Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Nja svår fråga. Men det är USA som initierat detta proxykrig. UA är bara skådeplatsen.
Ja, vi har ju hört att USA förklarade krig mot Ryssland när de försökte hjälpa Ukraina med att bli självförsörjande på SIN olja och gas. Ännu ett bevis på hur tappad bakom en vagn gemene ryss är. Från general till potatisbonde. Det underliga är att inget annat land (utav de som räknas såklart, men det säger ju sig själv) reagerade när USA invaderade Ukraina.....när det nu hände.....om det nu hände....Lägg nu av med USA-snacket och ditt konstanta upprepande. Om du fortfarande inte förstått hur verkligheten ser ut utanför din konspiratoriskt vadderade cell, så råder jag dig att skapa en tråd för inbildningssjuka. Ukraina var ett söndrigt land med ett sargat folk som blivit utnyttjade under decennier utav rysshelvetet. Detta ville både EU och USA ge dem en stöttande hand för att kunna resa sig ur, vilket hade gynnat alla på sikt. Men icke så nej, för då blir ju plötsligt ryssen orolig över att Ukrainas välstånd skulle kunna skapa ett uppvaknande även hos det ryska folket. Så ja för fan, vi hittar helt enkelt på lite anledningar och sätter igång en mycket speciell operation i all sin välvilja för att skydda Ukraina från.......Ja från vem? Nej du mr Pilla, det är inte USA som har tagit Ukraina in i krig, utan ett hjärnspöke vid namn Mållgan som bara ryssen ser och numera inte ens själva längre kan se. Om USA hade invaderat Ukraina, så hade du nog sett fler ukrainare som jagade ut amerikaner från Izium och Charkiv