2022-09-13, 14:32
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
I sportsammanhang, fair enough.
Jag röstade SD, men jag kan inte ljuga.
Rebecka refererade till sieg heil vilket jag sluter mig till av sammanhanget.
Och jag bryr mig inte lika mycket om det som de som använder Rebecka som argument för att smutskasta SD. Jag hatar smutskastningskampanjer. Men även lögnare.
Det kan tillämpas i alla sammanhang där man gjort en seger.

Du kanske har hört talas om segertåg, appropå din löjliga segerbåt.

Du framstår som en lögnare med dina vrickade omskrivningar.
Citera
2022-09-13, 14:32
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Liksom säger Bard neger till mig eller att jag liknar en neger så skulle jag inte ens ta illa upp. Han är ju inte på det sättet även om han uttrycker sig klantigt

Rebecka har dock med ond aning/bakom ryggen på folk försöka driva på hennes hat i samhället. Hon gillar ett vi och dom samhälle

Nä precis, det finns inget ont i Bard, han är bara väldigt ärlig och frispråkig, och såna människor litar jag på.

Storbröstade Rebecka är på en helt annan nivå. Det känns fånigt bara att nämna dem i samma inlägg
Citera
2022-09-13, 14:33
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Bard är väl med i Medborgerlig samling?
Jag gillar Bard också. Han är påläst och intelligent.

Han är frispråkig. Han tror på MEDs politik med att vara frispråkig och rak med sin åsikt. Jag tycker om såna personer men däremot såna som Rebecka skulle kunna hitta på vad som helst för att få sin väg. Det är vad jag ser. Skulle någon dessutom utesluta henne ifrån partiet kommer hon smutskasta partiet i alla medier

Mark my words
Citera
2022-09-13, 14:34
Medlem
Det här var ju riktigt pinsamt. Inte nog med att hon anspelar på nazistiska uttryck, men att hon är extremt packad.

Hon är snygg och allt, men extremt jävla blåst. Kan inte ett skit om politik och kan inte ens argumentera. SD måste hitta mer intelligenta konservativa kvinnor.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Redogör gärna (med egna ord) hur detta är "fake news". Undvik gärna Biden och whataboutism
Det är upp till den som påstår saker att redogöra för huruvida detta är sant.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Inte?

Härlig segerhelg för damerna - Leksands IF
Film från Flash Engineerings segerhelg i Karlskoga - STCC
Svensk segerhelg x 2. Stoooort grattis till Linn Grant som .
Trippel Segerhelg! (uppdaterad) - Hällefors Löparklubb
Seger helg i Segersta! - Kristian von Krusenstierna
Segerhelg för Kontio - Travronden
Segerhelg för kusinerna - Västerbottens-Kuriren
Segerhelg för Albin Elowson - Skaraborgs Allehanda
Segerhelg för Skellefteå BSK – bjuder in till prova på-dagar
Edin till slutspel efter segerhelg - NWT
Luleålånet hyllas efter Kalix segerhelg: "Otroligt bra" - NSD
Film: Segerhelgen i Göteborg City Race - WestCoast Racing
Tredje segerhelgen i rad för Henrik von Eckermann - Ridenews
Segerhelg!! | evelinawahlstrom - Nouw
Segerhelg för damernas U18 - Falu-Kuriren
...tröttnade kopiera där

Ja, du kanske fattar hur lite du fattat...
Men nej, som looser är du helt obekant med segerhelg!

Du fattar nog inte heller att hon har visat hur manipulativa massmedia är.
Jag kan förstå att massmedia tar chansen att försöka vinna billiga poäng när det gått så bra för hatobjektet SD och en vacker SD-brud firar hårt i fejan på dem.
Det slår slint i huvudet på vänsterhjärnan och mobbreflexen går inte att hålla tillbaka.

