2022-09-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Underskatta inte den ryska björnen Ryssland är världens mäktigaste nation Ryssland är världshistoriens största imperium Ryssland vann andra världskriget själv det var Ryssland som besegrade Napoleon det var Ryssland som stoppade tyskarna i första världskriget där de var tvungna att göra en fred.

Det var ryssarna så stoppa mongolernas framfart och dom kom inte till Västeuropa det var ryssarna som satte Sverige på plats flertalet gånger senast i Poltava och i finska kriget som sagt Ryssland har med triumfer är något imperium i världshistorien. Vi kan absolut inte börja tro att de har ju mer än en taktisk reträtt Ryssland kommer komma tillbaka och slå hårdare det är som händer nu är att du Krajina kommer att ångra denna patetiska offensiv nummer Ryssland tar in ännu fler elittrupper och hypermodern utrustning som West varken har sett maken till.
Sällan jag bryr mig om lite typos här, men skulle du vilja vara så snäll att ta det en gång till....på svenska eller engelska om möjligt(tagalog och kanji duger fint också). Sluta nu sitta och hitta på en massa dynga för att försöka undfly din egen besvikelse här. En ärlig man/kvinna sluter ögonen och säger - det var som attans, men jag hade fel. Det finns liksom ingen plats för din propaganda mer....svaret på varför finner du I Ryssland eller på fältet i Ukraina
Citera
2022-09-12, 22:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssland tar in ännu fler elittrupper och hypermodern utrustning som West varken har sett maken till.
Vad kan det vara för toppmodern utrustning som West varken sett maken till?
Så här långt har vi sett drönare byggda av träplankor med en vanlig Canon systemkamera. Bräd-drönaren har nog Ryssland snickrat ihop själva, men den hypermoderna kameran är byggd i Japan.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag börjar allvarligt fundera på vad syftet med den här invasionen var?
Jag tror att Putin i hemlighet rekryterades av CIA för några år sedan och fick i uppdrag att försvaga den ryska militära styrkan så att Ryssland kan assimileras av väst utan motstånd när uppdraget var klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Putin gör en massa saker. Han ägnar inte denna operation särskilt mycket uppmärksamhet. Det stör såklart västlig media, men det är verkligheten. Om det är som han spelar cool och därför ägnar mindre uppmärksamhet till den, eller om han väljer andra saker som t ex kultur, eller bygga samarbete med Kina, Indien, Iran osv har jag inte koll på.
Kanske därför den spricker nu
Citera
2022-09-12, 22:07
Medlem
Citat:
Underskatta inte den ryska björnen Ryssland är världens mäktigaste nation Ryssland är världshistoriens största imperium Ryssland vann andra världskriget själv det var Ryssland som besegrade Napoleon det var Ryssland som stoppade tyskarna i första världskriget där de var tvungna att göra en fred.

Kylan tog Napoleon, inte ryssen.
Åter igen kylan och Hitlers fasoner som nu Putin repeterar samt utrustning från USA gjorde att dom vann.
Världens största imperium . . . stulen ödemark befolkat av renskötarfolk på stenåldersnivå. -Vilken bragd.
Citera
2022-09-12, 22:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja idag publicerades kravet på att Putain ska avgå som flera politiker i både St Petersburg och Moskva har skrivit under. Blir jobbigt nu för hemliga polisen OMON att arrestera hela denna bunten.

https://twitter.com/tiagodandre/status/1569409878917103616
Citera
2022-09-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Gör det? WWI Ryssland förlorade slaget vid Tannenberg 1914 och fortsatte till 1917. WWII vet vi vad som hände första sex månaderna av Barbarossa. Adolf ökända ord "Det är bara att sparka in dörren så kommer hela den ruttna strukturen falla ihop ..." Det fick Adolf äta upp med en kula i huvudet.
Ryssarna har väl bara utkämpat 2 större krig utan att ha starka allierade under de senaste 200 åren, och man förlorade båda (Krimkriget och kriget mot Japan 1905). Eller tvålade man till Kina på 1800-talet (när man tog östra Sibirien)?
Citera
2022-09-12, 22:10
Medlem
Citat:
Putin gör en massa saker. Han ägnar inte denna operation särskilt mycket uppmärksamhet. Det stör såklart västlig media, men det är verkligheten. Om det är som han spelar cool och därför ägnar mindre uppmärksamhet till den, eller om han väljer andra saker som t ex kultur, eller bygga samarbete med Kina, Indien, Iran osv har jag inte koll på.

Det där var svårsmält nyspråk. Man får även som färdigindoktrinerad anstränga sig rejält för att börja tro på det.
Citera
2022-09-12, 22:11
Medlem
Citat:
Märkligt hur de flesta skribenterna här på Flashback vägrar ta in verkligheten utan istället rapar upp vad de läst i Aftonbladet och sett på CNN. En enorm okunnighet.

Jag tror att Putin kommer att fortsätta med operationen, dvs inte tillföra fler soldater. Utan fortsätta att förstöra ukrainas styrkor.
Det är ju en attans tur för dig att du tycker så och dessutom är övertygad på köpet. Detta bringar dock ingen självklarhet till att andra skulle vara varken okunniga eller mindre tyckande än dig. Varför nöjer du dig inte med att "veta" så mycket som du gör utan att racka ner på andras samma tro och övertygelse som din? Är det så att herrn tror sig veta lite mer än andra? Operationen kommer fortgå ja, och resultatet kommer förnöja någon.....okunniga eller inte. - You're entitled to your opinion, but your opinion is wrong. Good morning reality
Citera
2022-09-12, 22:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Putin gör en massa saker. Han ägnar inte denna operation särskilt mycket uppmärksamhet.
Nu har han ju ställt in massor av möten och sitter och trycker i sin bunker. Han sitter där i källaren och darrar, med knäna upptryckta mot hakan. Räknar du darrandet, källarsittandet och de inställda mötena som ”massa saker”?
Citera
2022-09-12, 22:14
Moderator
-Info-s avatar
Anton Gerashchenko postade detta igår:

Citat:
"Today our military accepted first lend lease supplies from Russia in Izyum."

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1568863858260836353

(det finns en kort video där)
Citera
2022-09-12, 22:14
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Om du tittar igenom Julia Davies twitterkonto så kan du se hur de ryska debatörerna i stats-TV diskuterar hur illa de tycker att det är eftersom de tvingas köpa ammunition av Nordkorea.
Den egna har ju tagit slut.

Jag är övertygad om att dessa människor inte spekulerar om en Washingtonlögn.

Länka gärna, det vore intressant att se (helst med översättning eftersom jag inte kan ryska).

Jag brukar iofs inte lägga någon större vikt vid vad några nollor sitter och säger i random talkshow. Finns en massa krigshetsande idioter som sitter i amerikansk MSM och dillar om att USA/NATO ska gå i krig mot Ryssland och Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in