2022-09-10, 14:52
  #212389
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan det vara ett storskaligt myteri vi ser?

Eller flykt hals över huvud.
Citera
2022-09-10, 14:52
  #212390
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vad kan man tro om detta klipp som påstås vara från Izium - två US A-10 Warthog. WW3 på G?



https://twitter.com/MrKovalenko/status/1568268295366754304
Det är ett skoj-klipp från en sketch. De hymlar inte heller om att det skulle vara på riktigt.
Citera
2022-09-10, 14:53
  #212391
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vad kan man tro om detta klipp som påstås vara från Izium - två US A-10 Warthog. WW3 på G?



https://twitter.com/MrKovalenko/status/1568268295366754304

Stämmer detta så är det en stor nyhet. Det såg onekligen ut som Warthogs-plan men om det är filmat i Ukraina svårt att säga.

Vem flyger planen i så fall, är det amerikanska piloter eller ukrainska? Är det amerikanska så kan det ses som en ren krigsförklaring.

Vilka motdrag kommer då Ryssland att göra? Det enda som står till buds torde vara taktiska kärnvapen. Deras konventionella styrkor ser ut att ha kört fast och vara på defensiv (obs detta är vad jag gissar, är inget som jag hävdar att det absolut förhåller sig så).
Citera
2022-09-10, 14:53
  #212392
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det är ett skoj-klipp från en sketch. De hymlar inte heller om att det skulle vara på riktigt.

Ja jag såg det nu. 👍
Citera
2022-09-10, 14:54
  #212393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan det vara ett storskaligt myteri vi ser?

Eller soppatorsk. Det har varit lite problem med försörjningslinjerna.
Citera
2022-09-10, 14:55
  #212394
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den totalstörda fjollan Simonyan går nu ut och säger att fredens väg är den rätta framåt WTF!!!

https://twitter.com/irgarner/status/1568574959005437957
Citera
2022-09-10, 14:55
  #212395
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan det vara ett storskaligt myteri vi ser?

Inte omöjligt.

Många ryska soldater har nog svårt att se nödvändigheten med invasionen samt det faktum att de riskerar liv och hälsa i allra högsta grad och som grädde på moset får knapp ätbar förtäring och låg eller utebliven lön. Motivationen lär inte ligga på topp.
Citera
2022-09-10, 14:55
  #212396
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Eller soppatorsk. Det har varit lite problem med försörjningslinjerna.
Ah, tack.
Citera
2022-09-10, 14:58
  #212397
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Eller soppatorsk. Det har varit lite problem med försörjningslinjerna.

Ja de har säkert problem med försörjningslinjerna, kan vara som du skriver. Det som kan tala emot detta är väl att de kunnat samla ihop bränsleskvättar från andra stridsvagnar och fordon för att rädda några av stridsvagnarna.
Citera
2022-09-10, 15:00
  #212398
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Inte omöjligt.

Många ryska soldater har nog svårt att se nödvändigheten med invasionen samt det faktum att de riskerar liv och hälsa i allra högsta grad och som grädde på moset får knapp ätbar förtäring och låg eller utebliven lön. Motivationen lär inte ligga på topp.
Lite som en perfekt storm.
Citera
2022-09-10, 15:01
  #212399
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan det vara ett storskaligt myteri vi ser?
Jag tror att de är överraskade av Ukrainas snabba framryckning och vill samla sina trupper i Luhansk och Donetsk för att bättre kunna försvara de större städerna. Nu är ryssarna utspridda, och det är inte till deras fördel.
Om Putin ska kunna utropa någon sorts seger så måste det bli att han ”fritagit utbrytarrepublikerna och avnazifierat dem”. Om han förlorar Luhansk, Donetsk och Krim till Ukraina så är det fullständigt ute med honom.
Citera
2022-09-10, 15:03
  #212400
Medlem
Lawlines avatar
rySSland vill inte ta tillbaka sin döda och det är tveksamt att dessa krigsfångar kommer att få återvända till rySSland. Troligen så ser rySSland dom som förrädare. Av framfångarna så ser det ut att bli 10 000 tals rySSka krigsfångar att byta ut mot Ukrainska fångar.


Citat:
Arestovych: "We have a huge problem... we have nowhere to keep all the POWs".
https://twitter.com/wartranslated/status/1568337686712225792
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in