Jag gjorde en sökning på google från 2000-01-01 till 2022-09-01 och det var ungefär endast de träffarna du angav ovan och en handfull till. Det är helt klart inte ett allmänt använt ord i svenska språket. Att påstå något annat är löjligt.

Med det sagt är det inte uteslutet att en korkad bimbo som Rebecka tror att det är ett allmänt använt ord.
Citera
2022-09-13, 14:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Sånt här kan få mig att proteströsta på partiet Nyans …
Varför inte bara gå med i IS på en gång? Slipper du ta den långa vägen med att först rösta på Nyans.
Citera
2022-09-13, 14:36
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Jämför det med att ALLT vinklas när det kommer till SD! Kan bara själv säga att jag sagt det flera gånger detta året då mitt lag i allsvenskan spelat på helgen o jag då sagt exakt dessa ord… o jag är så långt ifrån nazist man kan komma.

Därför jämförelsen att det alltid skall vinklas bland er Vänster folk. O just det att skulle ngn hålla på Tyskland i fotbolls VM så e jag säker på att en tråd startas på Flashback.

Fokusera lite mer på Vänster packet o deras ungdomsförbund som öppet hyllar kommunismen, bodde granne med en dam en gång som flydde Budapest efter kommunisterna intåg…. Fast i eran värld e den den goda sidan

SDs medlemmar är ju bra själv på att framställa sig som rasister för gång på gång uttalar dom sig rasistiskt och har kopplingar till nazismen.

Men ni som röstar på dom sväljer varje ursäkt.

Kan ni inte ställa er den frågan, varför sånt händer hela tiden, är det och göra med deras politik att såna människor dras till deras parti?.Och här på Flashback är det massa SD väljare som skriver en massa rasistiskt skit.
Citera
2022-09-13, 14:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag uttryckte mig kortfattat eftersom jag tycker att det är tydligt nog.
Helg seger refererar till hell seger, och hell seger är svenska för sieg heil och sieg heil är nazistiskt.
Det är en nazireferens alltså.

Andra förklaringar än det är dagenefterhandskonstruktioner.

Fast det där är ju bara en historielös beskrivning. Hell är en hävdvunnen fornnordisk hälsningsfras långt innan Hitler var påtänkt.

https://www.saob.se/artikel/?unik=H_0593-0156.82KF
Citera
2022-09-13, 14:37
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Det här var ju riktigt pinsamt. Inte nog med att hon anspelar på nazistiska uttryck, men att hon är extremt packad.

Hon är snygg och allt, men extremt jävla blåst. Kan inte ett skit om politik och kan inte ens argumentera. SD måste hitta mer intelligenta konservativa kvinnor.

Går inte.
Finns ingen kvinna speciellt med utländsk bakgrund och med många följare som vill stå bakom SD.

Sedan verkar många SD män dregla över henne vilket gör att många utländska män sitter och gör narr av hela saken. Framstår inte som seriösr mer med henne
Citera
2022-09-13, 14:38
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur kommer det sig att du är villig att använda "korkad bimbo" som förklaring för varför hon inte förstod att segerhelg var en ordlek ämnad att använda offentligt, men inte som förklaring för varför hon inte förstod att "segerhelg" inte är ett allmänt använt ord i svenska språket?

Tror att det blev nån missuppfattning i så fall. Jag syftade ju på att hon inte fattar att "segerhelg" är ett väldigt kontextberoende ord. Hon är en bimbo kort och gott, vi vet ju på ett ungefär vad det betyder.
Citera
2022-09-13, 14:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det kan tillämpas i alla sammanhang där man gjort en seger.

Du kanske har hört talas om segertåg, appropå din löjliga segerbåt.

Du framstår som en lögnare med dina vrickade omskrivningar.
Man säger inte "Helg seger!" när man menar "segerhelg" (vilket även det är en märklig formulering i sammanhanget). Om det varit bara du och hon i rummet och hon skrattande tillade "Fattar du den eller?" skulle du se ut så ---->

Det var ett skämt, oavsett vad man tycker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in