2022-09-12, 16:19
Medlem
Det som är mest komiskt är att idioten även råkat erkänna att hon sa det som ett skämt, istället för att bara få det överspelat genom att säga att det var en felsägning.
Citera
2022-09-12, 16:19
Medlem
Gråtvänstern gråter i sedvanlig ordning, uppenbart var hon rätt rund under fötterna och säger sedan ”segerhelg, en seger för SD”. Man drar alldeles för stora växlar av detta. Måste bli syntax ettor i vänsterhjärnor när dessutom Fallenkvist är invandrare själv och säger detta.
Citera
2022-09-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Du tog alltså åt dig?
Ibland misstänker jag fan att varenda vänsterinriktad-människa är samma person Hur kan varenda en av er sakna förmågan att föra en saklig debatt?

Nej, tog inte åt mig. Skrattade högt för den tydliga desperationen.
Citera
2022-09-12, 16:21
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Nej, hon är bara den senaste i en väldigt lång rad...
Jag har inte hört någon inom SD säga "Sieg Heil".
Citera
2022-09-12, 16:22
Medlem
Hur blåst är hon att hon faktiskt erkände att hon sa det som ett onödigt skämt...

Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett försök att spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”.

”Så här i efterhand inser jag att det var onödigt”, skriver hon.

Där rök hennes framtid inom SD, haha, inte ens ett dygn klarade SD sig från ytterligare skämskudde.
Citera
2022-09-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Folks resonemang påminner om skiten med Finlands premiärminister. Vilda fantasier utan något konkret som backar upp det.

SD är helt insyltat med nazister och rasister. Oscar Sjöstedt (SD) skämtar om att sparka på judar. Oscar Sjöstedt har ett förflutet som skinnskalle och kan förmodligen sparkat på både det ena och andra i sina dar.

https://www.youtube.com/watch?v=wVX16jyBx_k
Citera
2022-09-12, 16:23
Medlem
Paladins avatar
Så jävla "cringe" för att använda kidzens språk.
En vuxen kvinna, full som fan, spiller ut sprit på journalisten och drar till med....."helg seger".
Rätt block vann (hoppas jag! även o inte det är HELT klart) men detta blir bara pinsamt. Visst fasen får man bli full. Till och med för full. Men i TV och med den "känslighet" som råder kring SD borde man fasen vara liiiite smidigare. Men antar att idioterna sanerar sig själva i det partiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Åkessons nya?!?!?! DU MENAR INTE ALLVAR?

Är det rebecka som är Jimmie Å's nya?

Snälla säg inte att det är sant

Jag hörde ett rykte men det var kanske bara ett rykte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Vart har det sagts rätt ut?
Varför är det ingen slump?

Eller är det dina egna tankar?

Jag utgår ifrån videon.

Med "rätt ut" menar jag alltså att man internt använder uttrycket ordagrant.

Går fort att googla fram exempel:

"Dennis Askling är anställd på Sverigedemokraternas riksdagskansli och gruppledare för partiet i Haninge.

Han beskrivs internt i SD som ett framtidsnamn och han sitter i juryn för Region Stockholms antirasistiska pris.

Men Expressen kan nu avslöja hur han i en chatt med en partikamrat skriver nazistiska hälsningar, uttrycker sig nedsättande om ”negrerna” och sprider rasideologiska resonemang.

– Det var väl en extremt privat kontext, säger han om varför han använder den svenska versionen av ”Sieg heil”. "

Det är liksom ingen nyhet och har rapporterats i många år om hur representanter internt uttrycker sig. Ibland försäger man sig. Ibland säger man det lite halvt dolt för att visa gräsrötterna att färgen även ovanför ytan är brun. Man flyttar hela tiden gränserna framåt. Det blir mer och mer normalt att uttrycka sig mer eller mindre helt öppet rasistiskt.
Citera
2022-09-12, 16:24
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Att göra ett sarkastiskt skämt baserat på att de blir kallade för nazister i tid och otid är kanske inte så lyckat - inte för att jag anser att det är fel, det var en lite småkul ordvits - men hon borde ha fattat hur många skitnödiga idioter det finns som inte kan se den här typen av humor utan att skrika "nazist!!!" som värsta Hesa Arnstad-larmet.

Du har förstås rätt i detta, till del. Problemet för SD är att de aldrig kommer att komma någonstans med sin sakpolitik om de ska behöva väga in vad sådana som Arnstad, eller företrädare för SSU eller Ung Vänster, tycker om dem hela tiden. Det är lättare sagt än gjort att göra de avvägningarna, men det är sant icke desto mindre.

Om inte en småpackad och glad SDare kan säga "vilken helg seger" på en valvaka där det gått historiskt bra för partiet, utan att det ska bli en mediagrej, hur fan ska de kunna införa flyktingstopp och repatriering då?

Det går inte. De måste bryta sig loss ifrån det här på något sätt.
Citera
2022-09-12, 16:24
Medlem
solstrålars avatar
Hela den här storyn skriker vänstercope för valförlusten.
Citera
2022-09-12, 16:25
Medlem
Att SD ökade med 3% efter en val helg låter som en helg seger

Tråkigt för alla snöflingor 🥺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in