ha haft Covid-19... om de sedan vaccinerar sig har det har visat sig att vaccinet förstör det skyddet också tyvärr. :-(

Det här är sorgligt och en väckarklocka för de som funderar på att vaccinera sina barn mot Covid-19.

Det är förstås illa om det är så men det är ju ÄNNU värre att bli smittad om man ser till långtidseffekterna. Det visar all forskning. Bäst är att ducka både sjukdom och vaccin om man vill vara på säkra sidan, men det kräver stor noggrannhet och distansering.
Citera
2022-09-13, 18:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Jag vet inte men...antingen tillhör du antivaxxar-patrasket som inte läser det du länkar till eller inte KAN läsa det du länkar till. En gissning i ditt ger vid handen att det handlar om en kombination av ren okunskap och dummerjönshjärna som sedan orsakad oförmågan att tänka logiskt. Ett rejält fläskigt antivaxxar-patrask med andra ord, som i det här fallet till och med är så urbota dum att du inte ens klarar av att tolka bilderna (bilderbok är antagligen annars rätt nivå för den här typen av treåringsintellekt. Men låt oss vuxna med utbildning och expertis hjälpa dig.

Så vad säger då det BREV som publicerats i NEJM (nej, det är ingen studie - inte ens DET lyckades du klura ut, din lågintelligenta pajas)?

Citat:
This letter was published on September 7, 2022, at NEJM.org

Den säger att immunitetens effektivitet (förmågan att förhindra återinfektion av Omicron) hos vaccinerade barn är HÖGRE än vad den är hos barn som endast har infekterats utan att ha vaccinerats.

Citat:
The immunity acquired from SARS-CoV-2 infection was high, although it waned over time. Among unvaccinated children, the estimated effectiveness of omicron infection against reinfection with omicron was 90.7% (95% CI, 89.2 to 92.0) at 2 months and 62.9% (95% CI, 58.8 to 66.6) at 4 months (Figure 1C and Table S4). Among vaccinated children, the estimated effectiveness of omicron infection alone against reinfection with omicron was 94.3% (95% CI, 91.6 to 96.1) at 2 months and 79.4% (95% CI, 73.8 to 83.8) at 4 months (Figure 1D).

Men påpekar också att immunitet BÅDE genom immunicering och infektion avtar snabbt, varför man rekommenderar booster.
Citat:
Both the BNT162b2 vaccine and previous infection were found to confer considerable immunity against omicron infection and protection against hospitalization and death. The rapid decline in protection against omicron infection that was conferred by vaccination and previous infection provides support for booster vaccination.

Jag skulle gissa att du gjort det klassiska misstaget att inte förstå det data som visualiseras i de diagram som tillhandahålls. Det skall du inte vara ledsen för, det är inte många tolvåringar som klarar det när de som du hoppat av skolan i tredje klass.

Jag skulle vilja be dig att betrakta Figure 1 lite närmare. I synnerhet det diagram (diagram B) där det framgår att immuniteten efter vaccination avtar med tid för att efter 18-20 veckor (enligt de uppgifter som författarna har) blir negativ. Gott så.

Jag vill nu att du på samma sätt studerar Figure 1 igen, men den här gången fokuserar på det diagram (diagram A) där det framgår att immuniteten efter infektion OCKSÅ avtar med tid. Lägg märke till att vid infektion med Delta i November 2021 så blir immuniteten negativ i mitten på Mars. Det betyder att immuniteten vid infektion blir negativ efter 19 veckor.

Det är således ingen skillnad och ingen "ligger sämre till" än någon annan. Immuniteten blir negativ efter BÅDE immunisering och infektion. Den avtar och blir negativ efter 18-20 veckor. Hur ser det ut efter infektion av Omicron då efter 18-20 veckor? Det framgår inte av uppgifterna.

Notera också att författarna av brevet särskilt påpekar bristerna:

Citat:
Our study is limited by unmeasured confounding and underreporting of Covid-19 cases. Specifically, waning effects of both vaccination and previous infection may have been confounded by earlier infection and earlier vaccination in high-risk children. In addition, differential ascertainment of Covid-19 cases between vaccinated and unvaccinated children would bias the estimation of vaccine effectiveness.

Eftersom du är så obegripligt urusel på engelska så har jag ordnat en översättning:
Citat:
Vår studie begränsas av ej uppmätta confounders och underrapportering av Covid-19-fall. Specifikt kan avtagande effekter av både vaccination och tidigare infektion ha förvirrats av tidigare infektion och tidigare vaccination hos högriskbarn. Dessutom skulle differentiell fastställande av Covid-19-fall mellan vaccinerade och ovaccinerade barn påverka uppskattningen av vaccinets effektivitet.

Class dismissed.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-09-13 kl. 18:11.
Citera
2022-09-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är förstås illa om det är så men det är ju ÄNNU värre att bli smittad om man ser till långtidseffekterna. Det visar all forskning. Bäst är att ducka både sjukdom och vaccin om man vill vara på säkra sidan, men det kräver stor noggrannhet och distansering.

