2022-09-12, 16:45
Medlem
qups avatar
Hon fylleskämtade väl? Fan vad känsliga alla är. Får SDare inte skämta? Som att hon på allvar skulle utropat ”Hell Seger” på deras valvaka. Snark.
Citera
2022-09-12, 16:45
Medlem
Soterns avatar
Efter alla dessa inlägg undrar jag om folk tappat allt sinne för humor. Är det förbjudet att skämta?
Citera
2022-09-12, 16:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så så, hon gjorde det förstås ironiskt. Nu vänder vi blad och välkomnar Rebecka till posten som civilminister.
Citera
2022-09-12, 16:46
Medlem
goosehunters avatar
En gång sa Maggan Andersson att vi skulle få smaka på bullfika, jag tyckte det påminde om bullfitta och kände mig så extremt kränkt. Det var ju alldeles självklart att hon egentligen menade bullfitta och inte alls bullfika.
Citera
2022-09-12, 16:47
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Varför brukar NMR då ropa "Hell Seger"?

"Frasen Sieg heil betyder var hälsad seger eller med äldre svenska hell seger. Svenska nynazister, som i dag använder hälsningen, benämner den därför segerhälsning. På svenska kallas den annars även för heilning."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hitlerh%C3%A4lsning

Det är det jag menar. Du är sämre, vi använder inte det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Hon fylleskämtade väl? Fan vad känsliga alla är. Får SDare inte skämta? Som att hon på allvar skulle utropat ”Hell Seger” på deras valvaka. Snark.

Hon gjorde ju det? Typ 5 gånger, för att vara säker på att folk hörde hennes otroligt roliga och fyndiga/smygnazistiska hälsningsfras, samtidigt som hon höjde armen för att även den mest IQ-befriade SD-väljare skulle förstå att hon var en av dom.
Citera
Medlem
Ingen tradwife direkt.
Citera
Medlem
You lost bitch, move on or move out.
Citera
2022-09-12, 16:48
Medlem
Jävligt sjukt om hon menade det nazistiskt! 🙄
Inte helt säker på att det var så dock.
Men jag litar som sagt inte på någon politiker.....
Makt korrumperar alla, i princip alla!
De problem som vi har i Sverige idag är tyvärr så cementerade redan pga oansvariga politiker att det inte kommer att bli bra igen.
Det kan bli bättre, vissa saker som t ex viss brottslighet och det kan bli hårdare straff emot kriminella och mer utvisningar för ickemedborgare vilket är väldigt nödvändigt... men det blir inte så som jag skulle vilja ha det.
Men det är tydligen något bra det säger de..
Jag är sorgsen och ledsen över hur det är.
Citera
2022-09-12, 16:48
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så så, hon gjorde det förstås ironiskt. Nu vänder vi blad och välkomnar Rebecka till posten som civilminister.

Propagandaminister menar du väl?
Citera
2022-09-12, 16:49
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Hon gjorde ju det? Typ 5 gånger, för att vara säker på att folk hörde hennes otroligt roliga och fyndiga/smygnazistiska hälsningsfras, samtidigt som hon höjde armen för att även den mest IQ-befriade SD-väljare skulle förstå att hon var en av dom.

Lol! Jaja..
Citera
2022-09-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jävligt sjukt om hon menade det nazistiskt! 🙄
Inte helt säker på att det var så dock.
Men jag litar som sagt inte på någon politiker.....
Makt korrumperar alla, i princip alla!
De problem som vi har i Sverige idag är tyvärr så cementerade redan pga oansvariga politiker att det inte kommer att bli bra igen.
Det kan bli bättre, vissa saker som t ex viss brottslighet och det kan bli hårdare straff emot kriminella och mer utvisningar för ickemedborgare vilket är väldigt nödvändigt... men det blir inte så som jag skulle vilja ha det.
Men det är tydligen något bra det säger de..
Jag är sorgsen och ledsen över hur det är.

Klart som fan hon menade det nazistiskt. Hon ville skicka en tydlig hälsning till sina partikamrater att hon är en del av flocken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in