Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Några svar för att förtydliga min ståndpunkt rent allmänt i förhållande till det du skrev.
För det första köper jag aldrig resonemanget att folk typ hasplar ur sig rasism, antisemitism, nazism på fyllan. Om de så heilar, ägnar sig åt naziskämt, kallar folk för "jävla judar".
Att det "är skämtsamt menat' för att citera dig.
I ett upplyst samhälle och vid vuxen ålder ska man begripa att detta överhuvudtaget inte är ok. Det är inte minsta roligt. Det är omoget.
Det är till och med reglerat i lag.
Jag kan möjligen förstå unga grabbar som än inte vuxit i kalsongerna och är rätt historielösa alternativt ointresserade och åker med som en vindflöjel.
Jag har själv som väldigt ung, dock tjej, lyssnat på Thule. Jag har ätit den äldre versionen av chokladbollar och jag har skrattat åt skämt jag inte ens kan sätta på pränt.
För jag fattade inte vad det de facto innebar och musiken det var ju bara nån genre som hette vikingarock.
Long story short:
Vad jag säger är nolltorans. Noll glidning, noll inställning att det "bara" är si eller så eller en jävla massa trivialisering och det gäller inte bara SD. För kan inte vuxna vara bättre än de som är väldigt unga är det fel nånstans.
"Jag vet SDare som absolut inte är nazister men som säger nazistiska saker när SD kommer på tal enbart som ett skämt."
Det känner jag med och jag varken skrattar eller tiger och samtycker. Den tysta grå massan är ett problem för de tog Hitler till makten. De som lallar med.
Man skämtar inte om Hitler och hans utrotning
lika lite som nåt annat folkmord.
" Jag känner inte till henne så bra men hon är väl lite av ett troll?"
Inte en susning. Jag har dock tänkt att fördjupa mig i henne när tid ges.
"Tycker det är lite likt med SD, en icke Nazi kan säga en nazistisk sak på skämt för idioter på vänster sida kallar SD för nazister. Man anammar det fast på ett skämtsamt sätt. Det är vad jag tror Rebecka gjorde här."
I en miljö som tolererar att sånt skräp finns på agendan så frodas det och gror som bakterier på en agarplatta.
Det här är inte gemene man på gatan, vilket jag klartgjort min ståndpunkt kring.
Rebecka är politiker. De här är folkvalda politiker som gemene man inte vet att de röstar in eftersom de är ljusskygga:
(FB) SD får råsop av Expressen 3 dagar före valet -22, antisemitism och rasideologi
Som politiker följer ett stort ansvar angående både hur de pratar, skriver och beter sig.
Man lattjar inte runt med anspelningar på nazism lika lite som att ge support till nazistiska rörelser. Lika lite bakom kulisserna som framför.