Jag fick, så vitt jag vet Covid smitta första gången för 2-3 veckor sedan. Har varit lätt sjuk innan, men mer som förkylning, det här var nåt helt annat. Är fortfarande 2,5 vecka senare inte helt frisk, men nästan. Hostar lite lätt, men det värsta är över.

Har inte vaccinerat mig och är glad för det. Att klara av att bli smittad och låta kroppen klara det själv och sen utveckla antikroppar känns säkrare och mer naturligt.

Att jag inte litar på vaccin är för att det var en del turer genom åren där det varit fruktansvärda biverkningar och dödsfall p.g.a. vaccin som inte testats tillräckligt. Covid vaccinen hör dit. Man hade så fruktansvärt bråttom att få ut vaccinen att man inte hade tid att testa för långtidseffekter.

I min mening måste vaccin testas minst 5 år på en ganska stor del människor innan jag vågar röra det.

Ta ett av de bättre exemplen, svininfluensan där vaccinet Pandemrix inte testades länge nog. Sedan fick en massa ungdomar efter nåt år Narkolepsi som totalt förstörde allt hopp om framtiden för dessa ungdomar då de inte kan ha ett jobb eller köra bil eller liknande för resten av livet.

Sen att Sverige har något löjligt låga skadestånd jämfört med t.ex. USA är ju pinsamt. Den ungdom som drabbades av nåt sånt skulle ha fått minst 1 miljard kronor per person i skadestånd. Vad är ett förstört liv värt när man inte ens hunnit bli vuxen? Inte är det under en miljard i alla fall.

Sen hade vi vissa av covid vaccinen som orsakade hjärnblödningar där vissa dog innan de stoppades.

Förstår inte hur dumma folk är som chansar med sitt liv och tar vaccin som inte har testats i flera år?
Har de inte lärt sig något av historien eller chansar man bara att det ska gå bra bara för att statistiken säger att det går bra för de flesta? Rysk roulette någon?
Senast redigerad av JohnBlund 2022-09-13 kl. 18:20.
Citera
2022-09-13, 21:17
Medlem
Citat:
Japp. Han bör ligga rätt risigt till om man ska tro de senaste rönen...

"En ny studie, som publiceras i tidskriften Jama Psychiatry, visar nu att stress, depression, ångest, oro och ensamhet före insjuknandet i covid-19 kan kopplas till 32-46 procent ökad risk att få långvariga symtom."

https://www.dn.se/sverige/studie-psykisk-ohalsa-och-stress-okar-risken-for-postcovid/

Dessa faktorer har t om starkare koppling till postcovid än fysiska faktorer som astma, högt blodtryck och fetma!

https://fof.se/artikel/psykisk-ohalsa-och-ensamhet-okar-risk-for-postcovid/

Det är även klarlagt att oro har en negativ effekt på immunförsvaret. Så, med tanke på att IMBILDEN varit isolerad och haft panik non stop sedan mars 2020 när det stod klart att Tegnell inte tänkte låsa in svenskarna i sina hem (gå tillbaka och läs hans panikartade inlägg från tidigt 2020, stor humor! ), så kan vi nog utgå från att han skulle ha rätt stora problem att klara en infektion av förkylningsviruset. Detta medan vi andra normala människor på sin höjd får lite förkylningssymptom ett par gånger om året.
Hahahaha fyfan va komiskt

Stackars IMBILDEN och alla andra hysteriska hypokondriker. De kommer alltså tack vara sin isolering och hälsoångest snart hamna i extrem riskgrupp tillsammans med smällfeta och 90+..
Citera
2022-09-13, 21:24
Medlem
Citat:
Är det en glitch eller varför försvinner ens inlägg ibland? Om det är moderatorn som jobbar får man väl info om det.

Svarade korrektamund0 men det försvann? (det här inlägget är såklart också skärmdumpat, skärmdumpar alla mina inlägg numera)

https://www.bildtagg.se/file/1y3vi0pt62jnc2mc2z01g0v

Det hysteriska psykfallet korrektamund0 anmäler alla inlägg som inte går i linje med dennes vaccinpropaganda. Och ibland raderas inlägg utan att man får ett meddelande om det, vad jag förstår. Så där har du nog förklaringen.

OnT:

Finns det någon som fortfarande bryr sig om "covid"? Förutom IMBILDEN givetvis. Man hör inte ett ljud om förkylningsviruset utanför detta forum. T om ultratotaliära, covidhysteriska Nya Zeeland tog ju bort restriktionerna häromdagen, så nu kan vi nog konstatera en gång för alla att "pandemin" är över. Det har den visserligen varit i över ett år, men nu bör det stå klart även för de allra sista covidianerna (återigen, IMBILDEN lär nog aldrig inse faktum :lol).
Citera
2022-09-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Vad menar du med det?
Allt på listan är ju sånt som antivaxxers skrivit här på FB.
Mycket av det är sånt som de flesta antivaxxers forfarande tror på.
Och inget av det stämmer.

Jag står fortfarande fast med det jag skrev Och inget får mig att ändra uppfattning
Citera
2022-09-14, 11:48
Medlem
Covid i Afrika är över. Och de har väldigt dålig vaccinationsgrad. Det talar sitt tydliga språk.

Stackars, stackars sprutluder. Ni får nog leva med ständiga infektioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in