2022-09-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, nu betvlar jag dock att hon byts ut. Det tonas nog ner och var bara en raketfylla.
Skadan är dock skedd.
Det finns betydligt tydligare kopplingar som de sett mellan fingrarna på och låtit det fortgå.

Själv är jag nyfiken på hur SD tänker hantera Hansens kopplingar till Hells Angels eftersom han inte lyder Åkessons uttalande i media.
Hansen var ju bland de tidigaste medlemmarna i SDs ursprung dvs rasistiska BSS.

Han är ju hans tonårsidol och de deltog på vikingablot i Åkessons trädgård. Jag menar satt till bords och delade mjöd samt rutten sill.
Efter detta samkväm började de bli bästisar, året efter blev han SD-politiker och sen skribent i SDs tidning.

Ingen aning, helt klart intressant.

För att vara helt ärlig är jag mest intresserad av återuppbyggnaden av landet och hur det skall gå till.

Eller om alla politiker är tandlösa och vi går not ruinens brant oavsett, vilket jag inte hoppas så klart.
Citera
2022-09-13, 20:51
Medlem
Hon måste ju ha känt sig trygg i miljön att ropa ut denna klassiska nazist-hälsning. Hade hon tyckt det var opassande hade hon antagligen inte gjort det. Varför åkte hon inte ut med huvudet före?
Citera
2022-09-13, 20:57
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Du skrev ju att han avkrävdes och gav en ursäkt för vad han sa, men samtidigt bara fick applåder och ryggdunkar.
Det går inte riktigt ihop.

Jaha, då tar vi det en gång till. Vivianne Franzén och Ny Demokrati ville alltså att Gardell skulle be om ursäkt för att han kallade henne fascisthora. Det kan man tycka är en rimlig begäran oavsett hur man står politiskt. Gardell valde att raljera över detta och bad alltså hororna om ursäkt. De var så utsatta enligt honom att de inte ska behöva kopplas ihop med Vivianne Franzén. Detta var alltså Jonas Gardell i mitten av 1990-talet.
Citera
2022-09-13, 20:57
Medlem
Rebecka Fallenkvist är ännu ett lysande exempel på att det inte går att föra en civiliserad debatt med kvinnor. Har sagt det tidigare; de börjar skrika, himla med ögonen och håna en när man inte har samma åsikt som dem. Och det spelar ingen roll om de är vänster eller höger, de fungerar på samma sätt oavsett vad. Och när man tänker efter så är det inte konstigt att kvinnor inte fungerar speciellt bra i grupp med sådant skitbeteende. Jag syftar inte på helg seger nu, utan rent allmänt på hur hon beter sig i riks. Jag är själv konservativ och håller till stora delar med henne, men hennes beteende är inte ok. Det påminner rätt rejält om den kvinnliga skränvänstern.
Citera
2022-09-13, 20:58
Medlem
Fruktansvärt pinsamt.

Har inte SD kastat ut alla trash och rednecks som inte kan sköta sig?

Fan vad jag skäms.
Citera
2022-09-13, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tror ni SDs ledning kommer att krishantera detta? Lär ramla fler grodor ur Fallenkvists mun om ingen sätter stopp för henne.

Det ser tyvärr inte ut så. Jag som SD röstare hade gärna sett henne distanserad ifrån det politiska inte så mycket pga hennes kommentar, (som visserligen var hel idiotisk) men för hennes totala brist på omdöme, fjortisfylla och det allmänt korkade bimbo intryck jag får av henne.

Fine låt henne skaka pattarna på Riks och övertyga gamla kåtbockar att rösta SD. Men håll henne fan borta ifrån oskriptade intervjuer och all faktisk politik.
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-09-13 kl. 21:05.
Citera
2022-09-13, 21:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Jag röstade inte på SD (skrivit anledningar till varför, vissa saker måste de ändra) men jag kollade på riks. Dock så är det olika från klipp till klipp, som med allt annat.

Även om jag inte håller med om att allt är vinklat varför skulle han inte kunnat ha kollat på det?

Vad menar du? Personen jag svarar säger själv att allt han sett är ett kort klipp.
Citera
2022-09-13, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag har redan gått in på detta här (FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka
Några svar för att förtydliga min ståndpunkt rent allmänt i förhållande till det du skrev.

