2022-09-12, 02:38
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kan Jimmie bli stadsminister?

Fullständigt otänkbart denna mandatperiod då moderaterna aldrig skulle acceptera prestigeförlusten. Finns inget stöd alls i riksdagen för en regering ledd av JÅ.

Jag tror fortsatt på M+KD-regering då den är enklast för alla inblandade. L kan ”få en win” mot SD genom att blocka dom från regeringen och SD kan säga att man maximerar sitt inflytande genom att ha Uffe by the balls.

Intressantast i kommande regeringsbildning blir att se hur hårt SD kan pusha sin oerhört starka position och med tanke på hur svag Uffe framstod under sitt valnattstal kan det nog hända en hel del.
Citera
2022-09-12, 03:12
Medlem
Ser en M-KD-regering framför mig.

Den svaga länken är Liberalerna-Sverigedemokraterna men väljarna har verkligen gett Åkesson ett drömläge att få igenom sin politik.
Senast redigerad av Bushbuck 2022-09-12 kl. 03:25.
Citera
2022-09-12, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Risken finns att L kliver över på sossarnas sida. Vi minns väl alla vad Centern gjorde 2018.
V har blivit utnyttjade en gång för mycket, dom kommer aldrig att släppa in L + C i regeringen och åter igen stängas ute efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Slår vad om att Lööf hoppar över till Uffe igen. Centern är falskast av dom alla
SD kommer knappast att låta C få vara med och KD hatar C efter dolkstöten i ryggen vid förra valet.
Citera
2022-09-12, 03:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kan Jimmie bli stadsminister?

Tänker du kommunalråd så javisst.

Men jag hoppas på justitie eller integrationsminister.

Blir svårt vara utanför samhället med Åkesson som bestämmer.
Citera
2022-09-12, 03:23
Medlem
Det är så roligt med alla Sverigedemokrater som tror att de vunnit något. Det är omöjligt för Sd att sitta i någon regering. Även om M och Kd går med på det så kommer aldrig L att göra det. L går då över till andra sidan och vi får Magdalena som statsminister igen. Denna valperiod kommer inte skilja sig från förra när det kommer till sd.
Citera
2022-09-12, 03:39
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu när valet i stort sett är klart, kommer den stora frågan som är viktigare än själva valutgången. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.

Jag tror att globalister kommer att ta L i örat så att de stödjer en S-regering (S+Mp+C+V).

I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.

Vad tror ni?

Vad jag tror? För det första måste SD alltid ha i åtanke att aldrig lita på en moderat. Speciellt inte ett parti som idag företräds av en gymnastiksprätt med allehanda historiska skelett i garderoben.

Ja, risken finns att ett logiskt samarbete, baserat, på procentuell storleksordning mellan SD, M, KD och L rinner ut i sanden ganska snabbt. Ett, M vägrar se sig slagna av SD, två, KD vill enbart regera med M och tre, L, kommer aldrig att acceptera SD i en regering.

Kvar blir då samma alternativ som senast. S, C, MP och där V trycker på gul knapp för Magda. Som det ser ut nu i skrivande stund så behövs även Liberalernas gula knappar. När L sagt nej till SD så kommer de enkelt att trycka gult.

Det enda sättet att få slut på detta som annars kommer att fortgå efter flera val i framtiden är att ta bort den gula knappen så att partier måste bekänna färg, riktig färg, vid omröstningar så att det kan dokumenteras historiskt.

Är det någon som på allvar kan se sjuklövern släppa fram SD i regeringsställning? Jag ser det inte. Det skulle vara samma visa även om SD fick 49%.

Att SD nu kosmetiskt är större än M är dock givetvis fint. Men sen då?
Citera
2022-09-12, 03:53
Medlem
Tror att Liberalerna spricker i höst , många där som hatar SD
Citera
2022-09-12, 04:13
Medlem
MrsEjPKs avatar
Som Sd are måste jag tyvärr säga att jag är säker på
att M + S bildar regering.
Alexander Bard siade om det på Riks får en månad sedan och jag tror tyvärr han får rätt.

Sedan så litar jag absolut inte på M eller Kd.
Enda fördelen är att Sd kommer bli ännu större !
Citera
2022-09-13, 17:46
Medlem
Anktalares avatar
Hur ska Ulf Kristersson få ihop det här

L vill inte ge SD några ministerposter, SD har väl mer eller mindre krävt ministerposter om de blir starka nog.

Om Sverigedemokraterna inte får och kan kräva några ministerposter, vad säger det till väljarna?

Någon i L kan när som helst under en omröstning gå över till S-sidan, hur kan Kristersson garantera att detta inte händer till talmannen.

Kommer bli intressant det här.
Citera
2022-09-13, 17:52
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
L vill inte ge SD några ministerposter, SD har väl mer eller mindre krävt ministerposter om de blir starka nog.

Om Sverigedemokraterna inte får och kan kräva några ministerposter, vad säger det till väljarna?

Någon i L kan när som helst under en omröstning gå över till S-sidan, hur kan Kristersson garantera att detta inte händer till talmannen.

Kommer bli intressant det här.

Jag tror SD kan tänka sig att stå utan ministerposter i utbyte mot ett stort politiskt inflytande i deras hjärtefrågor. Jag tror dessutom att SD gynnas av att inte sitta i regering (det är ett missnöjesparti after all).
Citera
2022-09-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag tror SD kan tänka sig att stå utan ministerposter i utbyte mot ett stort politiskt inflytande i deras hjärtefrågor. Jag tror dessutom att SD gynnas av att inte sitta i regering (det är ett missnöjesparti after all).
Ja. Men SD ingår ändå regeringsunderlaget. SDs väljare kommer inte att uppskatta om SD släpper genom Uffes kommande nedskärningar av allt som många SDs väljare är beroende av. Uffe vill ge till dem som redan har. Många som röstat på SD tror att deras fattigdom beror på att många invandrare kommit hit. Men även om det kom noll invandrare hit så skulle SD, M, KD och L inte bry sig om fattiga svenskar.
Citera
2022-09-13, 18:18
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja. Men SD ingår ändå regeringsunderlaget. SDs väljare kommer inte att uppskatta om SD släpper genom Uffes kommande nedskärningar av allt som många SDs väljare är beroende av. Uffe vill ge till dem som redan har. Många som röstat på SD tror att deras fattigdom beror på att många invandrare kommit hit. Men även om det kom noll invandrare hit så skulle SD, M, KD och L inte bry sig om fattiga svenskar.
Nej, det är ingen som tror att deras fattigdom beror på att det har kommit hit invandrare. Vad yrar du om? Däremot är det många som tror att deras bostadsbrist beror på det.

Varför skulle SD inte bry sig om fattiga svenskar? De har vid många tillfällen röstat med S när det gäller ekonomiska frågor. M däremot, de bryr sig inte om fattiga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in