2022-09-11, 18:19
Medlem
Om Vitryska diktatorn plötsligt försöker bli kompis med Ukraina, då har han garanterat underrättelser som säger att slutet är nära för Putin. Han skulle inte vågas andas normala förbindelser annars
Citera
2022-09-11, 18:19
Medlem
Stor humor midt i alvoret.

https://twitter.com/IntelCrab/status/1568992804503961601
Citera
2022-09-11, 18:20
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Putin klagar inför Frankrikes president, Macron, under ett telefonsamtal idag, att ukrainska styrkorna beskjuter kärnkraftverket i Zaporizjzja. Han vill att Macron utövar sitt inflytande för att påverka Kiev att upphöra med det. Enligt uppgifter på den ryske presidentens hemsida.
Putin är också orolig p.g.a. den ukrainska arme'ns målmedvetna beskjutning av Donetsk
-
Så jävla patetisk!

Klaga på att landet han invaderat försvarar sig och försöker återta ockuperat område?

Fattar inte dåren hur det låter?
Citera
2022-09-11, 18:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF har redan intagit Vovchansk WTF!! Nästan hela Kharkiv rensad från Röda Armén på mindre än en vecka.

https://twitter.com/markito0171/status/1568996710377996291
Citera
2022-09-11, 18:23
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Så sant så. Indien har länge försökt dra sig till egen tillverkning baserad på västerlänsk teknik. Detta efter att de under så många försök till egenproduktioner, såsom Arjun osv, som baserats på rysk teknik, misslyckats. Indien är ett lysande exempel på hur kunder upplever ryskt material. Samma material som i Ukraina för att hålla det on-topic

Jo jag har också hört att de önskar tillverka sina egna vapen. Ingen aning om hur det går med det. Men fram tills dess är Indien en stor vapenimportör, så att förlora den marknaden vore ett stort bakslag för den ryska vapenexporten.

Men för att återknyta till topic, en möjlighet ryssarna kanske har är att försöka köpa tillbaka de vapen de sålt till Indien? Då får ryssarna vapen de är vana vid och Indien pengar att köpa bättre vapen för (eller tillverka egna för). Bara en spontan fundering alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Rushisterna har skickat sina bästa trupper , strandsatta i ett avskuret område. Winter is coming.
Fyfan vad glad jag varit senaste dagarna.
Tala om lättlurade stinkande råttor till ryssar.
Mer stryk ska dom ha!
Det ska svida rejält när man utför folkmord på sina grannar!
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman

https://www.youtube.com/watch?v=C4DPE5Q3Kwc

Här ser vi tydligt hur USA och andra länder ber och uppmanar Ryssland att dra tillbaka sina trupper från Ukrainas gräns, annars får de ta konsekvenserna. Den ryska grisen till sändebud förnekar att en invasion kommer att ske och anklagar istället USA för vilja provocera fram en sådan.
Så falsk och sjuk är den ryska regimen att man i lönndom planerade en attack och sitter och anklagar andra för att hetsa när de blir avslöjade med sina krigsförberedelser.

Jag tror inte att varken det ryska sändebudet eller Sergej Lavrov nödvändigtvis ljög i sina utfästelser, dagarna innan kriget. Dom trodde förmodligen på det dom sa.

Den brittiska underrättelsetjänsten menar att när beslutet att rulla in över gränsen togs var endast fyra personer i den absoluta innersta kretsen närvarande. Dom namngavs, men jag mins dock inte idag vilka dom var.
Citera
2022-09-11, 18:25
Medlem
foliekillers avatar
[quote=Pilla74|81594362]
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

jaha, du svarade nu på något jag själv inte postat. Grattis
Ja det blev galet där!

Kul att se att du läser allt i alla fall!

Ändå verkar du missa allt som har med ryska motgångar att göra, trots att tråden till 95% har avhandlat sånt den sista veckan?

Du verkar ha ett extrem selektivt intellekt? Om du över huvud tagit har nåt?

Varför vill du alltid ha verifierade källor på allt som är negativt för din ryske tsar, trots att du själv hävdra att det finns inga verifierade källor under krig?
Citera
2022-09-11, 18:26
Medlem
Vad säger Lavrov idag - han ville ju kaxa nästan varje dag förut
Citera
2022-09-11, 18:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Spekulationer om nästa ukrainska offensiv. Att de skall gå mot Azov-havet och Mariupol från Vuhledar. Igor Girkin tror det. Jag tror de kan försöka fortsätta in i Luhanskprovinsen från Kharkivprovinsen. Mot Svatove.
https://twitter.com/wartranslated/status/1568941542227808257/photo/1
Jag har märkt den senaste tiden att UAF har slagit till med raketer mot Berdyansk flera gånger. Och även mot Melitopol. Jag tror helt klart att det kommer en attack ganska snart där från UAF. Vid Kherson så är ju redan Röda Armén infångade så de måste ju snart ge upp ändå.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-09-11 kl. 18:49.
Citera
2022-09-11, 18:28
Medlem
Jirens avatar
Det märks att Putin nyrekryterat massor av soldater från fängelser och bland uteliggare.

Ser ut som att Ukraina kör över ryssarna helt nu.
Citera
2022-09-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo jag har också hört att de önskar tillverka sina egna vapen. Ingen aning om hur det går med det. Men fram tills dess är Indien en stor vapenimportör, så att förlora den marknaden vore ett stort bakslag för den ryska vapenexporten.

Men för att återknyta till topic, en möjlighet ryssarna kanske har är att försöka köpa tillbaka de vapen de sålt till Indien? Då får ryssarna vapen de är vana vid och Indien pengar att köpa bättre vapen för (eller tillverka egna för). Bara en spontan fundering alltså.
Den möjligheten finns absolut ja. Dessutom finns där klausuler i sådana affärer, som medgör att säljaren skall stå ansvarig för eventuella faleranden och uppenbara brister i konstruktionen som skiljer från utlovad vara. Då kan till och med Ryssland tvingas köpa tillbaks. Givetvis inom en viss tidsram från köpet (vanligtvis 5 - 7 år är siffror jag hört). Skulle tro att Indien kan tänka sig att använda sig utav dessa när oljan inte är subventionerad längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in