2022-09-13, 15:19
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Varför får han bete sig som han vill? Finns det hållhakar?

Ja!
Kan inte skriva här anledningen för jag vill inte smutskasta partiet
Jag anser honom dock rätt obehaglig och att min man röstade på SD gjorde mig illamående för han vet mycket väl vad Ekeroth gjort mot mig och andra kvinnor.

Jag kan tänka mig också att jag är nog den första han besöker när han får makt därav flyr jag Sverige.
Citera
2022-09-13, 15:20
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jo, det gör det när saken handlar om huruvida "Helg seger" var en ordvits av "Hell seger" eller inte.
Känns som jag är rätt klar med dig. Du vet ingenting om henne men du finner henne motbjudande och sitter och tolkar vad hon sagt efter eget gottfinnande. Du är en liten människa och nu är min tid med dig slut.
Citera
2022-09-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
I sportsammanhang, fair enough.
Jag röstade SD, men jag kan inte ljuga.
Rebecka refererade till sieg heil vilket jag sluter mig till av sammanhanget.
Och jag bryr mig inte lika mycket om det som de som använder Rebecka som argument för att smutskasta SD. Jag hatar smutskastningskampanjer. Men även lögnare.

"Rebecka refererade till sieg heil "
Nä, den delen överlät hon till massmedia...
Hon hjälpte massmedia på travet genom att reta dem till vänstersinne.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag gjorde en sökning på google från 2000-01-01 till 2022-09-01 och det var ungefär endast de träffarna du angav ovan och en handfull till. Det är helt klart inte ett allmänt använt ord i svenska språket. Att påstå något annat är löjligt.

Med det sagt är det inte uteslutet att en korkad bimbo som Rebecka tror att det är ett allmänt använt ord.

Det var ambitiöst letat!
Ska slutsatsen vara att om man använder icke allmänna ord är man fascist?
Trodde det tvärtom var SD som hade fascistpli på svenska språkets användning.

Massmedias fascistfantiserande är förskräckligt fascinerande.

Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Nix
Hon menar det. Det var samma sak som Ekeroth som hade omslag av koranen och skrivit att hab tackar koranbrännaren för hjälpen med SDs framgång

Då frågade jag mig själv om han är lika dum som henne eller om han vill avslöja något för oss alla?

Jag gillar inte maniska/lögnaktiga människor som gör vad som helst för att bedriva hat mot andra.

Och vad fan gör han kvar i partiet?

Var det inte du som värsta hataren tidigare i tråden?
Har du blivit hat-hatare på senare tråd?
Medias Rebecka-hat då?
Citera
2022-09-13, 15:23
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Ingen har någonsin förnekat att det har funnits nazister inom SD. Jag har inte sett klippet där hon säger det, och om hon var på väg att höja handen är det givetvis tydligt att det var menat som "sieg heil". Men som jag tidigare har skrivit, denna typ av skämt är hyfsat vanliga bland berusade människor. Jag har sett det hur många gånger som helst. Att göra hitler-hälsningen är något som ses som väldigt kontroversiellt, och det är därför folk gillar att göra det, framförallt på fyllan.

Skulle du köpa den förklaringen om en muslim skanderade IS slogans och sen säga nej men det var på fyllan och det är på skoj eller det är kontroversiellt och därför gillar jag göra det.
Citera
2022-09-13, 15:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Känns som jag är rätt klar med dig. Du vet ingenting om henne men du finner henne motbjudande och sitter och tolkar vad hon sagt efter eget gottfinnande. Du är en liten människa och nu är min tid med dig slut.
Nu har du skrivit flera svar till mig men vägrar förklara vad du menar. Varför inte svara på min fråga när du ändå svarar på mina inlägg?

"Helg seger!" är ingenting man ropar rakt ut, det är en helt efterbliven mening om det är "segerhelg" man menar. Hon skrattar säkert åt alla lättlurade som inte fattar hennes fyndiga ordvits.
Citera
2022-09-13, 15:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur definierar du rasism och vad personifierar någon som inte är rasist. Kan man vara för en strikt och stram migrationspolitik utan att vara rasist?

