Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Nu när valet i stort sett är klart, kommer den stora frågan som är viktigare än själva valutgången. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.
Jag tror att globalister kommer att ta L i örat så att de stödjer en S-regering (S+Mp+C+V).
I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.
Vad tror ni?
Vad jag tror? För det första måste SD alltid ha i åtanke att
aldrig lita på en moderat. Speciellt inte ett parti som idag företräds av en gymnastiksprätt med allehanda historiska skelett i garderoben.
Ja, risken finns att ett logiskt samarbete, baserat, på procentuell storleksordning mellan SD, M, KD och L rinner ut i sanden ganska snabbt. Ett, M vägrar se sig slagna av SD, två, KD vill enbart regera med M och tre, L, kommer aldrig att acceptera SD i en regering.
Kvar blir då samma alternativ som senast. S, C, MP och där V trycker på gul knapp för Magda. Som det ser ut nu i skrivande stund så behövs även Liberalernas gula knappar. När L sagt nej till SD så kommer de enkelt att trycka gult.
Det enda sättet att få slut på detta som annars kommer att fortgå efter flera val i framtiden är att ta bort den gula knappen så att partier måste bekänna färg, riktig färg, vid omröstningar så att det kan dokumenteras historiskt.
Är det någon som på allvar kan se sjuklövern släppa fram SD i regeringsställning? Jag ser det inte. Det skulle vara samma visa även om SD fick 49%.
Att SD nu kosmetiskt är större än M är dock givetvis fint. Men sen då?