För det första köper jag aldrig resonemanget att folk typ hasplar ur sig rasism, antisemitism, nazism på fyllan. Om de så heilar, ägnar sig åt naziskämt, kallar folk för "jävla judar".
Att det "är skämtsamt menat' för att citera dig.

I ett upplyst samhälle och vid vuxen ålder ska man begripa att detta överhuvudtaget inte är ok. Det är inte minsta roligt. Det är omoget.
Det är till och med reglerat i lag.

Jag kan möjligen förstå unga grabbar som än inte vuxit i kalsongerna och är rätt historielösa alternativt ointresserade och åker med som en vindflöjel.
Jag har själv som väldigt ung, dock tjej, lyssnat på Thule. Jag har ätit den äldre versionen av chokladbollar och jag har skrattat åt skämt jag inte ens kan sätta på pränt.
För jag fattade inte vad det de facto innebar och musiken det var ju bara nån genre som hette vikingarock.

Long story short:
Vad jag säger är nolltorans. Noll glidning, noll inställning att det "bara" är si eller så eller en jävla massa trivialisering och det gäller inte bara SD. För kan inte vuxna vara bättre än de som är väldigt unga är det fel nånstans.

"Jag vet SDare som absolut inte är nazister men som säger nazistiska saker när SD kommer på tal enbart som ett skämt."

Det känner jag med och jag varken skrattar eller tiger och samtycker. Den tysta grå massan är ett problem för de tog Hitler till makten. De som lallar med.
Man skämtar inte om Hitler och hans utrotning
lika lite som nåt annat folkmord.

" Jag känner inte till henne så bra men hon är väl lite av ett troll?"

Inte en susning. Jag har dock tänkt att fördjupa mig i henne när tid ges.

"Tycker det är lite likt med SD, en icke Nazi kan säga en nazistisk sak på skämt för idioter på vänster sida kallar SD för nazister. Man anammar det fast på ett skämtsamt sätt. Det är vad jag tror Rebecka gjorde här."

I en miljö som tolererar att sånt skräp finns på agendan så frodas det och gror som bakterier på en agarplatta.

Det här är inte gemene man på gatan, vilket jag klartgjort min ståndpunkt kring.

Rebecka är politiker. De här är folkvalda politiker som gemene man inte vet att de röstar in eftersom de är ljusskygga:
(FB) SD får råsop av Expressen 3 dagar före valet -22, antisemitism och rasideologi

Som politiker följer ett stort ansvar angående både hur de pratar, skriver och beter sig.
Man lattjar inte runt med anspelningar på nazism lika lite som att ge support till nazistiska rörelser. Lika lite bakom kulisserna som framför.
Senast redigerad av develi 2022-09-13 kl. 21:44.
Citera
2022-09-13, 21:22
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag har redan gått in på detta här (FB) Rebecka Fallenkvist säger "helg seger" på SDs valvaka
Gillar din fotbolls-analogi.

---

Alla förstår vad "Helg Seger" betyder. Sverige, Sverige fosterland!
Citera
2022-09-13, 21:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Många i SD-toppen är nazister. Det vet vi sedan gammalt. Fd Riksdagens talman Björn Söders uttalande om Samer och Judar t.ex. Det är så här nazister pratar. Vi måste stoppa det här nu annars har vi utrotningsläger i Sverige om några år.

Nu sa ju inte Björn Söder att judar och samer inte var svenskar och även om han hade gjort det finns det företrädare för samerna som inte heller anser att de är svenskar.
Citera
2022-09-13, 21:32
Medlem
Det var ett klumpigt skämt på fyllan.

Gäsp
Citera
2022-09-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Det ser tyvärr inte ut så. Jag som SD röstare hade gärna sett henne distanserad ifrån det politiska inte så mycket pga hennes kommentar, (som visserligen var hel idiotisk) men för hennes totala brist på omdöme, fjortisfylla och det allmänt korkade bimbo intryck jag får av henne.

Fine låt henne skaka pattarna på Riks och övertyga gamla kåtbockar att rösta SD. Men håll henne fan borta ifrån oskriptade intervjuer och all faktisk politik.
Vi vet inte vad som pågår ännu. Tror hon ryker ganska snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in