Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nej jag står för vad jag skriver. Hypotetiskt sett kan det finnas "landsförrädare" bland lärarna, men du är inte en landsförrädare bara för att du undervisar under en ryssvänlig rektor. Man är heller inte någon vitrysk landsförrrädare om man smyger in lite Lukasjenko-kritiskt material i undervisningen.
Språket är en annan fråga. Är en matematiklärare landsförrädare om hon börjar undervisa på ryska? Jag tycker inte det. Det devaluerar begreppet landsförrädare.
Däremot kan man diskutera de som är rektorer eller sitter i någon form av skoladministration. Som någon annan skrev, så kan man rättspröva det - helst då inte av ukrainier, utan med internationell måttstock. Principiellt kan det vara någon form av "kulturellt folkmord" på ukrainier - eller så kan de ha haft en helt vansinnig undervisning innan. Kom ihåg att Ukraina inte är ett helt normalt land, de fetischerar Bandera till exempel.
Du är ju fullständigt fläng i hela huvudet.
"Undervisar under en rysk rektor"?
Dom har ju för fan frivilligt satt sig i en Rysk buss, åkt till ett Ryskt "omskolningsläger" och vid hemkomsten uttalar sig att de är "mycket nöjda" med nya programmet och är redo att undervisa barn enligt det nya, Ryss-orienterade, ideologiska programmet.
Och du snackar om att de "Undervisar under en rysk rektor"? "Att dom bara gör sitt jobb"?
Det går att sjukskriva sig. Och det går att ge fan i att uttala sig.
Det går att göra precis som i Danmark och Norge, länderna som du tar upp som exempel. Man behöver inte alls bekänna sig till den nazistiska läran, oavsett om den är Tysk eller Rysk.
Ditt jävla klappmongo.