Alla använder ord som kan vara olämpligt säkerligen ord som kan tycka rasistiskt också. Men SD har alltid varit ett parti som vill motarbetat invandrare. Kolla bara SD-Arkivet vad för typ av politik dom framfört under åren och framförallt hur dom vill behandla kvinnor.

https://www.youtube.com/watch?v=YuO3u5hQi24
Citera
2022-09-13, 15:26
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
"Rebecka refererade till sieg heil "
Nä, den delen överlät hon till massmedia...
Hon hjälpte massmedia på travet genom att reta dem till vänstersinne.

Det var ambitiöst letat!
Trodde det tvärtom var SD som hade fascistpli på svenska språkets användning.

Massmedias fascistfantiserande är förskräckligt fascinerande.

Var det inte du som värsta hataren tidigare i tråden?
Har du blivit hat-hatare på senare tråd?
Medias Rebecka-hat då?

Fast så vet jag vet så har jag alltid varit på MEDs sida? Har väl aldrig sagt att jag hatar någon för det är starkt ord. Jag känner inte Rebecka på det sättet men finner henne motbjudande och obehaglig.

Sen har jag väl följt en hel del som känner vissa i partiet och som hoppat som berättat en del om många inom partiet vilket gjort att jag har kunnat se bättre på SD nu

Människor som aldrig skulle skada en själ och som var först med att vara med i SD och hoppat av nu. Vill absolut inte avslöja något som personerna sagt då det är bara onödig smutskastning och inget jag har fått bevis för men det låter väldigt likt allt som händer nu
Citera
2022-09-13, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ja!
Kan inte skriva här anledningen för jag vill inte smutskasta partiet
Jag anser honom dock rätt obehaglig och att min man röstade på SD gjorde mig illamående för han vet mycket väl vad Ekeroth gjort mot mig och andra kvinnor.

Jag kan tänka mig också att jag är nog den första han besöker när han får makt därav flyr jag Sverige.

Du smutskastar hejvilt redan nu och kommer med insinuationer som ej går att verifiera. Inte direkt renhårig debatteknik.

E. Kommer ej att kommentera dina inlägg vidare då jag ej finner dom trovärdiga.
Senast redigerad av skoputs 2022-09-13 kl. 15:30.
Citera
2022-09-13, 15:28
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Alltså ni är helt desperata efter att rasist-stämpla detta partiet. "Helg seger", dvs att SD ska vinna på en helg, blir för dig alltså "hell seger"=sieg heil???

Du är ju riktigt patetisk.

Nämen, haha, hur naiv är du? Det är väl klart att "helg seger" är en anspelning på "hell seger". När hörde du någon säga helg seger senast (förutom den här bruden då).

Är det bara jag förresten som har större respekt för en uttalad nazist än de som egentligen är nazistiska, men smyger med det? Det känns rakryggat på något sätt.

Off-T:
Nu är ju jag varken rasist eller nazist, men.... Nazism hos tjejer är så utomordentligt sexigt. Jag gillar.
Citera
2022-09-13, 15:30
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Skulle du köpa den förklaringen om en muslim skanderade IS slogans och sen säga nej men det var på fyllan och det är på skoj eller det är kontroversiellt och därför gillar jag göra det.
Ja. Vad är det som gör honom till en IS-terrorist om han aldrig har varit i kalifatet och deltagit i det de gör?

Alternativt att han kanske tycker att IS är lite "häftiga".

Att vara en IS-terrorist eller en nazist är allvarliga saker, som kräver handlingar. Det är ingenting du blir genom att säga en mening av ord.
Citera
2022-09-13, 15:35
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ja. Vad är det som gör honom till en IS-terrorist om han aldrig har varit i kalifatet och deltagit i det de gör?

Alternativt att han kanske tycker att IS är lite "häftiga".

Att vara en IS-terrorist eller en nazist är allvarliga saker, som kräver handlingar. Det är ingenting du blir genom att säga en mening av ord.

Okej, jag skulle inte uppskatta någon som ropar IS eller Nazist slogans på fyllan. Jag vill definitivt inte ha de i riksdagen heller.
Citera
2022-09-13, 15:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Det var ambitiöst letat!

Det tog 30 sekunder.

Citat:

Minns inte att jag föreslagit något sådant. Jag poängterar bara att det är löjligt att försvara henne med att säga att det är ett allmänt använt ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in