Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
Hon är väldigt glad i spriten ja, för oss som kollar på riks emellanåt är detta ingen nyhet. Dom har flera inslag där Rebecka och hennes kompanjoner super.
Jag tycker snarare att det är en frisk fläkt, denna gången gick det ju uppenbarligen inge vidare men vi behöver alla slags människor inom politiken för att den ska kunna representera befolkningen, både alkisar och nykterister.
Håller med (om jag läste rätt).
Hellre en festprisse än en Bosse Ringholm (för er yngre var det den träiagste av träiga ministrar som jag upplevt sen 1980).
Stenhård nykterist. 7-8 årig folkskola som högsta utbildning. Med usla betyg (de valsades runt i media när han blev finansminister). Ca 70-75 i IQ enligt min uppskattning.
Men obrottsligt lojal mot Sossarna, så ini helvetet. T.o.m. så att han blev tillsatt som fågelholk till finansminister under Göran Person.
Då hade GP koll fininanserna också eftersom Ringholm inte visste hur man ställer klockan.
GP visste att man sätter ingen Kjell-Olof Feldt som finansminister. Man tar en Ringholm. Då har man kontroll.
Festprissar finns det gott om i politiken bland ministrar.
Är vederbörande ett ministerämne?