2022-09-09, 15:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skulle uppmana dem som använder TOR av säkerhetsskäl att inte sluta med det på grund av attacken. Att få användare att släppa på säkerheten (TOR, VPN) så att de kan spåras och kartläggas kan vara en avsikt med attacken.

De svenska TOR-noderna fungerar som du säger tidvis. Tycks bero på belastningen.
För mig har det idag funkat efter att man bytt identitet & skapat ny TOR-krets ett par gånger.
Citera
2022-09-10, 17:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För mig har det idag funkat efter att man bytt identitet & skapat ny TOR-krets ett par gånger.

För mig har TOR inte fungerat på ett dygn förrän nu.
Citera
2022-09-10, 19:51
Medlem
SKÄRP ER NU!!! Det har varit så här i säkert två veckor nu, att man bara kommer in varannan dag och bara i några minuter. Vad fan håller ni på med och när tänker ni sluta?
Citera
2022-09-10, 19:53
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
SKÄRP ER NU!!! Det har varit så här i säkert två veckor nu, att man bara kommer in varannan dag och bara i några minuter. Vad fan håller ni på med och när tänker ni sluta?

Verkar inte som riktig alla upplever de problem som du upplever. Jag är inne hela tiden och har inte några problem alls, trots att jag kör via VPN.
Citera
2022-09-11, 07:59
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
I förrgår hade jag problem i stort sett hela dagen med att komma in. Men annars tycker jag att det har fungerat relativt bra.
Citera
2022-09-11, 12:59
Medlem
Madiskens avatar
Känns som att vissa IPn helt enkelt är blockerade. Bor utomlands och utan VPN har jag inte kommit fram ~senaste månaden. Med VPN, med tilldelad IP i det landet jag bor, kommer jag oftast inte in. Med svenskt IP via VPN kommer jag oftast in, men 25% av gångerna gör jag det inte – detta löses genom att tilldela mig en ny IP via VPN-klienten.

Summa summarum, detta är jävligt irriterande.
Citera
2022-09-11, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Fösta gången på två dagar jag kom in just nu.

Intressant att följa om angreppen plötsligt försvinner efter valet.
Citera
2022-09-11, 23:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inga som helst problem att komma in nu efter att vallokalerna har stäng. Attackerna mot Flashback har utan tvekan varit medveten valpåverkan från aktörer med ganska stora resurser. En av de största politiska skandalerna i modern tid, som inte kommer att få någon som helst publicitet.
Citera
2022-09-11, 23:33
Medlem
HateWrecks avatar
Jag har kunnat logga in och ut precis som vanligt.
Citera
2022-09-12, 00:05
Medlem
Lajtels avatar
Bor utomlands och har sedan början av månaden inte kunnat nå Flashback om jag inte använder VPN med IP från Sverige.
Vad händer, några planer på att fixa detta?!
Citera
2022-09-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inga som helst problem att komma in nu efter att vallokalerna har stäng. Attackerna mot Flashback har utan tvekan varit medveten valpåverkan från aktörer med ganska stora resurser. En av de största politiska skandalerna i modern tid, som inte kommer att få någon som helst publicitet.
Att komma in via Tor, även med svenska exit nodes, är fortfarande kört.
Citera
2022-09-12, 10:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Att komma in via Tor, även med svenska exit nodes, är fortfarande kört.

För mig funkar det, och har funkat i över ett dygn nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in