Citat:
Ursprungligen postat av
Dozah
Tror ni att Putin innerst inne ångrar detta? Att han inte hade inlett invasionen ifall han visste kostnaden?
Givetvis ångrar president Putin denna invasion av Ukraina, helt klart måste det vara så men...
Putin visste- eller borde vetat, vad som för Ryssland med dess ledning stod att vänta eftersom Putin och president Biden strax innan gränser överskreds hade haft ett telefonmöte där Biden tydligt informerade om det kommande stödet för Ukraina, även informerade Biden om att aldrig tidigare sedda sanktioner skulle ställas mot Ryssland och dess regim.
Jag kan därför inte annat tro än att Putin tänkte sig att Ryssland med lätthet klarar av sådana eventuella hinder- eller också var Putin hög på mediciner... eller kanske bara vanligt galen, eller dum i hela huvudet. Nå't gick i alla fall helt snett och rätt ner i diket.
Länk till rapporten om telefonmötet -->
https://www.dn.se/varlden/ukraina-kritiserar-usas-uttalanden-skapar-bara-panik/