2022-09-14, 01:12
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Vad spelar det för roll? Har man erkänt så har man väl erkänt? Vad straffet blir och från vem är totalt ointressant så länge sanningen finns där.

Eller?

Straffet kommer infinna sig förr eller senare ändå.

Vinnaren skriver historien som bekant. Några oberoende institutioner finns inte som kan hantera de övergrepp som skett både mot rysk och ukrainsk civilbefolkning. Sedan ligger det i sakens natur att båda sidor tenderar att överdriva eventuella övergrepp. Med detta sagt kan man anta att det finns civila offer på båda sidor.
Citera
2022-09-14, 01:16
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Undrar var nästa blitzen kommer ske?
Jag hoppas dom går ner mot Mariupol och befriar den staden med det kanske kräver större resurser.

Jag vill också hemskt gärna att de närmar sig Mariupol, men det kommer så sakteliga. De närmsta dagarna lär nog utvisa om det öppnar upp sig mot Melitopol eller Mariupol. Ryssarna är på flykt och det kan mycket snabbt ske stora förändringar.
Citera
2022-09-14, 01:19
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag blir beklämd över att se sådana uppenbara vanföreställningar. Finns inte en chans.

Det sker här och nu och det kan du inte göra någonting åt.
Citera
2022-09-14, 01:28
Medlem
Verkar som att Putin är tyst angående militärens fiasko.. jag tror att han har nån absolut sista plan som han kommer använda, kärnvapen eller full mobilisering.

Förklarar han krig kan han enkelt fixa fram minst 500.000 soldater, Ryssland har stor befolkning…
Citera
2022-09-14, 02:01
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Verkar som att Putin är tyst angående militärens fiasko.. jag tror att han har nån absolut sista plan som han kommer använda, kärnvapen eller full mobilisering.

Förklarar han krig kan han enkelt fixa fram minst 500.000 soldater, Ryssland har stor befolkning…

Precis som flera har nämnt tidigare så har jag svårt att tro att Putin sätter in taktiska kärnvapen i detta. Då är han och Ryssland helt förlorade för omvärlden. Det finns heller ingenting att vinna på ett sådant scenario.
Full mobilisering kan förmodligen inte heller ske.
Men Putin är en ytterst kallhamrad despot så detta med fortsatta terrorbombningar och förstörelse av Ukrainas infrastruktur kommer han att söka intensifiera.
Men den fullständiga ryska kollapsen är nära med Ukrainas offensiv, den imploderar sakta men säkert.
Citera
2022-09-14, 02:02
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Vinnaren skriver historien som bekant. Några oberoende institutioner finns inte som kan hantera de övergrepp som skett både mot rysk och ukrainsk civilbefolkning. Sedan ligger det i sakens natur att båda sidor tenderar att överdriva eventuella övergrepp. Med detta sagt kan man anta att det finns civila offer på båda sidor.
Är du full? bakom flötet?
Kriget pågår i Ukraina och civila offer är alla Ukrainare.
Citera
2022-09-14, 02:06
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ingen killar en psykopat som spelar offer.
Ingen gillar moskoviten.
Citera
2022-09-14, 02:49
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Anledningen till att en full mobilisering inte har varit aktuell hittills är att det skulle göra det inrikespolitiska läget i Ryssland ohållbart för Putin. Redan nu är det ju i princip öppet myteri från storstadsregionerna, vad tror du händer om deras unga kallas in för krigsföring?

Samtidigt saknas det både resurser att utrusta ny personal och befäl för att utbilda personalen. Detta har bland annat tagits upp av experter i den hårt kontrollerade statliga ryska mediesfären, i vad som också kan kallas öppet myteri.
Citera
2022-09-14, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Precis som flera har nämnt tidigare så har jag svårt att tro att Putin sätter in taktiska kärnvapen i detta. Då är han och Ryssland helt förlorade för omvärlden. Det finns heller ingenting att vinna på ett sådant scenario.
Full mobilisering kan förmodligen inte heller ske.
Men Putin är en ytterst kallhamrad despot så detta med fortsatta terrorbombningar och förstörelse av Ukrainas infrastruktur kommer han att söka intensifiera.
Men den fullständiga ryska kollapsen är nära med Ukrainas offensiv, den imploderar sakta men säkert.
Saken är den att full mobilisering är redan för sen för att göra. Det har Ukraina redan gjort mer eller mindre och utbildat dom. Ett stort antal i modern krigsföring och vapen. Visst kan Ryssland skaffa fram en jevla horde med beväpnade outbildade soldater. Men hur effektivt är det i modern krigsföring?

Ska man utbilda en 500 000 outbildade soldater tar det tid och personal. Finns det?
Och lyckas man hålla ställningarna i ett halvår tex? För att inte tala om hur många av dom vill verkligen till Ukraina och dö för att Putin har drömmar? Man kan offra ännu mer internationelt, man kan offra människoliv eller så kan man offra Putin som startade den här skiten.
Citera
2022-09-14, 03:12
Medlem
Jirens avatar
Man kan ändå känna viss fascination över Akademikerfyllo och de fåtal övriga rysstrollen som fortfarande försöker hålla skenet uppe. Vilket driv! Vilken emotionell involvering!

Fenomenet får en att tänka på Saddam Husseins informationsminister. Bagdad-Bob.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-14 kl. 03:26.
Citera
2022-09-14, 03:29
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Man kan ändå känna viss fascination över Akademikerfyllo och de fåtal övriga rysstrollen som fortfarande försöker hålla skenet uppe. Vilket driv! Vilken emotionell involvering!

Fenomenet får en att tänka på Saddam Husseins informationsminister. Bagdad-Bob.

Bäst i test! Kunde inte beskrivit vårt kära akademikerfyllo´s envetna Don Quichotte-kamp mot halmstrån och självantändande ryskbyggda väderkvarnar och hans i övrigt släta figur bättre själv

ONT Vinnaren ÄR historien, förloraren upphör i sista kapitlet.
Senast redigerad av Porrstjarna 2022-09-14 kl. 03:34.
Citera
2022-09-14, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vart i helsike är du Saggi? Du har inte synts till på en hel vecka nu.

Nu är det verkligen inte lugnt längre, och det ser ut som att SLUTSTRIDEN är här. Men kanske inte så som du hade tänkt dig.

I’m back!!!

Jag trodde inte att slutstriden skulle gå åt andra hållet. Men det är antagligen bara att tacka och ta emot.

Vi har att se framemot en ukrainsk offensiv under morgondagen. De säger att de ska börja stormningarna redan i natt.

Antingen drar sig ryssarna undan som i Izeum eller så blir det ännu en fruktansvärd slakt som i Kherson med tiotusentals förluster för Ukraina.

Min bedömning är att det blir slutstriden för Ukrainas del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in